Paskelbimo data: 2023-10-06
Kada keisti alyvą automatinėje pavarų dėžėje?
Automatinė pavarų dėžė – vienas brangiausių automobilio komponentų. Tai yra labai sudėtingas elementas, kurio gedimus pašalinti sudėtinga. Norint išvengti gedimų ir maksimaliai padidinti transporto priemonės efektyvumą degalų sąnaudų atžvilgiu, būtina reguliariai keisti transmisinę alyvą. Įmonės „ZF Aftermarket“ ekspertai pabrėžia reguliarios alyvos būklės kontrolės svarbą ir jos naudą transporto priemonei.
„Alyvos keitimo dažnis pavarų dėžėse ZF priklauso nuo daugelio veiksnių: automobilio modelio, dėžės rūšies, sąlygų, kuriomis ji yra eksploatuojama. Atsižvelgdami į įvairias sąlygas ir dėžės eksploatacijos rūšis, rekomenduojame keisti alyvą pasiekus 150 000 km ridą, tačiau esant didelėms apkrovoms ir aukštai temperatūrai keitimo intervalai gali būti trumpesni. Tai priklauso ir nuo transporto priemonės istorijos. Kuo didesnė dėžės apkrova, pavyzdžiui, dėl dinamiško vairavimo būdo arba automobilio apkrovos, tuo greičiau blogėja alyvos tepamosios savybės. Nuolat vyksta alyvos antifrikcinių ir plaunamųjų priedų degeneracija, didėja rūgščių ir kietųjų dalelių kiekis, prastėja alyvos klampumas, keičiasi jos spalva. Jei automobilio pavarų dėžė yra ne ZF prekių ženklo, tuomet reikia vadovautis konkretaus gamintojo teikiamomis keitimo intervalų rekomendacijomis“, – sako Grzegorzas Arbajteris, Autoservisų koncepcijų ekspertas.
Nerimą keliantys požymiai, rodantys, kad jau atėjo metas pakeisti alyvą, – tai netolygus greitėjimas perjungiant pavaras, trūkčiojimas perjungiant pavaras ir pavėluotas pavarų perjungimas, taip pat per aukšta alyvos temperatūra pavarų dėžėje. Negalima pamiršti profilaktinio alyvos keitimo automatinėje pavarų dėžėje, jei įsigijote naudotą automobilį – mes ne visuomet žinome automobilio ankstesnio naudojimo istoriją. Buvusio savininko vairavimo stilius, nereguliari priežiūra arba didelė rida gali turėti įtakos tepimo priemonių savybėms ir kelti kitų komponentų pažeidimo riziką. Vienas pirmųjų komponentų, kuris gali būti pažeistas dėl laiku nepakeistos alyvos, yra mechatronikos sistema.
Kaip pasirinkti alyvą, pritaikytą pavarų dėžei?
Verta žinoti, kad kiekvienas automatinės pavarų dėžės tipas ir modelis gali kelti skirtingus reikalavimus, o netinkamos alyvos naudojimas gali lemti aukštesnes degalų sąnaudas, greitesnį pavarų dėžės komponentų susidėvėjimą ir net elektronikos sistemų koroziją. Kiekviena alyva ZF automatinėms pavarų dėžėms yra idealiai pritaikyta konkrečiai pavarų dėžei. Aukštos kokybės transmisinė alyva „ZF LifeguardFluid“, skirta konkrečioms automatinėms ir hibridinėms pavarų dėžėms, užtikrina tolygų pavarų perjungimą ir veikimą be trūkčiojimų, papildomai mažina smarkiai apkrautų elementų susidėvėjimą, optimizuoja klampumą, užtikrina degalų ekonomiją ir mažesnę CO₂ emisiją, taip pat dėžės apsaugą visą eksploatacijos laikotarpį.
Alyvos keitimas pagal aukščiausius standartus
ZF ekspertai rekomenduoja alyvos keitimą automatinėje pavarų dėžėje atlikti statiniu metodu profesionaliame autoservise. Šis metodas užtikrina tinkamą dėžės parametrų išlaikymą ir naudojimo patogumą. Toks keitimo būdas leidžia sunaudoti beveik perpus mažiau alyvos nei dinamiško keitimo metu, taip pat yra ekologiškesnis ir ekonomiškesnis. Patogus ir saugus sprendimas, kurį verta rinktis keičiant alyvą, yra ZF alyvos keitimo komplektas, palengvinantis mechaniko darbą, – jį naudojant alyva pakeičiama greitai ir efektyviai. Komplekto sudėtis skiriasi priklausomai nuo dėžės modelio ir apima: tam tikrą kiekį alyvos, pritaikytos konkrečiai dėžei, alyvos karterį su integruotu filtru, sandarikliu ir kamščiu, naujus varžtai bei kitus reikalingus tarpiklius. Verta priminti, kad įmonė ZF taip pat tiekia alyvos keitimo komplektus kitų gamintojų automatinėms pavarų dėžėms.
Renkantis vietą transporto priemonių aptarnavimui, verta atsižvelgti į dirbtuvėse naudojamų detalių kokybę bei profesionalų autoserviso požiūrį ir personalo kvalifikaciją. Naudojimasis ZF „[pro]Tech” dirbtuvių koncepcijai priklausančių dirbtuvių paslaugomis – kokybiško aptarnavimo ir žinių garantija tiesiai iš pavarų dėžės gamintojo.
E. alyvos ir alyvos hibridiniams automobiliams
Dinamiška atsarginių dalių rinkos plėtra ir vis didesnis elektrinių bei hibridinių automobilių, remontuojamų autoservisuose, skaičius skatina įmonę „ZF Aftermarket“ kurti daugiau e. mobilumui tiekiamų sprendimų. Vienas jų – nauja transmisinė alyva „ZF Lifeguard eFluid“, skirta elektrinėms transporto priemonėms, ir „ZF Lifeguard Hybrid“, pritaikyta hibridinėms transporto priemonėms. Jos užtikrina geresnę apsaugą ir mažesnį pavaros sistemos susidėvėjimą, didesnį efektyvumą bei optimalią temperatūros kontrolę net automobiliui intensyviai greitėjant.
Kviečiame susipažinti su naujausia ciklo #VertaŽinoti serija, apsilankyti interneto svetainėje, susipažinti su visu įmonės „ZF Aftermarket“ asortimentu.