Paskelbimo data: 2021-12-29

„Inter Cars“ yra SD-WAN pirmtakas

Robert Kucharczyk, generalinis įmonės „Inter Cars“ direktorius, pasakoja apie inovatyvaus SD-WAN tinklo, sujungusio virš 560 įmonės filialų visoje Europoje, diegimą.

„Inter Cars“ yra SD-WAN pirmtakas, tačiau šis diegimas prieš du metus nebuvo rinkos suinteresuotumo centre.

Tai tiesa. Turiu pasakyti, kad kiek daugiau nei prieš metus – kai valdybos grupėje pasakojau apie inovatyvios technologijos įdiegimą – susidomėjimas buvo grynai „diplomatinis“. Šiandien rinkoje matome kitokį požiūrį į SD-WAN temą. Ji tapo viena karščiausių tendencijų. Įvyko spartus produktų, kuriamų remiantis SD-WAN, ir pačios technologijos plitimas. Šiandien jau turime daugiau pasiekiamų, tarpusavyje konkuruojančių rinkoje sprendimų. Greičiau yra pastebimi ir diegimo rezultatai. Mes diegimą užbaigėme dar prieš pandemiją ir įtariu, kad ji taip pat pagreitino SD-WAN adaptaciją. Visa tai - itin karšta rinkos tendencija.

Gal tai ir poreikių pasikeitimo klausimas?

Buvome ką tik priėmę sprendimą apie tinklo standartizaciją ir unifikaciją. Kaip pagrindą pasirinkome modelį, kuris buvo paremtas bendradarbiavimu su daugeliu operatorių, tiekiančių įvairias tinklo technologijas įvairiuose modeliuose, kuriuose terminai nesutapdavo. Jei Lenkijoje standartizacija buvo paremta MPLS, tai užsienio rinkoje jos praktiškai nebuvo. Ten buvo virš 250 filialų įvairiais būdais prijungtų prie tinklo. Ir tuomet mums kilo idėja įdiegti standartizaciją remiantis SD-WAN.

Kokiu būdu buvo vykdomas diegimas?

Kapitalo grupėje veikė keli duomenų centrai ir plėtra užsienyje buvo tik dalinai kontroliuojama centrinio biuro, kuris yra Lenkijoje. Užsienio filialai turėjo savo IT skyrius ir tarnybas, atsakingas už palaikymą. Stebėjimų išvada buvo tokia, kad prisijungimai prie vietinio tinklo užsienio filialuose yra skirtingos kokybės ir tai sukuria problemas jungiantis prie verslo programų. Pirmasis situacijos gerinimo planas gimė savaime: pabandykime padaryti tą patį, ką padarėme Lenkijoje, t. y. aukšto pasiekiamumo MPLS. Turėjome puikias jungtis. Sugebėjome matuoti prieinamumus, teikti SLA, gerai sutardavome su operatoriais.

Kodėl pradinė idėja liko neįgyvendinta?

Būtent tuomet išgirdome apie naują technologiją SD-WAN. Atlikome koncepcijos tyrimą, kuris patvirtino, kad tai perspektyvus sprendimas. Nusprendėme priimti pasiūlymą „Vmware“, su kuriuo bendradarbiavome anksčiau, kuriant sprendimus debesiui „VeloCloud“. Kadangi buvome novatoriais, turėjome užtikrintą kainos lygį. SD-WAN diegimas automatizavo, supaprastino ir pagreitino mūsų MPLS tinklo veikimą. Vartotojui nepastebimu būdu tinklas valdo juostą ir gali perduoti judesį į internetą, pvz., į debesį. Dėl to nebereikia transliuoti to pro bendrą išėjimą į tinklą centriniame biure, o tiesiogiai sujungti skyrių, pvz., su paslauga „Microsoft Azure“. Dėl pandemijos dar plačiau pradėjome naudoti „Microsoft Teams“ ir atsirado naujų poreikių.

Iš to išaugo didelis projektas…

…kuris kainuoja, o juk planavome atlikti viso tinklo unifikaciją keliuose šimtuose filialų. Būtent tuomet pasiūlėme valdybai pakeisti lenkiško tinklo parametrus. Nutraukdami MPLS sutartį ir pasirašydami su operatoriai gerokai pigesnes interneto susisiekimo sutartis ir su SD-WAN, sugebėsime išlaikyti ne tik kokybę, bet ir viršysime iki šiol turėtas galimybes. Po labai didelio koncepcijos tyrimo buvome tikri, kad pakeitimas turės minimalią riziką. Už sutaupytas lėšas suplanavome atlikti pristatymą SD-WAN tarptautiniam tinklui. Kai atsirado sutaupytų lėšų, pavyko tai suderinti su kitų filialų prijungimu.

Ar projekto techninė pusė nesudarė didesnių problemų?

Viską būtų įmanoma atlikti greičiau, jei neturėtume nuolat derinti finansavimo. Prenumeratos modelyje kai kurie etapai persistūmė laike dėl to, kad Europoje tai buvo, ko gero, pirmas toks didelis projektas. Numatėme, kad įgyvendiname didelio prieinamumo modelį. Kiekvienam filialui yra reikalingi du galutiniai įrenginiai ir keliasdešimt galutinių įrenginių mūsų duomenų centruose. Iš viso reikėjo kiek daugiau nei 1000 įrenginių. Įrenginių tiekimas iš platintojų šiek tiek vėlavo. Įrenginiai prenumeratos modeliui turėjo būti atsiųsti iš JAV. Pandemija taip pat nepadėjo – sienų uždarymas, karantinas, tiekimo grandinių trikdžiai. Bet kartu tai atsako į klausimą apie projekto techninio diegimo paprastumą ir spartą. Pristatytų įrenginių instaliacija buvo žaibiška…

Ar greitai administratoriai, kurie gavo prieigą prie SD-WAN tinklo valdymo, prisitaikė prie naujo darbo režimo?

Sprendimas automatiškai susiderina ir net pataria kai kuriuos dalykus, bet mes pasiliekame sau sprendimų priėmimo teisę. Tai atspindi mūsų pagrindinę filosofiją – neatiduoti sprendimų priėmimo teisės automatizacijai nei vienoje mūsų technologijų srityje. Administratoriai priima sprendimus, priklausomai nuo vartotojų elgesio. Žinoma, nėra taip, kaip buvo kadaise, MPLS sistemoje, kai viskas buvo užtikrinta. Tačiau darant prielaidą, kad sulaukiame daugiau prisijungimų nei reikalaujame, galima sakyti, kad administravimas artimas „Quality of Services MPLS“ sistemai yra įmanomas.

Turime statistinius duomenis, kokių tinklo parametrų kasdien reikalauja ERP sistema, radijo terminalai ir t. t. Turime apibrėžtą visą verslo judėjimą. Tai labai daug parametrų judėjimo optimizavimui, eilių kūrimui, judėjimo prioritetų nustatymui. Dėl to vis po truputį reoganizuojamės. Bet SD-WAN atveju tai yra nepalyginamai paprasčiau už tradicinius sprendimus. Dabar tai, kas anksčiau reikalavo keliolikos įvairių įrankių, turime viename. Pakanka vos 2 specialistų, mokančių interpretuoti ir siūlyti, o po to atlikti pakeitimus beveik realiu laiku, vietoje 12 asmenų komandos. Nors šio sprendimo funkcionavimo supratimui ir jo išnaudojimui pilnu pajėgumu reikia šiek tiek laiko. Ketvirčio koncepcijos įrodymas ir keletas mėnesių veikimo jau suteikia administratoriams galimybę veikti užtikrintai.

Beje, apie komandą. Diegime dalyvavo tik „Inter Cars“ tinklo skyrius ar buvo reikalinga išorinės įmonės pagalba?

Tai įdomus klausimas, nes į jį galiu atsakyti „taip ir ne“. Kalbu apie mūsų skyrių, mūsų inžinierius ir administratorius, bet, tiesą sakant, skyrių sudaro asmenys iš „Main Interconnection“, vienos iš EIP grupės bendrovių, su kuria dirbame jau daugiau nei 15 metų. Šis bendradarbiavimas puikiai pasiteisino. Inžinierių iš „Main Interconnection“ laiką beveik 100 % užpildo „Inter Cars“ užduotys, tačiau jiems lieka tam tikra galimybė veiklai kituose IT projektuose, kuriuos vykdo EIP grupė. Tai suteikia naują požiūrį į rinką bei technologijas ir grįžta pas mus kiekviename projekte.

Taip pat projekte SD-WAN?

Tikrai taip – visuose projekto etapuose, nes bendradarbiavimas su „Main Interconnection“ yra inžinerinio ir konsultacinio pobūdžio. Analizavimo etape, kai palyginome tuometinius SD-WAN sprendimus ir rinkomės tiekėją, o taip pat diegimo ir konfigūravimo metu. Beje, labai išplėsto laike – visumoje keturiems metams. Pateikiame verslui diegimo, kuris dėl nutraukiamų sutarčių su operatoriais finansavo pats save, planą ir grafiką.

Kaip SD-WAN „sutaria“ su LTE? Girdėjau, kad tik ši technologija suteikia optimalų šių sujungimų išnaudojimą?

Taip, tik SD-WAN atitiko mūsų lūkesčiu LTE atžvilgiu. Labai ilgai eksperimentavome su LTE ir nesugebėdavome užtikrinti optimalaus ryšio filialams. Tik SD-WAN stengiasi ant visų jungčių palaikyti judėjimą. Šiuo metu LTE dėl to veikia puikiai ir tai galima palyginti su vietinio interneto tiekimu.

Kaip sprendžiamas padalinimo į pagrindinę ir atsarginę jungtį klausimas?

SD-WAN atveju tai jau nebeturi reikšmės. Bet, be abejo, stengiamės, kad tiesioginė jungtis būtų nuolatine jungtimi, geriausiai šviesolaidine. Tai investicija į ateitį dėl tinklo panaudojimo augimo.

Ar saugumo, ryšių šifravimo klausimas buvo svarbus?

Šiuo metu mūsų įrenginiai gali aptarnauti kelis lygiagrečius VPN kanalus – šifruoti ryšius. Dalis tinklo srauto yra tiesiogiai nukreipiama iš filialo į internetą. Didelėms įmonėms tai sukuria tam tikrą diskomfortą, nes nebeturime bendros ugniasienės. Tačiau srautas į konkrečius kompiuterius yra apibrėžtas atskirų įrenginių lygmeniu.

Ar SD-WAN padidina debesijos paslaugų vartotojo pasitenkinimą?

Tikrai taip. Kai pradėjome naudoti „Office 365“, vėlavimai buvo pastebimi. Jau nekalbant apie vaizdo ir garso perdavimo ryšį, bet įvedus SD-WAN, kokybė akivaizdžiai pagerėjo. Įvyko du dalykai. Pastaraisiais metais tiekėjai pagerino labai daug funkcijų, o mes, savo ruožtu, pasirūpinome tuo, kad susisiekimas turėtų prioritetą. Šiuos prioritetus dėliojome dar prie standartinių ugniasienių, bet tai buvo labai sudėtinga. Debesijos tiekėjai dažnai keičia DNS pavadinimus, pakeitimus pastebėdavome po savaitės-pusantros. Dabar tai vyksta automatiškai. Greitai niekas nebeprisimins, kiek problemų su tuo turėjome prieš 3 metus.

Diegimo modelis numato, kad įmonė pasilieka sau daug apsisprendimo teisių, paremtų nauju srautu.

Tai atsakomybė už veiklą ir už plėtrą. SD-WAN administratorius palaipsniui pradeda suvokti, kaip veikia verslo modelis, supranta jo poreikius. Tai taip pat nėra kompetencijų centralizavimas. Analitiką sprendimų priėmimui taip pat gali naudoti vietinės IT tarnybos, pvz., Rumunijoje. Anksčiau turėjome jiems kurti atskiras programas, o įdiegus SD-WAN jie gavo nuosavą valdymo įrankį su veiklos sritimi. Tai leidžia greitai ir adekvačiai reaguoti į vietinių vartotojų prašymus. Tai yra labai veiksmingas informacijos apyvartos sutrumpinimas. Tačiau galutinį sprendimą priima „Inter Cars“ – mūsų žmonės, o ne kompiuteriai…