Paskelbimo data: 2024-07-31
Kaip išvengti kompresorių gedimų?
Kompresorių gedimai gali sukelti rimtų nepatogumų. Visi žinome, kad to daryti negalima, tačiau būkime sąžiningi – dažnas kartais apie tai pagalvoja... Taip, kalbame apie galimybę praleisti esminius etapus remonto metu ir taip sutaupyti laiko bei greičiau leistis į kelionę ar pan. Galvoje sukasi įkyri mintis: „Laikas – pinigai ir taip darysiu tik šį kartą, tad viskas bus gerai.“ O tada tenka susidurti su vadinamuoju Merfio dėsniu – klientas, kurį prieš kelias dienas išleidote namo, grįžta supykęs.
Ši situacija itin tinka apibūdinti kompresorių remontą. O iš tikrųjų laimingą klientą nuo nelaimingo skiria tik tinkama priežiūra. Peržiūrėkite toliau pateiktus scenarijus: kiekvienu atveju kompresorius buvo arba netinkamai suteptas, arba sistema buvo netinkamai išplauta, todėl klientas sugrįžo nepatenkintas.Tinkamas tepimo balansas
Į dirbtuves atgabentas 2000 m. sunkvežimis, iš kurio, po neseniai atliktų kompresoriaus keitimo darbų, sklinda triukšmas. Apžiūrint nustatyta, kad kompresorius nebuvo tinkamai suteptas. Rasta labai mažai alyvos ir ji buvo užteršta. Nustatyta, kad montuotojas netinkamai sutepė, o dėl netinkamai išplautų chemikalų sistema užsiteršė. Vadovaujantis rekomendacijomis, kompresoriuje bus tinkamas tepalo kiekis, kurio reikia tinkamam kompresoriaus veikimui.
Kitas subalansuoto tepimo pavyzdys
Į dirbtuves atgabentas 1998 m. sedanas, kurio savininkas skundėsi pratekėjimu. Prieš tris savaites automobilyje buvo keistas kompresorius. Išmontavus kompresorių nustatyta, kad jo viduje nėra alyvos, todėl jis sugedo. Priešlaikinis gedimas įvyko tinkamai nesutepus kompresoriaus.
Tikrinkite vidinį nusidėvėjimą
Į dirbtuves atgabentas 2001 m. furgonas, kurio savininkas skundėsi triukšmu, nesandarumu ir pučiamu šiltu oru. Prieš šešias savaites meistras sumontavo naują kompresorių. Nustatyta, kad kompresoriaus viduje esantys komponentai yra surūdiję, o tai rodo, kad sistemoje yra drėgmės, be to, buvo sugedęs atbulinis vožtuvas. Dėl to galėjo užsiteršti oro kondicionavimo sistema arba kilti jos veikimo kokybės problemų. Patikros metu nustatyta, kad atbulinis vožtuvas sugedo dėl nešvarumų sistemoje arba dalelių iš kompresoriaus. Kompresoriaus dalelės atsirado dėl vidinių komponentų nudilimo.
Išplaukite R-12 ir R-134a
Įdomu tai, kad visais trimis atvejais nė vienas meistras plovimui nenaudojo šaldalo arba nežinojo, kad tą galima daryti. Sugedus kompresoriui, visas sistemas reikia išplauti, naudojant arba šaldalą, arba aplinkai saugią, kompresoriui tinkamą plovimo priemonę. „Delphi“ rekomenduoja naudoti R-12 ir R-134a, priklausomai nuo sistemos. Kitų šaldalų ar mišinių „Delphi“ naudoti nerekomenduoja.
Plaudamas oro kondicionavimo sistemą meistras nepatikrino, ar pakeitus kompresorių neliko plovimo metu naudotos priemonės likučių. Dėl to kompresorius užsiteršė ir anksčiau laiko sugedo. Kad viskas vyktų sklandžiai, svarbu naudoti patvirtintą originalią įrangą, plauti ir taikyti tinkamas procedūras. Perskaityti transporto priemonės gamintojo plovimo tvarką ir ja vadovautis – apsimoka.