Paskelbimo data: 2024-01-11

Investicija į ADAS: ar tai apsimoka ir nuo ko pradėti?

Ką autoservisų rinkai reiškia vis populiarėjančios pagalbos vairuotojui sistemos, vadinamosios ADAS? Šiame straipsnyje atsakysime į šį klausimą.

Investicija į ADAS

Keliuose kasmet daugėja automobilių su privalomosiomis pagalbos sistemomis skaičius. Prak­tiškai kiekvienas naujas automobilis turi bent vieną kamerą. Didelė automobilių grupė taip pat turi radarą arba kitus aktyvius jutiklius, turinčius įtakos keleivių ir kitų eismo dalyvių saugumui.

Kylanti rinka = maža konkurencija



Augantis automobilių su ADAS sistemomis skaičius dirbtuvėms, visų pirma, suteikia šansą specializuotis šioje srityje ir sukurti reputaciją rinkoje anksčiau, nei tai padarys kiti. Galima drąsiai teigti, kad laikas investicijoms į kamerų ir radarų kalibravimo įrangą yra puikus.

Šalies mastu vis dar labai mažai autoservisų įvedė į savo teikiamų paslaugų asortimentą tokio tipo aptarnavimą. Panašiai situacija atrodo ir autorizuotuose autoservisuose. Pardavimo salonai dažniausiai neturi įrangos ir žinių, reikalingų aptarnauti savo klientus. Tai reiškia, kad jie turi naudotis išorinių autoservisų paslaugomis. Tai tipinė kylančios rinkos situacija, kuri atsiranda įvedus transporto priemonėse naują technologiją.


Kodėl autoservisai delsia investuoti į adas?



Verta pabrėžti, kad nepriklausomos dirbtuvės naudoja tokius pačius kamerų ir radarų kalibravimo įrenginius kaip ir autorizuoti autoservisai. Nėra autorizuotų įrenginių arba technologijų, rezervuotų tik autorizuotiems autoservisams. Situacija skiriasi nuo diagnostikos įrenginių, kuomet autorizuotos įrenginių versijos turi gerokai platesnes galimybes už konkurentus nepriklausomose dirbtuvėse.

Tad, kodėl autoservisai delsia investuoti į įrangą? Juk technologija yra ranka pasiekiama, o situacija rinkoje labai palanki. Atsakymas yra paprastesnis, nei gali pasirodyti. Jį nurodo patys klientai: „Neperkame ADAS, nes potencialūs klientai neieško tokios paslaugos.“

Ir tai yra pagrindinė klaida. Norint pradėti aptarnauti kameras ir radarus, reikia ne tik laukti kliento, bet taip pat pradėti jį ugdyti.


Visų pirma - vairuotojų ugdymas!



Vairuotojų ugdymas – tai esminis dalykas autoservisų srityje ir tai nėra tik mūsų nuomonė. Tokią poziciją taip pat paliko pirmaujančios automobilių pramonės įmonės. Įmonė „Bosch“ „YouTube“ platformoje pradėjo vairuotojų ugdymo kampaniją. Jos sukurtame filme parodoma kada ir kodėl būtina kalibruoti vairuotojo pagalbos sistemas.

Kodėl tai taip svarbu? ADAS sistemų problema slypi tame, kad jos neinformuoja vairuotojo apie kalibravimo būtinumą. Kai transporto priemonė nesilaikys eismo juostoje po netinkamai sumontuoto buferio, be abejo, vairuotojas ieškos pagalbos. Bet, jei radaras išsikalibravo po lengvo smūgio arba po ratų geometrijos keitimo? Tokiu atveju aktyvus tempomatas gali nuvilti pačiu netinkamiausiu momentu.


Įrenginys adas sistemai autoservise – nuo ko pradėti verslą?



Turėdami žinių apie rinkos poreikius, galime pradėti tiksliau planuoti veiksmus, nukreiptus į klientų informavimą apie ADAS sistemų kalibravimo būtinybę ir kurti autoservisui palankias verslo sąlygas.

Čia būtina dar kartą griežtai pabrėžti, kad ši būtinybė yra paremta paaiškinimu vairuotojui, kad   kalibravimo nepaisymas gali turėti įtakos jo ir keleivių saugumui.

Verta pradėti nuo pagrindų. Tai gali būti standartiniai metodai, pvz., skrajučių įteikimas vairuotojams, besilankantiems autoservise. Taip pat geras, vis dažniau praktikuojamas metodas, yra vizitinės kortelės su QR kodu. Kodas nukreipia į konkretų interneto tinklapį, kuriame dirbtuvės gali patalpinti daugiau medžiagos apie savo teikiamas paslaugas, vykdomas akcijas arba informaciją, kuri skatina tam tikrus klientų įgūdžius, pvz., tokia tema: „Turite savo automobilyje eismo juostos palaikymo sistemą? Ar žinote, kad jos kamerą būtina kalibruoti?“

Paslaugų, susijusių su ADAS sistemų kalibravimu reklama, taip pat turi būti vykdoma internete, pvz., „Google“ platformoje (tiek „Google Ads“, tiek vizitinių kortelių „Google žemėlapiuose“), o taip pat socialiniuose tinkluose, pateikiant techninę informaciją apie vietines akcijas, kad jos būtų matomos potencialiems klientams.

Verta pridurti, kad vis daugiau autoservisų kuria savo YT kanalus – tai taip pat labai veiksmingas būdas sukurti reputaciją sudėtingesnių paslaugų teikimo rinkoje.

Taip pat geru metodu gali būti nuolaidų kalibravimo darbams taikymas užsisakius tam tikras kitas paslaugas autoservise, po kurių yra būtinas kalibravimas, pvz., po geometrijos nustatymo arba po pakabos elementų remonto / keitimo. Be to, verta pradėti bendradarbiauti su autoservisais, vykdančiais kėbulų darbus ir stiklų keitimus.


Ar apsimoka investuoti į adas?



Autoserviso požiūriu, kaip ir kiekvieno kito verslo, naujos paslaugos įvedimas, visų pirma, yra paremtas jos rentabilumu ir investicijų grąža. Kamerų ir radarų kalibravimas – tai viena iš naujų paslaugų, kurios pirmauja rentabilumo sąraše. Dabar paaiškinsime kodėl.

Kalibravimo paslaugos kaina galutiniam vartotojui svyruoja vidutiniškai nuo 100 iki 250 EUR. Šias ribas, visų pirma, lemia transporto priemonės paruošimo procedūros sudėtingumas. Pats kalibravimas užtrunka vos kelias minutes, tačiau, kartais transporto priemonės nustatymas kalibravimo įrenginių atžvilgiu gali sukelti tam tikrų problemų.

Brangi įranga, reikalinga kai kurių daviklių kalibravimui, taip pat prisideda prie teikiamos paslaugos galutinės kainos. Tačiau, net jei pasirinksime pigiausią versiją, investicija į ADAS atrodo tikrai vertu dėmesio sprendimu autoservisui.

Daugiau apie INTER CARS  siūlomą ADAS radarų ir kamerų kalibravimo įrangą rasite čia: ASORTIMENTAS

Daugiau informacijos galite teirautis el. paštu: lt.irankiai@intercars.eu arba telefonu +370 5 219 3763.