Paskelbimo data: 2022-01-26

Kaip išvengti dažniausių uždegimo žvakių problemų?

Užteršimas degėsiais – tai iki šiol dažniausiai pasitaikanti uždegimo žvakių problema. Deja, šiuo atveju pretenzijos yra atmetamos, nes degėsiai ant žvakių kaupiasi dėl išorinių veiksnių, o ne dėl gamyklinių defektų.

Kaip išvengti uždegimo žvakių užteršimo degėsiais?


Kai žvakė yra užteršta, izoliatoriaus antgalis, nuvedantis degimo šilumą, pasidengia degalais, alyva arba suodžiais ir dėl šios priežasties gali atsirasti uždegimo trikdžių bei problemų su variklio paleidimu. „Vadinamoji kibirkštis peršoka ne tarp elektrodų ir neuždega degalų-oro mišinio, o nuslysta teršalų paviršiumi ir srovė teka išilgai izoliatoriaus prie žvakės metalinio korpuso (masės)“, – sako Dawid Pauszek, NGK SPARK PLUG EUROPE techninės pagalbos vadybininkas Rytų Europos rinkai .

„Šio reiškinio priežastimi dažnai tampa netinkama uždegimo žvakės šiluminė vertė, neoptimalus degimo procesas variklyje ar nepalankios važiavimo sąlygos, pavyzdžiui, važiavimas mažu greičiu ir trumpomis distancijomis“, – paaiškina ekspertas.

„Tam, kad prasidėtų savaiminio valymo nuo degėsių procesas, uždegimo žvakė turi įkaisti iki 450 °C. Reguliarus važinėjimas mažu greičiu ir trumpomis distancijomis neleidžia žvakei pasiekti savaiminiam valymui reikalingos temperatūros“, – perspėja Dawid Pauszek.

Laimei, yra daug būdų, kurie padeda išvengti šios situacijos. NGK SPARK PLUG ekspertas rekomenduoja  patikrinti, ar degalų-oro mišinys variklyje yra tinkamas, reguliariai tikrinti uždegimo sistemos elementų būklę: aukštos įtampos laidus, uždegimo rites ir žvakių laidų antgalius (pypkes); stengtis periodiškai važiuoti didesniu greičiu ir įveikti ilgesnę distanciją bei naudoti uždegimo žvakes su tinkama šilumine verte.

Įdomus faktas, kad kai kurios pagal pagal pretenzijas grąžintos degėsiais užterštos žvakės, jas nuvalius, visiškai atgauna savo veiksmingumą. „Tai įrodo, kokį svarbų vaidmenį uždegimo žvakių gyvybingumui ir variklio būklei turi išoriniai veiksniai. Vien žvakių pakeitimas tik laikinai išsprendžia problemą, o tiksliau – tik atitolina ją tam tikram laikui“, – paaiškina Dawid Pauszek.

Priveržimo momento svarba

Dar viena dažna pretenzijų atmetimo priežastis – tai netinkamas priveržimo momentas, naudotas montuojant uždegimo žvakes. Jei momentas yra per mažas, gali sumažėti variklio kompresija ir žvakės gali perkaisti. Be to, dėl virpesių gali įtrūkti žvakės izoliatorius ir centrinis elektrodas.

Vis dėlto, jei priveržimo momentas yra per didelis, metalinis žvakės korpusas gali deformuotis ir dėl to sutriks šilumos nuvedimas. Tai gresia elektrodų perkaitimu ir išsilydimu, dėl kurio net gali būti pažeistas variklis.

„Labai svarbu yra priveržti uždegimo žvakę tinkamu priveržimo momentu arba tinkamu posūkio kampu, – sako Dawid Pauszek. – Iš pradžių būtina išvalyti žvakės lizdą nuo alyvos ir kitų teršalų. Po to, stipriai įsukti žvakę, kol jos tarpinė prisiglaus prie cilindro galvutės ir po to priveržti žvakę tinkamu priveržimo momentu. Jei naudojamas standartinis raktas, žvakę reikia priveržti iki nurodyto kampo.“

Taip pat svarbiu, bet dažnai nuvertinamu veiksniu yra tinkamos galvutės naudojimas montavimo metu. „Tokia galvutė privalo gerai tikti žvakei, – paaiškina Dawid Pauszek. – Prastos kokybės galvutės naudojimas žvakės montavimo metu gali pažeisti jos keraminį izoliatorių, o tai sukels uždegimo trikdžius.“

Taip pat būtina prisiminti, kad tinkamam žvakės montavimui, kai kuriuose automobiliuose, yra būtini nestandartiniai įrankiai. „Mūsų aptarnavimo skyrius vis dažniau gauna žvakių ZKBR7A-HTU, kurios buvo pažeistos arba kėlė uždegimo trikdžius. Visos šios žvakės buvo montuojamos BMW varikliuose: N43 (4 cilindrų) arba 6 cilindrų N53, – sako ekspertas. – Šiuose varikliuose uždegimo žvakės yra montuojamos didesniu nei 5° kampu. Uždegimo žvakės šiuose varikliuose gali būti montuojamos tik naudojant specialų raktą su lankstu. Testai, kuriuos atlikome su dėl pretenzijų grąžintomis žvakėmis patvirtino, kad šio įrankio naudojimo reikalavimo nebuvo paisoma. Tai reiškia, kad turėjome atmesti pateiktas pretenzijas dėl gaminio kokybės.“

Kaitinimo žvakių keitimas

Pažeisti purkštuvai netinkamai transportuoja, dozuoja ir įpurškia degalus. Dėl to padidėja degimo temperatūra, dėl pažeisto valdymo bloko įtampa tampa per aukšta arba kaitinimo žvakės lizde kaupiasi teršalai – tai dažniausiai pasitaikančios dyzelinių variklių kaitinimo žvakių pažeidimų priežastys. Dėl jų tenka keisti kaitinimo žvakes, o tai taip pat gali sukelti problemų. Pasak Dawid Pauszek, šio tipo gedimų galima išvengti naudojant atitinkamas atsargumo priemonės. „Kai reikia pakeisti kaitimo žvakę, rekomenduoju panaudoti nedidelį kiekį sintetinės variklio alyvos aplink kiekvieną kaitinimo žvakę ir leisti jai paveikti bent savaitę laiko. Tai sumažina kaitinimo žvakės nulaužimo riziką ir palengvina jos demontavimą“, – paaiškina.

„Prieš kaitinimo žvakių keitimą verta įkaitinti variklį, nes tuomet lengviau bus išsukti žvakes. Taip pat būtina naudoti tinkamą raktą, kuris užtikrins tinkamą atsukimo momentą. Kai žvakė jau yra pašalinta, verta pasinaudoti sriegikliu, pripildytu ne silikoninio tepalo, ir išvalyti visų žvakių lizdus nuo degėsių. Po to reikia ranka įsukti naujas kaitinimo žvakes ir priveržti jas tinkamu momentu“, – rekomenduoja ekspertas.

Jus taip pat gali sudominti:

Kaip su klientu kalbėti apie paskirstymo mechanizmo aptarnavimą?

Kaip su klientu kalbėti apie paskirstymo mechanizmo aptarnavimą?

NVR  sankabos sistema

NVR sankabos sistema

Vidinė informacija apie uždegimo žvakės svarbą

Vidinė informacija apie uždegimo žvakės svarbą

„ATE“ ir „Continental“ stabdžių produktai – tvaresnės atsarginių dalių rinkos link

„ATE“ ir „Continental“ stabdžių produktai – tvaresnės atsarginių dalių rinkos link