Paskelbimo data: 2023-08-04

Ką reikia atsiminti keičiant stabdžių diskus ir trinkeles?


Naujų stabdžių diskų ir trinkelių montavimas – iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti labai paprasta procedūra. Tačiau būtina pasirūpinti detalėmis, nes net menkiausios operacijos neatlikimas gali pasibaigti problemomis ir sugaištu laiku papildomai diagnostikai. Šių procedūrų nesilaikymas dažnai gali pareikalauti pakartotinio elementų keitimo.

Naujų stabdžių diskų ir trinkelių montavimas

Patikrinkite stabdžių skysčio būklę ir lygį

Tai pagrindinė klaida, kuri dažnai daroma per skubėjimą. Prieš stabdžių trinkelių arba trinkelių ir diskų keitimą būtina patikrinti stabdžių skysčio lygį ir jo būklę. Jei bakelyje jo yra per daug, tai stūmoklių įspaudimo metu bakelis gali sprogti. Tikrinant stabdžių skystį, taip pat reikia patikrinti jo susidėvėjimo lygį. Stabdžių skystis yra higroskopiškas. Tai reiškia, kad laikui bėgant jis absorbuoja vandenį iš aplinkos. Jei jo yra per daug, skystis praranda savo savybes ir gali užvirti vasarą arba užšalti esant stipriems šalčiams. Tokiose situacijose stabdžių sistema nereaguoja į stabdžių pedalo nuspaudimą. Norint to išvengti, būtina keisti stabdžių skystį kas 2 metus.

Patikrinkite visus sistemos elementus

Nepriklausomai nuo to, ar keičiamos tik stabdžių trinkelės, ar trinkelės ir diskai, būtina patikrinti stabdžių apkabų būklę. Visų pirma (dar prieš stūmoklio įspaudimą), būtina patikrinti stūmoklį ir jo sandarinimą. Be to, taip pat verta nuvalyti paviršių tarp stūmoklio ir guminio riebokšlio. Kodėl? Kad purvas nepatektų į stabdžių sistemą ir neužterštų stabdžių skysčio bei nepažeistų stabdžių cilindro. Taip pat būtina atkreipti dėmesį į stabdžių apkabos kreipiančiųjų ir apkabos būklę. Kreipiančiosios visuomet turi būti kruopščiai nuvalomos. Jei jos yra pažeistos arba veikia netolygiai, jas būtina pakeisti. Kai kuriuose automobiliuose yra montuojamos kreipiančiosios, kurių nereikia tepti, bet daugelyje modelių tai privaloma. Iškraipyta arba įtrūkusi apkaba taip pat turi būti pakeista. Jei naujos stabdžių trinkelės arba trinkelės ir diskai bus sudėti į netinkamai veikiančias, užterštas apkabas, automobilis stabdys netolygiai. Po trumpo laiko bus reikalingas aplaidaus, netvarkingo montavimo taisymas. Dažnai tai pasibaigia stabdžių diskų iškraipymu arba netolygiu trinkelių susidėvėjimu ir greitai pareikalauja jų pakartotinio keitimo. Taip pat būtina atsiminti apie skardelių pakeitimą. Jos kainuoja vos keletą eurų, tačiau naujų sumontavimas veiksmingai mažina virpesių atsiradimo bei netolygaus stabdžių trinkelių ir diskų susidėvėjimo riziką stabdymo metu. Skardelių montavimo vietas taip pat būtina nuvalyti.

Nuvalykite stebules prieš stabdžių diskų montavimą

Kai kurie mechanikai, keisdami stabdžių diskus, pamiršta kruopščiai nuvalyti rato stebules prieš naujų elementų montavimą. Tai yra būtina, nes diskas prie purvinos stebulės nepriglunda teisingai, o tai sukelia mušimą ir vibracijas, jaučiamas ant vairo stabdymo metu.

Patikrinkite stabdžių diskų mušimą

Sumontavus stabdžių diskus, juos būtina priveržti varžtais prie stebulių automobilio gamintojo rekomenduojamais sukimo momentais. Po to reikia patikrinti stabdžių diskų mušimą ciferblatiniu matuokliu. Koks yra leistinas mušimas? Priimtas standartas – tai 0,05 milimetro, tačiau rekomenduojama patikrinti konkretaus automobilio modelio gamintojo nurodomą reikšmę. Kai kuriuose automobiliuose tolerancija siekia net iki 0,10 milimetro, bet yra ir tokių, pvz., kai kurie BMW modeliai, kuriuose tolerancija – vos 0,01 milimetro.

Įspauskite stabdžių stūmoklius specialiais įrankiais

Apkabos stūmoklis turi būti įspaudžiamas specialių įrankių komplektu. Šios operacijos atlikimas naudojant guminį plaktuką arba kitokį tam nepritaikytą įrankį gali baigtis stūmoklio pažeidimu arba jo kreivu įspaudimu. Dėl to stabdžių trinkelės bus prispaudžiamos netinkamai ir jos dėvėsis netolygiai. Tai pasireikš nemalonia vibracija, jaučiama ant vairo stabdymo metu.

Nekabinkite sunkios apkabos ant elastinės stabdžių žarnelės

Kai kurie mechanikai stabdžių trinkelių ir diskų keitimo metu pakabina apkabas ant elastinių stabdžių žarnelių. Tai didelė apkrova minkštoms ir gležnoms stabdžių žarnelėms. Toks elgesys gali sukelti mikroįtrūkimus, kuriuos sunku pastebėti, todėl verta pritvirtinti apkabą prie amortizatoriaus, pvz., stora viela.

Nepamirškite nuriebalinti diskų

Daugumą stabdžių diskų prieš montavimą reikia nuriebalinti specialia priemone. Jie yra apsaugoti specialiu tepalu arba alyva, kurie gali nusėsti ant stabdžių trinkelių. Tai gali apsunkinti tolygų stabdymą, o kai kuriais atvejais sukelti netolygų stabdžių trinkelių nusidėvėjimą arba diskų deformaciją. Tačiau ši taisyklė turi išimtį – nereikia nuriebalinti dažytų diskų.

Nemontuokite naujų trinkelių ant stipriai susidėvėjusių stabdžių diskų

Žinoma, ne visuomet stabdžių trinkelės yra keičiamos kartu su diskais. Visgi kai kurie mechanikai ryžtasi montuoti naujas trinkeles ant stipriai susidėvėjusių arba surūdijusių stabdžių diskų. Tai pasibaigia daug spartesniu stabdžių trinkelių susidėvėjimu, nes jos dėvisi netolygiai. Automobilio vairuotojas po tokio keitimo taip pat pastebės vairo virpesius stabdymo metu. Taupymas šiuo atveju neapsimoka: aprūdiję arba per ploni stabdžių diskai yra netinkami tolimesnei eksploatacijai.

Nepamirškite tinkamai priveržti ratus

Pakeitus tik stabdžių trinkeles arba sumontavus naujus stabdžių diskus, reikia teisingai priveržti ratus. Tam būtina naudoti dinamometrinį raktą ir naudoti automobilio gamintojo rekomenduojamus sukimo momentus. Priešingu atveju, diskas gali priglusti netolygiai ir po to deformuotis, įtrūkti ir sukelti netolygų stabdžių trinkelių nusidėvėjimą.

Jus taip pat gali sudominti:

Motociklų alyva – kam jos reikia?

Motociklų alyva – kam jos reikia?

Pozityvios vibracijos: nauji skriemuliai su sukamųjų virpesių slopintuvais

Pozityvios vibracijos: nauji skriemuliai su sukamųjų virpesių slopintuvais

„ABE Performance“ linijos stabdžių diskai ir trinkelės

„ABE Performance“ linijos stabdžių diskai ir trinkelės

Keltuvai elektromobilių baterijoms

Keltuvai elektromobilių baterijoms