Paskelbimo data: 2022-01-21
Jeep Grand Cherokee Galinio rato guolio keitimas
The Jeep Grand Cherokee WK pasižymi puikiomis savybėmis važiuojant bekele bei didele vilkimo galia – šie automobiliai dažnai naudojami būtent šiems tikslams.
Šiame straipsnyje apžvelgiamas 321000 km nuvažiavęs automobilis. Atvykus į autoservisą buvo pranešta, kad vairuojant girdimas triukšmas, padidėjantis esant apkrovai bei atliekant posūkius.
Atlikus pirminį testavimą kelyje ir išvardintų požymių patikrą buvo nustatyta, kad triukšmo šaltinis yra dešiniojo rato guolis – jam reikalingas keitimas.
Šiam remontui buvo pasirinktas iš anksto surinktas febi rato guolio komplektas (172491). Jame pridedami rato ir ašies varžtai. Guolis yra tinkamai suteptas ir jame nustatyta reikiama pirminė apkrova – jis pilnai paruoštas montavimui (1 pav.).
Iš pradžių buvo nuimtas ratas, sekančiame etape – stabdžių apkaba. Procedūra buvo atlikta siekiant apsaugoti stabdžių žarną nuo per didelio įtempimo.
Sekančios procedūros metu buvo nuimtas stabdžių diskas. Po šio veiksmo buvo galima prieiti prie stabdžių trinkelių – jos taip pat buvo nuimtos. Kartu su trinkelėmis nuimtos visos spyruoklės ir tvirtinimai. Siekiant lengvesnio surinkimo buvo iš anksto pasižymėtos visos pozicijos. Pastaba: patikrinta, ar dalyse nėra neįprasto nusidėvėjimo, taip pat nustatyta, ar tvirtai laikosi antdėklai – kartais jie gali atsiskirti nuo metalinės trinkelės dalies. Jei reikia, atitinkami komponentai pakeičiami.
Nuo troso buvo atskirta rankinio stabdžio aktyvatoriaus svirtis. Buvo atlikta jos patikra, taip pat nustatyta, ar komponente nėra per didelės korozijos, patikrintas komponento veikimo laisvumas (2 pav.).
Nuėmus visus stabdžių komponentus atsukti 4 varžtai, kuriais guolio blokas tvirtinamas prie ašies – komponentas buvo sėkmingai nuimtas. ABS rato greičio daviklis vis dar buvo standartinėje vietoje (3 pav.). Stabdžių trinkelės atraminė plokštė ir stabdžių apkabos slankiklis taip pat buvo atitinkamoje padėtyje. Esant tam tikriems atvejams yra tikimybė, kad pusinis velenas gali likti prisitvirtinęs – šiuo atveju jis turi išslysti iš guolio ir jį reikia įstatyti į ašies diferencialą.
Atliekant procedūras ant platformos nuo senojo guolio buvo atsargiai atskirti apkabos slankiklis ir atraminė plokštė – šiai procedūrai panaudotas svertas. Patikrinta, ar komponentuose nėra pažeidimų. Visi susiliečiantys paviršiai buvo tinkamai nuvalyti.
Dalys buvo paruoštos montavimui į pirmines padėtis. Jos buvo sujungtos su nauju guolio bloku. Buvo uždėtas „O“ formos tarpiklis, esantis atitinkamame guolio griovelyje (4 pav.).
Pastaba: nesumontavus šio „O“ formos tarpiklio gali pratekėti alyva – reiškinys gali turėti neigiamos įtakos stabdžių trinkelių antdėklams.
Buvo nuvalytas besiliečiantis ašies paviršius. Ant veleno ir ašies korpuso buvo uždėtas naujas guolio blokas. Buvo įsitikinta, kad stovėjimo stabdžio trosas būtų sumontuotas per atraminę plokštę.
Guoliui esant tinkamoje padėtyje buvo užveržti 4 varžtai. Stovėjimo stabdžio trinkelės buvo sujungtos su aktyvatoriumi. Tarp trinkelių ir atraminės plokštės būtinuosiuose taškuose buvo atliktas sutepimas stabdžių tepalu.
Stabdžių diskas ir apkaba buvo nuvalyti ir sumontuoti į tinkamas vietas. Siekiant patikrinti veikimą kelis kartus paspaustas standartinis stabdis, taip pat įjungtas stovėjimo stabdis. Sekančios procedūros metu pritvirtintas ratas. Galiausiai atliktas stovėjimo stabdžio trinkelių reguliavimas.
Pastaba: esant reguliavimo poreikiui stabdžių atraminėje plokštėje nuo priėjimo angos nuimamas kištukas (5 pav.). Tuomet atveržiama stovėjimo stabdžio troso reguliavimo veržlė. Procesas tęsiamas tol, kol atsiranda laisva eiga.
Per atraminės plokštės priėjimo angą įstatomas tinkamas reguliavimo įrankis. Jis turi susijungti su reguliatoriaus krumpliais. Vykdomas reguliatoriaus sukimas. Procedūros metu sukamas ratas. Procedūra atliekama tol, kol pajuntamas nežymus stabdymas.
Reguliavimo svirtis paspaudžiama plonu atsuktuvu ir laikoma toliau nuo reguliatoriaus. Eliminavus nežymų stabdymą atsuktuvas atitraukiamas.
Procedūra kartojama kitos pusės rate, iš naujo pritvirtinamas kištukas. Reguliuojamas stovėjimo stabdžio trosas. Automobilis nuleidžiamas.
Patikrinamas stovėjimo ir įprastinio stabdžio veikimas. Įsitikinama, kad jie tinkamai išlaiko transporto priemonę stacionarioje padėtyje. Stovėjimo stabdžio svirtis atleidžiama. Atliekamas testavimas kelyje.Panašūs straipsniai:
Krypties praradimasPneumatinės pakabos pagalvės