Paskelbimo data: 2021-05-17

Ką reikėtų patikrinti automobilio pakaboje po žiemos?

Artėjant vasaros kelionėms, pavasaris tinkamiausias laikas kompleksinei automobilio pakabos apžiūrai. Pasibaigus šatajam sezonui atsiranda pakabos gedimų, dėl kurių vairuotojai  kreipiasi į dirbtuves. Sužinokite, kuriuos komponentus verta patikrinti artėjant šiltajam sezonui.

automobilio pakaba.png

Kodėl per žiemą atsiranda pakabos gedimų?

Žema temperatūra, daug drėgmės, barstoma druska, smėlis – sąlygos, kuriomis žiemą turi dirbti automobilio pakaba nėra lengvos. Prie viso to pridėkime mechaninius pažeidimus, kurie gali atsirasti žiemą važiuojant per sukietėjusį sniegą arba ledo luitus, gulinčius stovėjimo aikštelėse bei daugiabučių kiemuose. Nieko nuostabaus, kad daug pažeidimų atsiranda būtent žiemos metu arba tuoj pat po jo, t. y. ankstyvą pavasarį. Pakabos pažeidimai pasireiškia automobilio valdymo pablogėjimu, mažesniu važiavimo komfortu arba vairavimo mechanizmo nepaklusnumu. Kritiniu įspėjimu gali būti bet kokie bildėjimai pakaboje. Pavasaris labai gerai atskleidžia įvairių rūšių laisvumus ir pažeidimus, nes duobės keliuose ir asfalto įtrūkimai meta automobilio pakabai nemenką iššūkį.

Ką būtina patikrinti automobilio pakaboje po žiemos?

Pakabos pažeidimų po žiemos sezono patikrą verta pradėti nuo kruopštaus važiuoklės plovimo. Purvo, smėlio ir kelių druskos išplovimas yra būtinas tinkamam atsiradusių laisvumų bei pažeidimų masto įvertinimui. Vieni pagrindinių elementų, kuriuos būtina patikrinti po žiemos, yra svirtys ir svirčių įvorės. Guminiai­-metaliniai elementai, jungiantys svirtis, žiemos metu gan dažnai sugenda. Smėlis ir kelių druska gali sutrinti įvores, o žema temperatūra sukelia guminių elementų trūkinėjimą. Taip pat būtinai patikrinkite svirties šarnyro, jungiančio svirtį su ratu, būklę. Kiti elementai, į kurios verta atkreipti dėmesį: stabilizatorius ir stabilizatoriaus traukės. Šie komponentai yra atsakingi už abiejų vienos ašies svirčių sujungimą ir apsaugo kėbulą nuo per didelio posvyrio. Greičiausiai, jau po 20-40 tūkst. km ridos, susidėvi stabilizatoriaus traukių įvorės, o dėl jų laisvumo galima netiksli pakabos reakcija į vairo posūkius.

Kartu su pakaba taip pat būtina patikrinti vairavimo mechanizmą, jei ant vairo yra jaučiami virpesiai ir trūkčiojimai. Dažnas gedimas – vairo traukės antgalio pažeidimas. Padidinti laisvumai gali artimiausiu metu privesti prie greitesnio vairo traukių ir vairo kolonėlės susidėvėjimo.

Pasirinkite patikimus komponentus

Komponentų kokybė turi lemiamą poveikį saugumui. Renkantis patikimus ir saugius pakabos elementus, būtina atsižvelgti į tai, ar gamintojas užtikrina aukštą kokybę, pvz., patvirtina europietiškų ISO normų reikalavimų atitikimą arba IATF 16949 sertifikavimo reikalavimus automobilių sričiai. Tokio prekės ženklo pavyzdžiu gali būti REINHOCH, kurio produktai Europoje yra pasiekiami tik „Inter Cars“ prekybos tinkle.

REINHOCH pakabos elementams yra taikoma griežta laboratorinių tyrimų procedūra, kurios metu yra patvirtinama tinkama medžiagų sandara, aukšti parametrai, patikimumas ir produktų atkartojimo garantija. Tai, didžiąja dalimi, gamybos geriausiose gamyklose rezultatas, kuriose taip pat yra gaminami produktai, skirti originalios įrangos gamintojų rinkai. REINHOCH prekės ženklą taip pat charakterizuoja holografinės apsauginės plombos ant pakuočių ir lazerinis dalių ženklinimas ant korpusų. Dėl to klientas visada gali būti tikras, kad pakuotė nebuvo prieš tai atidaryta ir joje yra originali, aukštos kokybės dalis.

REINHOCH asortimente galite rasti svirčių, svirčių šarnyrų, stabilizatorių traukių, vairo traukių antgalių, guminių-metalinių elementų ir variklio pagalvių. Patikimumą ir kokybę patvirtina 95 % europietiško automobilio parko padengimas.

Pakabos geometrijos nustatymas

Beveik kiekvienas įsikišimas į automobilio pakabą reikalauja jos geometrijos reguliavimo. Tinkamų ratų kampų nustatymas, pvz., ratų suvedimo arba jų išsiskėtimo nustatymas, yra būtinas, kad automobilis tinkamai reaguotų į vairo judesius, būtų saugiai ir patikimai valdomas. Rekomenduojame po kiekvieno pakabos remonto patikrinti ir nustatyti tinkamą transporto priemonės pakabos geometriją.