Paskelbimo data: 2022-08-11
„Ford Mondeo“ galinė pakaba
2007-2014 metų „Ford Mondeo“ – tai trečioji šio modelio karta. Šis automobilis gali atlaikyti dideles apkrovas, todėl jis dažnai buvo naudojamas įmonėse ar teikiant skubios pagalbos paslaugas. Šios kartos „Mondeo“ platformos panašumai būdingi „Galaxy“, „S-Max“ ir tam tikriems „Volvo“ modeliams – jiems būdingas panašus pakabos dizainas ir kiti aspektai
Šiame „Mondeo“ modelyje įdiegta nepriklausoma daugiasvirtė galinės pakabos sistema, komplektuota į standartinę, sportinę ar didesnio galingumo versiją. Tam tikruose variantuose buvo diegiami savaiminio išsilyginimo slopintuvai ir elektroninė kontrolė. Kitos pakabos dalys yra iš esmės vienodos. Bet kokiu atveju, šis aspektas gali priklausyti nuo įvairių modelių specifikacijų (1 pav.).
1 pav.
Dauguma įvorių, guolių ir šarnyrų, sudarančių pakabos sistemą, veikia išvien – tokiu būdu užtikrinamos saugios valdymo charakteristikos ir patogumas vairuotojui bei keleiviams. Šis principas galioja esant bet kokiai transporto priemonės apkrovai. Laikui bėgant, tam tikri komponentai gali nusidėvėti ir prarasti efektyvumą. Gedimai gali būti pastebimi plika akimi, taip pat apie juos gali įspėti įvairūs pašaliniai garsai ar nemalonūs pojūčiai vairavimo metu. Kartais pasigirsta bildesys, girgždesys. Vairo sistema gali tapti prastai valdoma – šis aspektas sukelia nepageidaujamą padangų nusidėvėjimą ir prastą kontaktą su kelio danga, o tai gali pabloginti transporto priemonės stabdymo savybes.
2 pav.
Laikui bėgant, sistemos galinės svirties įvorės gali nusidėvėti. Įplyšus apsauginei gumai išoriniame korpuse, gali pasireikšti korozija – dėl šio reiškinio pakaba gali išsiderinti, o tada pasireiškia transporto priemonės susmukimas (2 pav.).
3 pav.
Atliekant remontą, visos svirties keitimas nėra būtinas – pakanka pakeisti tik įvores. Procedūra gali būti atliekama naudojant specialų įrankį – sena įvorė specialiu būdu nuimama nuo svirties ir uždedama nauja. Svarbu tinkamai atlikti įvorės lygiavimą – pažymėti taškai turi sutapti su atitinkamomis svirties vietomis (3 pav.). Šis aspektas itin svarbus tinkamam įvorių veikimui.
Naujųjų „Febi“ įvorių išoriniame metaliniame korpuse įdiegta speciali kraštinė, skirta paprastesniam montavimui. Komponentas yra pagamintas iš natūralios vulkanizuotos gumos – šis aspektas leidžia užtikrinti geras mechanines savybes, tinkamą kietumą ir ilgą tarnavimo laiką.
Vienas iš dažnų pakabos remonto metu pasitaikančių iššūkių yra sklandus varžtų ar kitų fiksuojančių dalių, laikančių keičiamas dalis, nuėmimas. Seni varžtai dažnai gali būti susilpnėję, paveikti korozijos. Veikiant įvairiems elementams nuolat pasireiškia jų dilimas. Varžtų nuėmimui gali būti pasitelkiamas skvarbusis skystis, kaitinimas ar netgi pjovimas. Dėl įvairių priežasčių senieji varžtai gali tapti netinkami pakartotiniam naudojimui, bet atliekant remontą šis aspektas dažnai ignoruojamas. Kompanija „Febi“ gali pasiūlyti šios problemos sprendimą – remonto komplektus su visais reikiamais varžtais. Pavyzdžiui, ašies sijos remonto komplekte nr. 43403 pridedamos reikalingos abiejų pusių įvorės ir varžtai. Panašiame pakabos svirčių komplekte „Febi ProKit“ nr. 46000 pridedama dar daugiau komponentų: jame yra visos reikiamos įvorės, varžtai ir pakabos svirtys.
Pridedami varžtai pasižymi aukštu tempimo atsparumu ir gera suveržimo jėga – visi saugumą lemiantys komponentai patikimai užfiksuojami reikiamoje padėtyje. Tvirtinimo komponentai yra padengti tinkama antikorozine danga – tai leidžia pailginti jų tarnavimo laiką. Varžtuose taip pat įdiegtas pirminis sriegis, skirtas paprastesniam montavimui. Komponentams būdingas specialus apdirbimas, leidžiantis tinkamai užfiksuoti sriegį ir išvengti atsilaisvinimo važiavimo metu.