Paskelbimo data: 2023-08-16
Ilgų distancijų lenktynės ir elektros technologijos
Hibridinės elektrinės transporto priemonės (HEV) ir elektrinės transporto priemonės su baterijomis (BEV) tapo kasdienybe. Tačiau šiose transporto priemonėse naudojamos pažangios technologijos, ko gero, pirmiausia buvo sukurtos sportiniams automobiliams.
Lenktynės suteikia galimybių plėtoti technologijas ir aplenkti konkurentus
Automobilių gamintojai ir dalių tiekėjai aktyviai dalyvauja lenktynėse siekdami plėtoti savo technologijas. Lenktyniaudami automobiliai ilgą laiką važiuoja ties savo galimybių riba, todėl kyla daugybė problemų, su kuriomis kasdien važiuojant automobiliu įprastai susidurti netenka. Nėra geresnės aplinkos naujoms technologijoms išbandyti ir tobulinti nei lenktynės, o ir daugelis per lenktynes atrastų naujovių buvo pritaikytos serijinės gamybos transporto priemonėse. „Aisin“ automobilių sportą naudoja kaip atspirties tašką toliau plėtodama elektrifikavimo technologiją.
„Aisin“ lenktynėms ir varžyboms WEC skirto pavaros įtaiso „eAxle“ gamyba
„Aisin“ lenktynėms skirtą pavaros įtaisą „eAxle“ gaminti pradėta 2007 m., per „Tokachi 24 Hours“ lenktynes. „eAxle“ – tai pavaros įtaisas, į kurį integruotas variklis, pavarų dėžė ir inverteris. Peržiūrėjus automobilio konstrukciją ir medžiagas 0,1 g tikslumu, pagaminome „Toyota Supra HV-R“ automobiliui skirtą galinio rato variklį. Jis labai prisidėjo prie pergalės lenktynėse.
2008 m. „Aixin“ pradėjo kurti pirmojo „Toyota TS030“ hibridinio lenktyninio automobilio prototipo priekiniam ratui skirtą „eAxle“. „Aisin“ manė, kad plėtojant šią technologiją galima panaudoti stipriąsias „Aisin“ integravimo technologijų ypatybes, be to, šis iššūkis taip pat buvo susijęs su naujoviškų technologijų kūrimu elektrifikacijos amžiuje. Atlikus daug bandymų ir ištaisius pasitaikiusias klaidas, „Aisin“ pavyko sukurti itin efektyvią, lengvą ir kompaktišką variklio sistemą, kurios galios ir svorio santykis yra dešimt kartų didesnis nei masinės gamybos sistemų.
Galiausiai „Aisin“ „eAxle“ įmontuota „Toyota TS040“ automobilyje, kuris 2014 m. debiutavo WEC varžybose. 2014 m. „Toyota Racing“ komanda su TS040 automobiliu laimėjo 2014 m. čempionatą, bet jai nepavyko pasiekti ilgamečio tikslo – laimėti 24 valandų Le Mano lenktynių. 2015 m. komanda bandė dar kartą, tačiau varžovai smarkiai pagerino savo rezultatus ir „Toyota“ komanda pralaimėjo.
Šį pralaimėjimą vertindama kaip galimybę, „Aisin“ priėmė naują iššūkį – sukurti naujomis technologijomis grindžiamą „eAxle“ modelį. Per kitus kelerius metus išmokta daug naujų dalykų ir patirta sunkumų. Kiekvieną kartą „Aisin“ komandos nariams susidūrus su nauja problema, atlikti patobulinimai ir priimtas iššūkis kurti naujas technologijas, kartu nuosekliai siekiant puikios kokybės. Nors kūrimo procesas ir buvo labai sudėtingas, ši patirtis padėjo pasiekti didelių laimėjimų „Aisin“ elektrifikavimo technologijos srityje.
2018 m., praėjus ketveriems metams po pirmojo bandymo Le Mano lenktynėse, „Toyota Racing“ komanda nuo pat lenktynių pradžios iki jų pabaigos demonstravo stabilius rezultatus su TS050 automobiliu, kuriame įmontuotas naujasis „eAxle“, pagerinęs sukimo momentą, galią ir kokybę. Komanda įgyvendino ilgai puoselėtą svajonę – laimėjo 24 valandų Le Mano lenktynes. Nuo 2018 m. „Toyota Gazoo Racing Team“ laimėjo penkias iš eilės FIA ilgų distancijų lenktynių pasaulio čempionato lenktynes. Ši pergalių serija liudija „Toyota“ konkurencingumą ir įsipareigojimą siekti meistriškumo visuose veiklos aspektuose.
Siekdama pasaulinio anglies dioksido poveikio neutralumo, „Aisin“ kuria itin efektyvius ir kompaktiškus elektrinius pavaros įtaisus, įskaitant ir „eAxle“. „Aisin“ džiaugėsi galėdama svariai prisidėti prie neįtikėtinų „Toyota Racing“ komandos rezultatų 24 valandų Le Mano lenktynėse, kurioms pasitelktos automobilių sporto srityje sukauptos technologijos.
Nuotraukos šaltinis: aisin.com