Paskelbimo data: 2023-04-11
Elektrifikuotų automobilių stabdžių techninė priežiūra
Elektromobilių svarba nuolat auga, todėl jiems reikia tinkamų atsarginių dalių ir atitinkamos techninės priežiūros. ATE yra puikiai žinoma aukščiausios klasės įmonė, priklausanti bendrovei „Continental“, kurianti stabdžių technologijas ir produkciją, kurios kokybė prilygsta automobilių gamintojų naudojamoms dalims.
Kokie techninės priežiūros darbai reikalingi elektromobilių (hibridinių ir akumuliatorinių automobilių) stabdžių sistemoms?
Vertinant bendrai, elektromobilių stabdžiai, palyginti su automobiliais, kurie varomi vidaus degimo varikliais, dėvisi lėčiau dėl rekuperacinio stabdymo. Vis dėlto dalį ilgesnės eksploatavimo trukmės sumažina automobilio masė. Elektromobiliai yra sunkesni dėl juose sumontuotų akumuliatorių baterijų. Didesnė masė dar labiau būdinga hibridiniams automobiliams, nes juose iš karto įrengiamos dviejų tipų pavaros. Jei pažvelgsime iš autoservisų perspektyvos, stabdžių techninės priežiūros darbus, įskaitant stabdžių skysčio keitimą, reikia atlikti ir elektromobiliams. Šių automobilių sistemos dėvisi kitaip, todėl reikia atlikti ir kitus darbus, pavyzdžiui, pakeisti pažeistus korozijos stabdžių diskus, kurie dėl rekuperacinio stabdymo naudojami mažiau, ir iš būgninių stabdžių pašalinti nusidėvėjusių medžiagų sankaupas. Elektromobiliuose vis dažniau naudojami būgniniai stabdžiai. Deja, tikslaus techninės priežiūros ir remonto periodiškumo kol kas nustatyti neįmanoma, nes ši technologija nuolat ir sparčiai tobulėja.
O kaip dėl stabdžių trinkelių keitimo?
Diskinių stabdžių atveju trinkelių keitimas išlieka aktualus, tačiau šiais laikais trinkelės keičiamos dėl kitų priežasčių, nei anksčiau, t. y. ne dėl nusidėvėjimo, bet dėl didesnės korozijos. Rūdžių plėvelė atsiranda, nes elektromobilių stabdžiai rečiau naudojami, kai automobilis stabdomas rekuperacijos metodu.
Dėl šios priežasties vis daugiau gamintojų montuoja būgninius stabdžius. Šios sistemos yra uždaros, todėl stabdžiai mažiau rūdija ir jiems pakanka retesnės techninės priežiūros, nes į mechanizmus ir ant stabdymo paviršių nepatenka sukeliančių koroziją medžiagų – vandens ir druskų.
Ar keičiant stabdžių skystį reikia imtis kokių ypatingų veiksmų?
Taip, autoserviso specialistams, keičiantiems elektromobilių stabdžių skystį, reikia atkreipti dėmesį į kelis dalykus. Vienas jų – elektromobiliams pritaikyto stabdžių skysčio įsigijimas, pavyzdžiui, „Continental ATE Super DOT 5.1“. Tai – unikalus skystis, kuriam būdinga maža klampa ir aukšta virimo temperatūra.
Kuo elektromobilių frikciniai antdėklai skiriasi nuo įprastinių? Gamintojai kuria įvairias stabdžių diskų dangas ir bando jas su atitinkamomis frikcinėmis medžiagomis, stengdamiesi rasti korozijos prevencijos būdą. Vienas iš bandomų variantų yra kietmetalio dangos. Be to, šiais laikais dažnai naudojami mažaplieniai frikciniai antdėklai. Korozijos problema taip pat sprendžiama montuojant būgninius stabdžius ir jie jau bandomi net ant priekinės ašies.
Kuo elektromobilių frikciniai antdėklai skiriasi nuo įprastinių?
Gamintojai kuria įvairias stabdžių diskų dangas ir bando jas su atitinkamomis frikcinėmis medžiagomis, stengdamiesi rasti korozijos prevencijos būdą. Vienas iš bandomų variantų yra kietmetalio dangos. Be to, šiais laikais dažnai naudojami mažaplieniai frikciniai antdėklai. Korozijos problema taip pat sprendžiama montuojant būgninius stabdžius ir jie jau bandomi net ant priekinės ašies.