Paskelbimo data: 2020-10-26
Geriausios 2020 m. žieminės padangos – kurias rinktis?
Gali būti sunku sužinoti, kurios padangos geriausiai veiks esant neigiamai temperatūrai – ES etiketėse jums tikriausiai yra tekę tyrinėti nesuprantamo žargono džiungles. Žurnalas „Auto Zeitung“ Vokietijoje nesiremia nei oficialiomis rekomendacijomis, nei gamintojo etiketėmis: 2020 m. žieminių padangų bandymams iš nepriklausomų tiekėjų anonimiškai buvo nupirkta naujausių žieminių padangų. Tai kruopštus ir sudėtingas vokiškas pramoninių bandymų standartas, gerokai viršijantis etikečių reikalavimus.
Siekiant išsiaiškinti, kurios žieminės padangos vertos geriausios, šiuose nepriklausomuose bandymuose buvo naudojama naujausia matavimo technologija ir Suomijoje esanti arktinių bandymų įranga. Skaitykite toliau, kad sužinotumėte visus rezultatams.
Kaip išsirinkti žiemines padangas?
Oficialiose etiketėse padangos skirstomos pagal efektyvumą, sukibimą su šlapia danga stabdant ir riedėjimo triukšmą. Kiekviena išvardyta savybė klasifikuojama raidėmis. Išbandėme įvairius parametrus, įskaitant lėtėjimą, sukibimą, vairavimo tikslumą ir važiavimo stabilumą esant įvairiems paviršiams ir vienodoms kitoms sąlygoms. Taip pat vertinome patogumą ir atsparumą slydimui vandens paviršiumi (aquaplaning) (kai padanga, netekusi sukibimo, slysta vandens paviršiumi).
Suprojektuoti žieminę padangą, galinčią išsiskirti pagal kiekvieną parametrą, sunku. Kad įmintų mįslę, kaip guma gali laimėti prieš ledą ir purvą, kad surastų sukibimą gerinančias savybes bet kokiomis sąlygomis – tiek slidžiomis, tiek sausomis – ir suteiktų vairuotojui komfortą, ramybę ir tylą, padangų gamintojai stengiasi suderinti gumos mišinį, protektoriaus dizainą ir karkaso konstrukciją. Be to, padangos turi būti ilgaamžės ir neskilinėti, kai temperatūra pakyla. Tai sunkus darbas.
Dažnai sunku suderinti priešybes, pavyzdžiui, pagerinus padangos efektyvumą, sukibimo šlapiomis sąlygomis savybės prastės (ir atvirkščiai); jei, siekiant didesnio vairavimo tikslumo, sumažinamas profilio gylis, padanga slys esant šlapiai kelio dangai; jeigu, siekiant geresnio sukibimo su sniegu, profilyje suprojektuojama daugiau juostelių (arba plyšinių įpjovų), blogės sukibimas su sausa danga. Taigi apibendrinant galima pasakyti, kad universalios padangos yra išimtis.
Kaip buvo išbandytos geriausios 2020 m. žiemines padangas?
„Auto Zeitung“ padangų bandymas atliekamas kasmet, laikantis griežtų taisyklių, tad rezultatais galite pasitikėti.
Visos padangos pirktos savarankiškai – tai 2018 m. ir 2019 m. gaminių rinkinys.
Bandymai atliekami savarankiškai, be gamintojo pagalbos. Kiekviena padanga tiriama naudojant atkuriamus važiavimo manevrus ant sniego, šlapios ir sausos dangos, įjungus ESP stabilumo kontrolę ir be jos. Tik taip galima pasakyti, ar padanga užtikrina saugumą atliekant spontanišką išsukimo manevrą. Taip pat subjektyviai vertinamos komforto savybes.
Kiekvienos padangos pasipriešinimas riedėjimui išbandytas dviejuose skirtinguose bandymų stenduose, kad būtų galima patikrinti, ar ji atitinka ES etiketės kriterijus.
Tik atlikę šiuos išsamius bandymus galime išrinkti geriausias žiemines padangas jūsų automobiliui.
Geriausios 2020 m. žieminės padangos: kurias iš jų turėtumėte rinktis?
Prisiminkite anksčiau minėtas priešybes. Šiame žieminių padangų bandyme beveik nebuvo universaliųjų padangų. Dauguma žieminių padangų išsiskiria viena vyraujančia ypatybe, tačiau jos sunkiai skinasi kelią į kiekvieno atskiro bandymo viršūnę.
Šių metų bandymų nugalėtojos yra „Goodyear UltraGrip Performance Gen-1“. Išbandėme jas su „V-spec“. Jos užtikrina didelius saugumo rezervus važiuojant ant sniego ir sausa danga, ypač lengvai sukimba su šlapiu asfaltu. Nors bendras pasirodymas buvo stiprus, joms nepavyko užimti pirmosios vietos kurioje nors konkrečioje kategorijoje.
Esant stipriam snygiui, geriausiomis sukibimo su kelio danga savybėmis išsiskyrė Kinijoje pagamintos „Austone SP 901“. Vis dėlto silicio dioksido kiekis gumos mišinyje (būtinas geram sukibimui su šlapia danga) yra toks mažas, kad padangos visiškai neefektyvios, kai kelias yra šlapias. Jos vandens nebepašalino (pradėjo slysti vandens paviršiumi) pasiekus 64 km/h greitį („Falken“ ir „Michelin“ pasiekė maždaug 80 km/h), o stabdant – pasiekus 62 km/h greitį; „SP 901“ vis dar važiavo beveik 54 km/h greičiu, o „Michelin Alpin 5“ jau buvo sustoję. Po mūsų bandymo „Austone“ pakeitė asimetrinį profilį ir teigia, kad rezultatai yra geresni.
„Michelin Alpin 5“ dabar pakeitė „Michelin Alpin 6“ , bet net ir pasitraukiančios padangos ypač gerai pasirodė šlapiomis sąlygomis ir nedaug trūko, kad bandyme būtų iškovojusios pergalę. Mūsų 2020 m. žieminių padangų bandyme jos bendrai užėmė antrą vietą.
Panašiai buvo su „Vredestein Wintrac Pro“ (trečia vieta). Jos yra profesionalės lyjant lietui, taip pat užtikrina labai aukštą vairavimo saugumą sausais keliais, kaip ir šeštoje vietoje atsidūrusios „Nokian WR A4“ bei penktoje vietoje esančios „Pirelli Winter Sottozero 3“. Vis dėlto abiejų gamintojų padangos prarado taškų bandymuose snieguotuose keliuose. Tai, kad „Finn“ iš mūsų negauna jokios rekomendacijos – kaip septintoje vietoje esančios „Continental TS 850 P“ – lemia ilgas stabdymo kelias šlapiomis sąlygomis: jos vis dar važiavo maždaug 30 km/h greičiu, o „Michelin“ jau buvo sustojusios.
Kas yra žieminės, ar šalto oro, padangos?
Pirmiausia, „žieminės padangos“, kaip esame įpratę jas vadinti, iš tikrųjų yra klaidinantis pavadinimas. Tai nėra stambūs purvą surenkantys batai su gumbuotais, triukšmingais protektoriaus blokeliais ir dygliais. Tai yra šalto oro padangos, tinkamos naudoti esant žemesnei temperatūrai, šlapiuose ir sausuose keliuose, taip pat pasiekiančios geresnius rezultatus ant sniego ir ledo – tai, atsižvelgiant į nenuolatinį smėlio barstymą mūsų šalies kelių tinkle, yra labai gerai. Mums reikia viską darančių padangų.
Kaip veikia žieminės padangos?
Žieminėse, arba šalto oro, padangose yra daugiau natūralios gumos nei įprastose padangose ir jos pagamintos iš minkštesnio mišinio. Tai leidžia joms išlikti elastingoms temperatūrai nukritus žemiau nei 7 °C. Tokiomis sąlygomis įprasta padanga sukietėja ir blogiau sukimba su asfaltu. Rezultatas? Aukštesnis sukibimo lygis kelyje, net kai asfalto dangos nedengia sniegas.
Vis dėlto tai nėra vien tik chemija: pasižiūrėkite į žieminę padangą iš arti ir pamatysite, kad protektorius skiriasi nuo įprastinės padangos. Kontaktinis žieminės padangos paviršius yra tvirtesnis: jis padengtas tūkstančiais plyšinių įpjovų – mažų kanalų ar griovelių, įterptų į gumą ir padedančių ją sušildyti. Didelis plyšinių įpjovų skaičius padeda greičiau pašalinti po padanga esantį vandenį ir patižusį sniegą. Žieminės padangos gali turėti iki 10 kartų daugiau plyšinių įpjovų nei vidutinės padangos.
Ant sniego šie nedideli plyšeliai veikia kartu su protektoriumi. Jei naudotumėte įprastą padangą, jos grioveliai greitai užsikimštų suspaustu sniegu, todėl transporto priemonės valdymas būtų ne toks patikimas. Trūkumas – klibantys protektoriaus blokai reiškia, kad automobiliai su šalto oro padangomis švelnesnėmis sąlygomis važiuoja prasčiau.
Ar verta rinktis žiemines padangas?
Sniego sezonu žieminės padangos yra geras pasirinkimas. Jos užtikrina saugesnį, patikimą vairavimą ir labai pagerina sukibimą, bet kartais kyla noras rizikuoti. Be abejo, atėjus įprastai žiemai dažnai būna staigių oro atšalimų – tada viskas aišku, bet užtenka tik vienos švelnesnės žiemos (kaip 2020 m.), kad suabejotumėme, ar papildomos išlaidos padangoms pasiteisins.
Automobiliai gali tapti labai nepaklusnūs su „žieminiais batais“, kaip, pavyzdžiui, „DB11 AMR“ sukdamas ratus ketvirtoje vietoje.
Sniego ir šalto oro sąlygomis sezoninis gumos mišinys, stambesnis protektorius ir plyšinės įpjovos veikia gerai, bet esant švelniam orui ir viršijant optimalų eksploatacijos diapazoną jie veikia ne taip, kaip turėtų.