Paskelbimo data: 2023-07-13

AC sistemos slėgio jutiklis: sutrikimų šalinimas



Dėl sutrikusio slėgio jutiklio / relės veikimo sistemos parametrai gali tapti netinkami ir dėl to gali pablogėti sistemos eksploatacinės savybės ar visiškai sutrikti jos veikimas.

AC sistemos slėgio jutiklis



Jutiklis taip pat atlieka apsauginį pagrindinių sistemos komponentų vaidmenį. Dėl jutiklio / relės gedimo gali suprastėti oro kondicionieriaus (AC) kompresoriaus ir (arba) ventiliatoriaus veikimas ir tarnavimo trukmė.

Slėgio jutiklis (arba, priklausomai nuo taikymo srities, slėgio relė) yra apsauginis įtaisas, skirtas užtikrinti tinkamus darbinius AC sistemos parametrus. Stebėdamas ir kontroliuodamas AC kontūre cirkuliuojančio šaltnešio slėgį, šis komponentas palengvina tam tikrų sistemos parametrų reikšmių palaikymą. Jis gali būti sumontuotas kontūro žemo slėgio pusėje ir (arba) aukšto slėgio pusėje.

Šiuolaikinėse AC sistemose slėgio jutiklio signalą transporto priemonės valdymo blokas (ŠVOK, kėbulo valdymo blokas arba ECM (variklio valdymo modulis)) naudoja šioms funkcijoms atlikti:

- kompresoriaus įjungimas ir išjungimas; 

- sistemos valdymas, reguliuojant išoriniu būdu per ECV vožtuvą valdomų kompresorių pumpuojamą tūrį;

- kondensatoriaus aušinamojo ventiliatoriaus įjungimas ir greičio reguliavimas;

- kompresoriaus išjungimas, siekiant žemo slėgio sistemoje atveju (pvz., trūkstant šaltnešio) išvengti jo gedimo;

- kompresoriaus išjungimas, siekiant aukšto slėgio atveju išvengti jo gedimo (apsauginė funkcija).



AC slėgio jutiklio / relės blogo veikimo požymiai




  • Kompresorius visiškai neįsijungia – nesiunčiamas movos sujungimo signalas.
  • Trumpas AC kompresoriaus darbinis ciklas – kompresorius įsijungia, bet tik tuščiajai eigai ir greitai išsijungia bei vėl įsijungia.
  • Sumažėjęs AC sistemos našumas – į saloną pučiamas mažiau vėsinantis oras.
  • AC sistema visiškai negamina šalto oro. 
  • Neteisingai veikia AC ventiliatorius, pvz., neišsijungia.




Dažniausiai pasitaikantys slėgio jutiklio / relės gedimai


  • Mechaniniai jutiklio pažeidimai – priklausomai nuo įtaiso konstrukcijos, gali sugesti įvairūs vidiniai elementai:
    slėgio relė – matavimo membranos ir vidinių kontaktinių dalių nusidėvėjimas;
  • slėgio jutiklis – įtaiso viduje esanti matavimo elektronika.
  • Šaltnešio nuotėkiai – dėl kišimosi į prietaiso vidų, jis gali greičiau nusidėvėti ir sugesti.
  • Užstrigęs jutiklis / relė – blogas išėjimo signalas.
  • Neteisingas matavimas – blogas išėjimo signalas.
  • Matavimo elemento apribojimai – stiprus sistemos užterštumas dėl tiesiai ortakyje ir be vožtuvo sumontuotų relių / jutiklių.




    Rekomenduojamas sprendimas




    Atlikite AC sistemos ir blogai veikiančio slėgio jutiklio diagnostiką.

    Atidžiai apžiūrėkite AC sistemą. Įsitikinkite, kad sistemos gedimo požymiai nėra susiję su kitomis priežastimis, išskyrus sugedusį jutiklį. Jomis gali būti, pvz., netinkama šaltnešio įkrova (pavyzdžiui, per didelis šaltnešio kiekis arba dėl nuotėkių sumažėjęs šaltnešio kiekis), AC kompresoriaus gedimai, įskaitant užstrigimą, sistemos užterštumas ir srauto apribojimai arba transporto priemonės elektros sistemos gedimai, įskaitant reles ir valdymo blokus. Kai jutikliai / relėsŠr yra sumontuoti ant vožtuvo, patikrinkite, ar nėra šaltnešio nutekėjimo per vožtuvą. Pakeiskite leidžiantį vožtuvą.

    Jeigu AC kompresorius neįsijungia, patikrinkite kitus signalą į jo įėjimą siunčiančius sistemos įtaisus, pvz., aplinkos ar salono temperatūros jutiklius, variklio aušalo temperatūros jutiklius ir t. t.

    Patikrinkite sistemos darbinį slėgį. Vožtuvo žemasis slėgis (LP) ir aukštasis slėgis (HP) priklauso nuo sistemos konstrukcijos, šaltnešio ir aplinkos temperatūros. Kokie slėgio diagnostikos rezultatai yra geri, žiūrėkite konkrečiame diagnostikos vadove, transporto priemonės dokumentacijoje ir šaltnešio konkrečių slėgių ir temperatūrų lentelėje. Palyginkite su borto diagnostikos (OBD) metu nuskaitytomis slėgio reikšmėmis. Neatitinkantys rodmenys rodys slėgio jutiklio gedimą.

    Jutiklio laidų pynei esant sujungtai su uždegimo komplektu, patikrinkite, ar ECM į jutiklį tiekia tinkamą maitinimo įtampą. Dauguma jutiklių turi 3 linijų jungtis – atskaitos įtampos, žemės ir signalo linijų. Pirmiausiai, patikrinkite, ar į jutiklį tiekiama tinkama atskaitos įtampa. Multimetru išmatuokite įtampą tarp važiuoklės įžeminimo ir jutiklio laidų pynėje esančios atskaitos įtampos linijos (tinkama įtampa priklauso nuo konkrečios sistemos konstrukcijos ir įprastai sudaro 4-5 arba 12 V nuolatinę įtampą).

    Tada patikrinkite jutiklio įžeminimą, kurį taip pat perduoda ECM. Matuokite tarp įtampos šaltinio (+) ir jutiklio pynės įžeminimo linijos. Paprastai, tinkama jutiklio įžeminimo linijos ampa turi būti lygi transporto priemonės akumuliatoriaus įtampai.

    Esant problemai, patikrinkite, ar signalo problema nėra susijusi su ECM bloku ar jutiklio elektros laidais, dėl kurių grandinė yra nutrūkusi ar joje yra trumpasis jungimas. Patikrinkite laidų izoliaciją ir jungtį.

    Jutiklio veikimą galite patikrinti, matuodami, ar jis perduoda kokį nors išėjimo signalą. Jutiklį atjunkite nuo AC kontūro ir palikite prijungtą prie transporto priemonės laidų pynės. Prijunkite multimetro zondus – vieną prie einančios iš ECM jutiklio įžeminimo linijos, o kitą – prie laidų pynėje esančios signalo linijos. Į jutiklio matuojantįjį galą papūskite suspaustą orą. Suspausto oro pokyčiai paprastai sukelia veikiančio jutiklio įtampos pokyčius.

    Kad surastumėte su jutiklio problema susijusius diagnostinius gedimų kodus (DTC), atlikite OBD diagnostiką. Pvz.:

    P0530 – A/C šaltnešio slėgio jutiklio grandinėje esantis gedimas;

    P0531 – A/C šaltnešio slėgio jutiklio grandinės ribos / veikimas;

    P0532 – A/C šaltnešio slėgio jutiklio grandinėje esantis per mažas įėjimo lygis;

    P0533 – A/C šaltnešio slėgio jutiklio grandinėje esantis per didelis įėjimo lygis.


    Slėgio relės (ne jutiklio) atveju patikrinkite, ar jutiklio kontaktai yra sujungti ar atjungti. Relės gali turėti 2, 3 arba 4 kontaktinius strypelius ir būti pritaikytos reaguoti į aukštą arba žemą slėgį. Normalioje būsenoje esančios aukšto slėgio relės kontaktai paprastai būna sujungti, o pasiekus tam tikrą aukštą slėgį, jie atsijungia. Normalioje būsenoje esančios žemo slėgio relės kontaktai yra atjungti, o slėgiui nukritus iki tam tikro lygio, jie susijungia. Žinodami savo relės tipą ir multimetru matuodami grandinės nepertraukiamumą, galite nustatyti, ar ji tinkamai susijungia ar atsijungia.

    Jeigu, ieškodami sutrikimo, aptinkate, kad slėgio relė / jutiklis veikia blogai, tą dalį pakeiskite.

    ATSARGIAI! Jeigu slėgio relė / jutiklis nėra sumontuoti ant slėgio / atbulinio vožtuvo, prieš keisdami relę / jutiklį, išleiskite šaltnešį.

    Jus taip pat gali sudominti:

    ABDS sistemų evoliucija: diržai ir įtempikliai „Micro-V“®

    ABDS sistemų evoliucija: diržai ir įtempikliai „Micro-V“®

    NVR  sankabos sistema

    NVR sankabos sistema

    „Hankook iON evo“ nominuota „WhatTyre 2024 metų padanga“

    „Hankook iON evo“ nominuota „WhatTyre 2024 metų padanga“

    Vidinė informacija apie uždegimo žvakės svarbą

    Vidinė informacija apie uždegimo žvakės svarbą