Paskelbimo data: 2021-03-19

Dvikolonis autoserviso keltuvas – kaip išsirinkti tinkamą?

Automobilių servise keltuvas yra būtinas įrenginys – jis padeda daug greičiau ir patogiau atlikti remonto darbus. Dabartinis keltuvų asortimentas gana platus, todėl čia apžvelgsime dvikolonius keltuvus ir pateiksime kelis patarimus, kad Jums pasirinkti tinkamą.

dviejų kolonų keltuvai.jpg

Kokie yra dvikoloniai keltuvai pagal pavaros tipą?

  • Elektromechaniniai
  • Elektrohidrauliniai

Elektrohidrauliniuose keltuvuose kėlimo atramos keliamos ir leidžiamos keltuvo kolonose esančiais hidrauliniais cilindrais. Sinchronišką hidraulinių cilindrų veikimą užtikrina metaliniai trosai, tolygiai paskirstantys kėlimo jėgą. Kaip pagrindinius pranašumus, palyginti su elektromechaniniais keltuvais, galima paminėti tai, kad šie keltuvai neturi apkrautų trinties paviršių, todėl yra patvaresni, pasiekia didesnį kėlimo greitį, tyliau veikia, jiems reikia tik minimalios priežiūros.

EVERT 62B-42TE

EVERT 6214EKZ




Kiekviena elektromechaninių keltuvų kolona turi po atskirą elektros variklį ( 1,5 kW). Jis diržu suka sraigtą į vieną ar kitą pusę – taip reguliuojamas kėlimo aukštis. Kolonose esantys jutikliai matuoja sraigto apsisukimus ir taip automatiškai užtikrina tolygų transporto priemonės kėlimą. Norint nuleisti iškeltą automobilį, skirtingai nei hidrauliniuose keltuvuose, nereikia pakelti aukštyn (fiksavimui atlaisvinti). Pagrindinis pranašumas – automobilį tiek pakelti, tiek nuleisti galima centimetrų tikslumu, ypač patogu įkelti variklį, pavarų dėžes, tiltus ir pan.


NUSSBAUM SMART LIFT 2.30 SL DT

BEISSBARTH 2.35 Premium





Kokie svarbiausi keltuvo konstrukciniai parametrai?

Maksimali keliamoji galia

Vienas iš pagrindinių dvikolonio keltuvo kriterijų yra maksimali keliamoji galia. Dvikolonių keltuvų ji būna 3000–8000 kg. Renkantis keltuvą pirmiausia reikia numatyti, su kokiomis transporto priemonėmis dažniausiai dirbsite. 3000–3500 kg maksimalios keliamosios galios keltuvus galėsite naudoti tik lengviesiems automobiliams ir lengviesiems didesnio pravažumo automobiliams (SUV). 3500–4500 kg keliamosios galios keltuvai tinka furgonams, sunkiesiems didesnio pravažumo automobiliams (SUV) ir lengviesiems komerciniams automobiliams. Jei ketinate dirbti su ilgos bazės komerciniais automobiliais, furgonais, rekomenduojame rinktis 5000–6000 kg keliamosios galios keltuvus, jei su sunkvežimiais – ji turėtų būti ne mažesnė kaip 7000 kg.

Keltuvo specifikacijoje nurodytos keliamosios galios atitikimas tikrinamas atliekant dinaminį 115 % keliamo svorio ir statinį 150 % keliamo svorio bandymus. Sertifikuojami (CE) tik saugūs keltuvai. Žinomas ne vienas atvejis, kai apkrovos testais buvo nustatyti gamintojai, kurių produktai testo neišlaikė – didele keliamąja galia buvo tik giriamasi. Taigi saugiam darbui užtikrinti rekomenduojame rinktis sertifikuotus patikimų gamintojų keltuvus.


EVERT 6253M

EVERT 6215E

EVERT E28





Keltuvo plotis ir kolonų padėtis

Su kokiomis transporto priemonėmis galėsite dirbti, priklausys ir nuo keltuvo pločio. Plotis tarp keltuvo kolonų būna 2,5–3,5 m. Patogiau ir daugiau erdvės darbui, kai atstumas tarp kolonų ne mažesnis kaip 2,8 m. Patogumo suteikia ir 30° pasukta keltuvo kolonos konstrukcija, pavyzdžiui, pasirinkus EVERT 6214 EKZ, liks daugiau vietos automobilio durelėms atidaryti. Naudojant keltuvus, kurių galines atramas galima pasisukti į išorę, lengviau įvažiuoti didesnėms transporto priemonėms.



EVERT 6214EKZ




Keltuvo kėlimo atramos

Dažniausiai keltuvai gaminami su 500–2000 mm teleskopinėmis dvipakopėmis arba tripakopėmis atramomis arba rečiau – su lankstomomis atramomis.

Tripakopės atramos leis dirbti su įvairesniais automobiliais nei dvipakopės. Pasirinkus lankstomų atramų keltuvus galima dirbti su įvairaus dydžio ir svorio transporto priemonėmis: nuo mažų automobilių, tokių kaip „Smart“, iki ilgos ratų bazės mikroautobusų, pavyzdžiui, „Mercedes-Benz Sprinter“, „VW Crafter“. Aukštos klasės keltuvuose dėl patogaus valdymo lankstomos atramos būna su ritininiais guoliais, atramų padėtis fiksuojama pneumatiniu mechanizmu.



OMA 305 S


Simetrinės ir asimetrinės keltuvų atramos

Simetrinės atramos yra tos, kurių visų keturių ilgis vienodas. Keltuvai su simetrinėmis atramomis dėl didesnio stabilumo skirti sunkioms, ilgos ratų bazės transporto priemonėms: furgonams, didesnio pravažumo automobiliams (SUV) ir pan. Simetrinio keltuvo kolonos sumontuotos lygiai viena priešais kitą, keliamas automobilis yra centre. Taip jo svoris paskirstomas tolygiai – po 50 procentų priekiui ir galui. Be to, simetrinis keltuvas suteikia maksimalų įvažiavimo plotį.

Asimetrinių keltuvų atramos yra skirtingo ilgio: priekyje – trumpos, gale – ilgos. Automobilio keliamas svoris pasiskirsto taip: 30 % – priekis, 70 % – galas. Šio tipo keltuvų pagrindinis pranašumas yra patogus įlipimas į transporto priemonę ir išlipimas iš jos. Toks keltuvas patogus, kai reikia dirbti ir iš automobilio vidaus, pavyzdžiui, atliekant diagnostiką. Atkreiptinas dėmesys, kad dėl automobilio svorio centro poslinkio tokius keltuvus galima naudoti tik dirbant su nesunkiais automobiliais (paprastai iki 4 tonų).






Atramų pasukimo padėties fiksavimas



Automobilio tvirtinimo patogumui įtakos turi ir atramų padėties fiksatoriaus krumplių skaičius: kuo jų daugiau, tuo atrama turi daugiau fiksavimo padėčių. Tai leidžia lengviau prisitaikyti prie keliamo automobilio. Aukštesnės klasės keltuvuose automatinis atramų padėties fiksavimas dar labiau palengvina ir pagreitina darbą.






Keltuvo kėlimo aukštis ir atramų priedai

Dvikolonių keltuvų kėlimo atramų aukščio ribos dažniausiai svyruoja nuo 90 mm iki 1,8–2 metrų. Keliant skirtingos prošvaisos automobilius to nepakanka, todėl gamintojai siūlo keltuvus su žemomis (SLIM) 85 mm atramomis arba komplektuoja su priedais, kurie padidina kėlimo aukščio galimybes:

  • daugumos keltuvų atramų padai reguliuojami – išsukami;
  • aukštiems automobiliams siūlomi papildomi paaukštinimai – nuo 130 iki 300 mm;
  • žemiems automobiliams kelti yra keltuvai, kurių padai nusileidžia iki 50 mm;
  • itin žemiems automobiliams (su sportine važiuokle) naudojamos specialios 50 mm rampos, kurios leidžia pritvirtinti ir pakelti žemą automobilį nenaudojant specialaus keltuvo.



EVERT 62B-42TES



Saugumo fiksatorių tipas ir APS sistema

Dvikoloniai hidrauliniai keltuvai gaminami su 2 tipų – mechaniniais arba elektromagnetiniais – saugumo fiksatoriais, kuriais pakeltas automobilis fiksuojamas tam tikrame aukštyje.

Keltuvai su mechaniniais saugumo fiksatoriais yra šiek tiek pigesni, bet norint nuleisti keltuvo atramas žemyn, būtina rankiniu būdu – svirtimi – atlaisvinti fiksatorius abiejose kolonose. Tai nepatogu atliekant važiuoklės, pakabos darbus, kai tenka dažnai pakelti, nuleisti automobilį, nes tenka vaikščioti aplink keltuvą. Dėl didesnio patogumo pažangesniuose keltuvuose įrengiami lengviau valdomi mechaniniai fiksatoriai, kurie atblokuojami viena svirtimi, esančia prie valdymo pulto vienoje iš kolonų.


LT-L2-40D

LT-SAE40


Patogesni keltuvai su automatiniais elektromagnetiniais saugos fiksatoriais, valdomais keltuvo pulte esančiais mygtukais „aukštyn–žemyn“. Nors jie brangesni, bet daug lengviau valdomi, nes viskas atliekama vienu spustelėjimu.


EVERT 62B-42TE APS

EVERT 62B 35TE



Keltuvai pagal sinchronizavimo būdą yra trejopi:

  • sinchronizuojami per apačią;
  • sinchronizuojami per viršų (dar vadinami „švarių grindų“);
  • sinchronizuojami programiškai, belaidžiu ryšiu.

Keltuvais, sinchronizuojamais trosais per apačią, neribojamai galima kelti aukštas transporto priemones, taip pat, palyginti su „švarių grindų“ keltuvais, jie lengviau pritaikomi žemose patalpose.

Pagrindinis dvikolonių keltuvų, sinchronizuojamų per viršų, pranašumas –  tai, kad, dirbant su automobiliu, reikalinga įranga (įrankių vežimėliai, pavarų dėžės kėlikliai, alyvos keitimo įranga ir kt.) gali netrukdomai judėti po pakeltu automobiliu. Dirbant su tokiais keltuvais būtina įvertinti transporto priemonės aukštį, o siekiant išvengti sugadinimų, viršutinėje keltuvo sijoje yra sumontuoti aukščio ribotuvai. Renkantis šiuos keltuvus reikia atkreipti dėmesį ir į patalpos aukštį.

Naujausia keltuvų technologija – programinis sinchronizavimas. Šioje technologijoje sujungti abiejų sinchronizavimo būdų pranašumai: viršutinės ir apatinės sijų nebuvimas užtikrina laisvą judėjimą po pakelta transporto priemone ir neriboja automobilio kėlimo ir montavimo vietos aukščio. Inovatyvus dizainas, greitas ir stabilus belaidis duomenų perdavimas sumažina montavimo sąnaudas, padidina darbo efektyvumą, sumažina techninės priežiūros darbų poreikį ir eksploatacijos išlaidas.


OMA 513L+V513L.4

WERTHER W255

EVERT E28





Elektros įvadas ir elektros variklis

Dažniausiai keltuvuose montuojami trifaziai 400 V varikliai, kuriems būtinas trifazis įvadas. Jei jo nėra, kita išeitis – keltuvai su vienfaziu 230 V elektros varikliu. Žinoma, šie keltuvai nėra tokie galingi ir yra skirti tik lengviesiems automobiliams (iki 3,5 t).




EVERT62B-35TE-230V



Hidrauliniuose keltuvuose montuojamas vienas 2,0–3,0 kW variklis, o sraigtinių keltuvų kiekvienoje kolonoje – ne mažesnės kaip 1,5 kW galios variklis.

Aliumininio korpuso varikliai yra labiau apsaugoti nuo perkaitimo, todėl ilgaamžiškesni.

Geriau, kai variklis su baku sumontuotas kolonos viršuje – tai suteikia daugiau erdvės, nėra rizikos atsitrenkti ar sugadinti.

Kolonų konstrukcija, metalo padengimas


Keltuvo konstrukcijai labai svarbu metalo, suvirinimo ir surinkimo kokybė. Kokybiški keltuvai gaminami iš storesnio plieno, jiems naudojami storesni sinchronizavimo trosai – tai užtikrina didesnį stabilumą ir patikimumą eksploatuojant. Aukštos klasės keltuvai taip pat išsiskiria kokybiškais inžineriniais sprendimais (pvz.: kėlimo vežimėlio, atramų), todėl jie patikimesni, ilgaamžiškesni.


Tvirta vežimėlio ir atramų konstrukcija

Spyruoklinis atramų užraktas

24 V valdymo dėžutė

Apskritas išsukamas kėlimo padas



Kokybiškai milteliniu būdu nudažytas metalas tampa atsparus aplinkos poveikiui (pvz., EVERT gamintojo taikomas padengimas atlaiko 10 m), smūgiams ir mechaniniams pažeidimams, yra apsaugotas nuo rūdijimo ir oksidacijos. Tai svarbu drėgnose patalpose, kuriose keltuvo apačia nuolat būna vandenyje.

Renkantis per apačią sinchronizuojamą keltuvą svarbu ir apatinės sijos konstrukcija, kad trosai ir laidai būtų tinkamai apsaugoti nuo purvo ir vandens ir kad vanduo nepatektų ant mechanizmų.

Mechanizmams apsaugoti montuojama apsauginė užuolaida, o valdymo dėžutė sandarinama guminiais tarpikliais.

Taip pat svarbu, kad keltuvas turėtų durelių apsaugas – jos apsaugo automobilio dureles nuo pažeidimų įlipant ar išlipant.






Dvikoloniai keltuvai turi būti montuojami tik ant tvirto pagrindo: armatūra sustiprintų betoninių grindų, tvirtinami prie grindų inkariniais varžtais griežtai laikantis gamintojo instrukcijų. Lietuvoje montuoti keltuvą gali tik sertifikuoti specialistai (jie išduoda ir keltuvo pasą).

Elektromechaninio keltuvo sraigtą kiekvieną savaitę reikia sutepti specialiu tepalu – tai sumažina sraigto dilimą ir sraigto bei įvorių remonto sąnaudas. Kalbant apie elektrohidraulinius keltuvus, jiems nereikia dažnos einamosios priežiūros, bet techninę priežiūrą (reguliavimo, tepimo, sujungimo ir tvirtinimo elementų patikrinimo ir kitus darbus – priklausomai nuo keltuvo konstrukcijos) būtina atlikti kas 6 mėnesius.

Tinkamai prižiūrint įrenginį galima daugiau nei dvigubai pailginti jo tarnavimo laiką ir taip sutaupyti.


Elekromechaninis dvikolonis keltuvas NUSSBAUM:




Elekrohidraulinis dvikolonis keltuvas NUSSBAUM:





Dvikolonis keltuvas NUSSBAUM su lankstomomis atramomis: