Paskelbimo data: 2020-09-10

225/45 R17 žieminių padangų testas – kas nugalėjo?

Lietuvoje žiema trunka vidutiniškai 3–4 mėnesius ir sukelia vairuotojams daug sunkesnes eismo sąlygas. Siekiant maksimalaus saugumo, kai kelią dengia sniegas arba sniegas su purvu, verta naudoti tinkamas žiemines automobilio padangas. Kaip jas rasti? Čia gali padėti nepriklausomi tyrimai, pavyzdžiui, tokie, kokius 2019 metais testuodamas 225/45 R17 matmenų žiemines padangas atliko žurnalas „Auto Bild“.

žieminės padangos.jpg

Vokiečių žurnalas automobilininkams „Auto Bild“ – viena iš tų organizacijų, kurios mėgsta savarankiškai patikrinti ne tik automobilių galimybes, bet ir įvairius automobiliams skirtus produktus. Vienas geresnių pavyzdžių – tai 2019 metais atliktas žieminių padangų testas. Vokiečiai parinko jam net 20 žiemos sezonui skirtų padangų modelių. Sąrašą sudaro ne tik „premium“ klasės padangos, bet ir biudžetinės, ir vidutinės klasės modeliai.

Žieminės padangos 225/45 R17 – kaip buvo testuojami modeliai?

Kaip atrodė atskiri bandymai? Jie buvo atliekami labai paprastai. „Auto Bild“ redaktoriai nutarė patikrinti, kokio nuotolio reikia automobiliui sustabdyti važiuojant su tam tikro tipo padangomis. 2019 metų „Auto Bild“ žieminių padangų testas buvo suskirstytas į du etapus. Pirmame vairuotojas turėjo sustabdyti automobilį, įsibėgėjusį iki 80 km/h, esant šlapiai kelio dangai. Antrame etape automobilis buvo įsibėgėjęs iki 50 km/h, o kelią dengė sniegas. Pagal kokį kriterijų buvo nustatomas laimėtojas? Suvestinės lyderiu tapdavo tas padangų modelis, kurio rezultatas, susumavus rezultatus, buvo mažiausias.

Vienas iš metodologinių pagrindų buvo tinkamų matmenų pasirinkimas. „Auto Bild“ redaktoriai nusprendė išbandyti 225/45 R17 matmenų padangas. Šie gana dideli matmenys tampa vis populiaresni ir yra vis dažniau pasirenkami automobilių pramonės rinkoje. Jie dažnai naudojami ne tik segmento D modeliuose, bet ir kompaktiniuose automobiliuose, ir krosoveriuose. Kitas pasirengimo žieminių padangų testui aspektas buvo kelio bandymams skirto automobilio pasirinkimas. „Auto Bild“ redaktoriai pasirinko 1 serijos automobilį „BMW“. Prabangus kompaktinis automobilis išsiskiria priimtinu kėbulo dydžiu ir geromis vairavimo savybėmis.

Atlikus 225/45 R17 matmenų žieminių padangų testą, pirmoji vieta atiteko „Bridgestone Blizzak LM005“. Japonų naujovė gali pasigirti bendru 53,8 metro rezultatu – tai 1,1 metro mažiau nei antrosios vietos laimėtojo. Stabdymas esant šlapiai kelio dangai? 80 km/h greičiu važiuojančiam 1 klasės „BMW“ sustabdyti reikėjo 29,2 metro – tai vienintelis rezultatas, kuris šioje suvestinėje neviršijo 30 metrų ir suteikė japoniškai žieminei padangai daugiau nei metro persvarą prieš savo artimiausią konkurentą! Esant snieguotai kelio dangai, su „Bridgestone Blizzak LM005“ 50 km/h greičiu važiuojančiam automobiliui sustabdyti reikėjo 24,6 metro – tai nėra geriausias rezultatas, bet, be abejo, vienas geriausių šiame rezultatų sąraše.

225/45 R17 žieminių padangų „Auto Bild“ testas – didysis trejetas?

„Auto Bild“ žieminių padangų testas atskleidė antrosios vietos laimėtoją – modelį „Goodyear UltraGrip Performance+“. Amerikietiška žieminė padanga išsiskiria tuo, kad su ja 80 km/h greičiu šlapia danga važiuojančiam 1 serijos „BMW“ sustabdyti reikėjo 30,6 metro. Esant snieguotai kelio dangai ir sumažinus greitį iki 50 km/h, reikėjo vos 24,3 metro. Tai šiek tiek geresnis rezultatas nei suvestinės lyderio – modelio „Bridgestone Blizzak LM005“. Įdomu, kad paskutinė vieta 225/45 R17 žieminių padangų suvestinėje atiteko „premium“ segmento tūzui – „Michelin“. Su modeliu „Alpin 6“ kompaktiniam automobiliui sustabdyti esant šlapiai kelio dangai reikėjo 30,4 metro, o esant snieguotai kelio dangai – 24,7 metro.

Pirmąjį penketą baigia kitų gamintojų siūlomos „premium“ klasės padangos. Tai tokie modeliai, kaip „Semperit Speed-Grip 3“ arba „Continental WinterContact TS860“. Su austriška padanga stabdymo ant sniego rezultatas buvo puikus: 50 km/h greičiu važiuojančiam 1 serijos „BMW“ sustabdyti reikėjo vos 24,3 metro. Ne ką blogiau pasirodė vokiečių prekių ženklo modelis – su juo stabdymo kelias sudarė 24,5 metro. Testuojamam automobiliui sustabdyti esant šlapiai kelio dangai su abiem žieminių padangų modeliais reikėjo daugiau kaip 31 metro.

Žieminių padangų, kurių matmenys 225/45 R17, „Auto Bild“ testas labai aiškiai parodė, kad geriausiai per bandymus pasirodė „premium“ klasės padangos. Tokie prekių ženklai, kaip „Bridgestone“, „Goodyear“, „Michelin“, „Continental“ ar „Vredestein“, užima aukščiausias vietas. Kas eina po jų? Septintos ir aštuntos vietos modeliai vairuotojui būtų vidutinės klasės pasirinkimas. Septintoji vieta atiteko modeliui „BF Goodrich g-Force Winter 2“. Amerikiečių įmonėje sukurtų žieminių padangų stabdymo kelias esant šlapiam asfaltui sudarė 32 metrus. Snieguotame kelyje padanga pasirodė daug geriau. 50 km/h greičiu važiuojančiam automobiliui sustabdyti reikėjo 24,2 metro. Tai trečias geriausias rezultatas visoje suvestinėje!

Žieminių padangų „Auto Bild 2019“ testas – pirmajame dešimtuke biudžetiniai modeliai!

Aštuntoji vieta atiteko modeliui „Kleber Krisalp HP3“. Galbūt prancūziška žieminė padanga nelabai efektyviai stabdo esant šlapiam asfaltui – važiuojant 80 km/h greičiu sustoti reikia 32,3 metro, bet šių žieminių padangų įspūdingas kitas rezultatas. Tai geriausias rezultatas visame dvidešimtuke stabdant apsnigtame kelyje. 50 km/h važiuojančiam automobiliui sustoti reikėjo 24 metro. Taip pat labai nustebino devintosios vietos laimėtojas. Ją užėmė įmonės „Apollo“ – biudžetinių modelių gamintojos iš Indijos – modelis.

Tarp 225/45 R17 matmenų žieminių padangų „Auto Bild“ teste puikiai pasirodė modelis „Aspire XP Winter“. Esant apsnigtam keliui automobiliui su indiškomis padangos sustabdyti reikėjo 25,1 metro. Tai rezultatas, tik vos puse metro prastesnis nei lyderio – „Bridgestone Blizzak LM005“. Esant šlapiai kelio dangai reikėjo 31,2 metro – tai geresnis rezultatas nei modelių, pagamintų tokių įmonių, kaip „Semperit“, „Continental“ ar „Kleber“. Žieminių padangų, kurių matmenys 225/45 R17, teste atsirado vietos ir lenkų gamintojo produktui. „Dębica Frigo HP2“ nėra pažangiausias padangų modelis, tad nėra ko stebėtis, kad suvestinėje jis užėmė vos 19 vietą.

Be to, „Auto Bild“ 2019 metų žieminių padangų testo suvestinėje įdomu tai, kad ją pradeda „premium“ klasės modelis iš Japonijos. Šią suvestinę baigia brangiausių padangų modelis, kuriam naudojamas iš Tekančios Saulės šalies kilęs logotipas. Paskutinė, dvidešimtoji, vieta atiteko modeliui „Yokohama BluEarth-Winter V905“. Su šiomis padangomis, važiuojant 80 km/h greičiu šlapia kelio danga, automobiliui sustabdyti prireikė 32,5 metro – tai vidutiniškas rezultatas. Daug blogiau važiuoti su padangomis „Yokohama“ sekėsi, kai kelią dengė sniegas. Šiuo atveju stabdymo kelias siekė 26 metrus, o tai vienas blogiausių visos suvestinės rezultatų.

„Auto Bild“ žieminių padangų testas – apibendrinimas

Iš žieminių padangų 225/45 R17 „Auto Bild“ testo galima daryti dvi išvadas. Visų pirma tai, kad net žieminės padangos nėra pritaikytos visoms eismo sąlygoms, susidarančioms žiemos sezono metu. Tai rodo nuokrypiai, atsirandantys stabdant esant šlapiai arba apsnigtai kelio dangai. Antra, aiškiai matyti, kad kaina arba padangos segmentas ne visada lemia puikias modelio eksploatacines savybes. Nors pirmąsias šešias vietas užėmė tokie modeliai, kaip, pavyzdžiui, laimėtojas „Bridgestone Blizzak LM005“, bet iškart po jų išsirikiavo biudžetinės ir ekonominės klasės modeliai.