Paskelbimo data: 2020-04-27
, autorius: HEPU

Aušinimo sistemų ateitis: iššūkis vartotojams ir mechanikams

Galima sakyti, kad per dešimtmečius automobilių variklių aušinimo sistema pakito vos dviem žingsniais – tai variklio aušinimo skysčių įvedimas ir priverstinė šio skysčio cirkuliacija. Vis dėlto pastarieji dešimtmečiai atnešė daug daugiau reikšmingų pokyčių, susijusių su teršalų emisijos normų reikalavimais. Pažvelkime į juos atidžiau.

ausinimo sistema.jpg

Sistema START / STOP

Siekiant, kad variklis su START / STOP sistema atlaikytų staigius temperatūros pokyčius, yra būtinas papildomas elektrinis siurblys aušinimo sistemoje (pvz., HEPU® AP8237 į „VW Passat“), kuris neleidžia nutrūkti aušinimo skysčio cirkuliacijai. Būtent jo veiklos sutrikimas yra temperatūros aušinimo sistemoje augimo priežastis, o ne klaidingai diagnozuojamas galvutės tarpinės pažeidimas.

Rutuliniai vožtuvai

Rutuliniai vožtuvai yra atsakingi už aušinimo skysčio srautą siurblyje. Kai sistemoje cirkuliuoja užterštas skystis, plastikinis vožtuvas, esantis plastikiniame korpuse, užsikerta, dažniausiai uždarytoje padėtyje, dėl to aušinimo sistemoje staigiai pakyla temperatūra. Ši problema dažniausiai pastebima VAG koncerno transporto priemonėse, pvz., varikliuose 1.8 bei 2.0 TSI. Jei aušinimo sistema nebuvo tinkamai praplauta skysčio keitimo metu, dažnai pasitaiko problemų su variklio perkaitimu. Siurblys P673 (naudojamas šiuose varikliuose) – tai vienas iš pavyzdžių, aptariamų HEPU® techninių mokymų metu.

„Perjungiami“ aušinimo skysčio siurbliai

Tai siurbliai, kuriuose skysčio srautas, pratekantis pro sparnuotę, yra reguliuojamas. Čia problemų kelia sprendimas, naudojamas populiariuose VAG grupės varikliuose 1.6/2.0 TDI, kuriuose teorija prasilenkia su praktika. Žiedas (sklendė), uždarantis sparnuotę labai dažnai užstringa ant kreipiančiųjų, be to, dažniausiai tai nutinka padėtyje, uždarančioje skysčio pumpavimą. Dažnai tai atsitinka dar prieš paskirstymo mechanizmo keitimą (180 tūkst. km). Taip pat dažnai pasitaiko solenoido gedimų, jis nėra keičiamas, todėl būtina keisti visą siurblį. Atitinkamas siurblys HEPU® P669 taip pat turi versiją be sklendės (HEPU® P669M).

Elektriniai aušinimo skysčio siurbliai

Jie reikalauja tam tikrų pripildymo ir nuorinimo procedūrų ir yra BMW automobilių domenas. Varikliuose, kuriuose pagrindinis aušinimo skysčio siurblys yra elektrinis, svarbi aušinimo skysčio kokybė. Jis atlieka kelias funkcijas: aušina variklį ir siurblio elektroninį modulį bei efektyviai sutepa siurblio guolius. Netinkamo aušinimo skysčio panaudojimas (neturinčio tinkamos atestacijos) gali greitai sukelti aušinimo skysčio siurblio pažeidimų.

Aušinimo sistemos skysčiai

Šiais laikais varikliams atitinkamai yra taikomi skirtingi aušinimo skysčiai. HEPU® savo asortimente siūlo ne tik pagrindinius aušinimo skysčius ir koncentratus (G11 ar G12), bet taip pat G12 ++ ir G13 (atitinkantys VAG koncerno normų reikalavimus VAG) arba, pvz., žalius ir geltonus skysčius, patvirtintus „Mercedes“, „Ford“ ar koncerno GM.

Ateities iššūkiai – įveikiami?

Griežtos normos, ribojančios teršalų emisiją, reikalauja ieškoti sprendimų kuo greitesniam variklio įšilimui iki darbinės temperatūros. Paprastų, grubių, bet patikimų variklių laikai jau nebegrįš – kiekviename naujame modelyje reikia tikėtis vis naujų komplikuotų sprendimų. Todėl verta atkreipti dėmesį į atsarginių dalių kokybę bei pasinaudoti technine informacija. Mechanikai nemėgsta „plastiko varikliuose“, tačiau kova už kiekvieną transporto priemonės kilogramą verčia gamintojus vis plačiau taikyti dirbtinius pluoštus.

Visur, kur tai leidžia siurblio konstrukcija, HEPU® naudoja metalines sparnuotes, todėl mechanikai dažnai kartoja, kad HEPU® siurbliai yra geresni už originalus. Verta pastebėti, kad HEPU® paskirstymo komplektai yra vieninteliai rinkoje, kuriuose yra žinomas kiekvienos pakuotėje esančios dalies gamintojas. Pradedant aušinimo skysčio siurbliais, paskirstymo komplektais su paskirstymo diržu arba grandine ir baigiant aušinimo sistemų skysčiais bei koncentratais – visi HEPU® produktai pasižymi aukšta kokybe, todėl jie dažnai tampa pirmojo pasirinkimo produktais nepriklausomoje atsarginių dalių rinkoje.