Paskelbimo data: 2022-10-14

Atsarginių detalių rinkos paradoksai

Praėjusiais metais automobilių pramonės pasaulis kentė nuo žvėriškai pabrangusio prekių gabenimo jūriniais konteineriais ir didžiojo puslaidininkių deficito, tačiau dar neradus efektyvaus šių problemų sprendimo, kilo naujų iššūkių. Dėl Rusijos chuntos sukelto karo Ukrainoje sutrūkinėjo nemažai logistikos, žaliavų ir detalių tiekimo grandinių. Tačiau jei naujų automobilių pristatymo terminai pastaruoju metu tik ilgėja, su atsarginėmis dalimis reikalai kur kas geresni.

Žinoma, atsarginių dalių rinką kaip ir kitas verslo nišas taip pat skaudžiai paveikė COVID-19 pandemija: tuo metu, kai Europa persirgo ir pasiskiepijo, per Azijos šalis nusirito dar viena viruso banga, todėl griežti blokavimai pasikartojo, o daugybė pramonės įmonių buvo priverstos stabdyti gamybą. Be to, dėl daugelio makroekonominių veiksnių išaugus kaštams, nemažai detalių importuotojų tiesiog atsisakė dalies tiekėjų paslaugų. Kitaip tariant, jie atsisakė pasirinkimo galimybės ir alternatyvų skaičius pastebimai susitraukė.

„Iš dalies šiuos pokyčius lėmė kai kurių kompanijų vadybos ir planavimo klaidos. Vieni atidėjo pirkimus, prisiskaitę įžvalgų apie žaliavų kainų „burbulą“, kiti – priešingai – laukė, kol jų produkcija dar labiau pabrangs. Faktas, kad tokie dalykai įsiūbuoja valtį ir autoservisuose pradeda trūkti kasdienių dalykų. Sniego gniūžtės efektą sukelti ir darbus autoservise sutrikdyti gali net tokia smulkmena, kaip stabdžių valiklis“, – pastebi „Inter Cars Lietuva“ lengvųjų automobilių segmento vadovas Kęstutis Imbrasas.

Ir nors planavimo bei pirkimo klaidų pasitaiko net pačiose solidžiausiose automobilių versle besisukančiose kompanijose, „Inter Cars Lietuva“ šįkart sugebėjo ne tik išvengti deficito, bet netgi išplėtė asortimentą.

„Mūsų komandos žmonės atidžiai stebėjo kas ir kaip tvarkosi didžiųjų iššūkių akivaizdoje ir iš tiesų labai sėkmingai užbėgo kai kurioms problemoms už akių: pasirašėme sutarčių su visiškai naujais tiekėjais, o su kai kuriais senais partneriais susitarėme dėl naujų prekių grupių įvedimo į Lietuvos rinką. Tarkim su TRW bendradarbiavome gerą dešimtmetį, bet lig šiol neužsakinėjome jų gaminamų amortizatorių. Dabar juos turime ir esame visiškai patenkinti šiuo sprendimu. Tiekimo rizikas labai sėkmingai sumažinome, peržiūrėję kiek ir ko galime užsakyti iš pakabos detalių gamintojo „Budweg“ ir senų mūsų bičiulių „Meyle“, – pasakoja Kęstutis Imbrasas.

„Inter Cars Lietuva“ lengvųjų automobilių segmento vadovas Kęstutis taip pat tikina, kad pastaruoju metu viešoje erdvėje nuskambėjusios istorijos apie autoservisuose stringančius darbus dėl atsarginių detalių trūkumo, nėra tokios dramatiškos, kaip kad galėjo susidaryti įspūdis pašaliečiams. Pavienių, sezoninių, specifinių daiktų ar rečiau gendančių agregatų visada, net pačiais geriausiais laikais, kartais tenka luktelėti arba dairytis alternatyvų, tačiau tai greičiau išimtys, nei visuotinė bėda. Pritrūkus kokios nors detalės iš vieno gamintojo, 99 proc. atvejų galima sėkmingai naudoti lygiaverčius pakaitalus iš kito gamintojo.

Svarbus dar vienas momentas. Dėl vadinamosios lustų krizės lig šiol kai kurių modelių automobilių gamyba stringa, nes kyla bėdų surenkant daugiau išmaniųjų vairuotojo asistentų turinčius modelius. Tačiau tų agregatų, kuriuose mikroschemos nėra naudojamos, gamyba nebuvo sutrikusi ir dalis produkcijos, anksčiau keliavusios į naujų automobilių fabrikus, dabar nukreipiamos į antrinę rinką. 

Jus taip pat gali sudominti:

Darbų planavimo kalendorius e-kataloge

Darbų planavimo kalendorius e-kataloge

„ATE“ ir „Continental“ stabdžių produktai – tvaresnės atsarginių dalių rinkos link

„ATE“ ir „Continental“ stabdžių produktai – tvaresnės atsarginių dalių rinkos link

Kaip su klientu kalbėti apie paskirstymo mechanizmo aptarnavimą?

Kaip su klientu kalbėti apie paskirstymo mechanizmo aptarnavimą?

„Hankook iON evo“ nominuota „WhatTyre 2024 metų padanga“

„Hankook iON evo“ nominuota „WhatTyre 2024 metų padanga“