Paskelbimo data: 2021-03-23

225/40 R18 vasarinių padangų testas: kas nugalėjo?

2020 metų 225/40 R18 matmenų vasarinių padangų testui atrinkta 16 padangų modelių, esančių skirtingo technologinės pažangos lygio ir priklausančių įvairiems rinkos segmentams. Testą atlikę vokiečiai kėlė tik vieną klausimą: ar visada kaina lemia kokybę ir geras vairavimo savybes? Atrodo, kad ne.

vasarinės padangos.jpg

2020 metų vasarinių padangų testui vokiečiai pasirinko 225/40 R18 matmenų modelius. Šie matmenys dar prieš dešimt metų buvo naudojami visų pirma „Premium“ ir aukštesnių klasių automobiliams. Šiandien vis dažniau pasitaiko ir kompaktiniuose automobiliuose, pvz.: „Audi A3“, „Hyundai i30“, 1-os serijos „BMW“, „Opel Astra“, „Toyota Corolla“ arba „Škoda Octavia“. Bet tai dar ne viskas, nes 2020 metų ADAC testo modeliai pažymėti UHP (Ultra High Performance). Tai rodo, kad šių padangų profilis yra žemas, o greičio indeksas didelis. Su tokiomis padangomis galima važiuoti net 300 km/h greičiu!

Vokiečių automobilių klubo vasarinių padangų tyrimo metodologija visada yra panaši. Trumpai tariant, 2020 metų ADAC padangų testą sudarė penki bandymai. Pirmuoju tikrintas automobilio važiavimas sausa kelio danga. Šis parametras sudarė 20 procentų bendro įvertinimo. Antruoju bandymas tikrintas manevringumas esant šlapiai kelio dangai – šio parametro rezultatas sudaro 40 proc. bendro įvertinimo! Didelė jo reikšmė yra gana akivaizdi: jis parodo ne tik transporto priemonės vairavimo būdą, kai ant asfalto yra vandens, bet ir stabdymo efektyvumą, tai yra slydimo vandens paviršiumi (aquaplaning) pasireiškimą.

225/40 R18 matmenų vasarinių padangų testas – kas užtikrina geras vairavimo savybes?




ADAC vasarinių padangų testu taip pat tikrintas važiuojant generuojamas triukšmo lygis. Šis rezultatas sudaro 10 proc. bendro įvertinimo. Tokią pat bendro įvertinimo dalį turi ir riedėjimo pasipriešinimas, kuris turi įtakos degalų sąnaudoms. 20 proc. bendro padangų modelio įvertinimo sudaro protektoriaus patvarumas. Verta paminėti, kad atliekant ADAC testą pergalę užtikrina ne aukščiausias, o žemiausias bendro įvertinimo rezultatas. 2020 metais vokiečių automobilių klubas parinko net 16 vasarinių padangų modelių. Konkurentės priklauso skirtingiems rinkos segmentams, ir geriausiai tai rodo jų kainos. Viena padanga buvo įvertinta nuo 81 iki net 128 eurų!






4 modelių testo įvertinimas buvo geras, 11 – patenkinamas, o 1 – prastas. Įdomu, kad 2020 metų ADAC vasarinių padangų testo rezultatų viršūnėje atsirado vietos trims „Premium“ segmento produktams ir vienam biudžetinės klasės produktui, tai yra padangoms „Maxxis“. Paskutinį trejetą pradeda Europoje gana gerai vertinamos padangos „Hankook“. Priešpaskutinė vieta atiteko amerikietiškam modeliui, konkrečiai, įmonės „Cooper“ produktui, o paskutinę vietą užėmė kiniškas produktas „Rotalla“.

„Continental PremiumContact 6“ – 2,1 balo – geras įvertinimas





„Continental PremiumContact 6“ – tai vienas brangesnių modelių, patekusių į 2020 metų ADAC vasarinių padangų testą. Šiuo atveju vairuotojas puikiai žino, už ką moka – už saugumą. Vokiškos padangos gerai pasirodė visuose pagrindiniuose bandymuose. Puikiai pasirodė tiek esant sausam, tiek šlapiam asfaltui, be to, jų protektorius labai patvarus, o riedėjimo pasipriešinimas mažas, todėl leidžia sumažinti degalų sąnaudas. Prasčiausias rezultatas? „Premium“ segmento padangos gavo vos patenkinamą įvertinimą už triukšmą. Šios padangos važiuojant generuoja gana aukšto lygio triukšmą.

„Michelin Pilot Sport 4“ – 2,1 balo – geras įvertinimas





Brangiausias ADAC vasarinių padangų testo modelis – „Michelin Pilot Sport 4“. Prancūziškas 225/40 R18 matmenų modelis vokiečių automobilių klubo specialistų buvo įvertintas 128 eurai už vienetą! Kita vertus, šios padangos gavo apylygius daugelio bandymų vertinimus. „Michelin“ puikiai pasirodė šlapios kelio dangos ir riedėjimo pasipriešinimo bandyme. ADAC inžinieriams gerą įspūdį taip pat padarė šių padangų riedėjimas sausu asfaltu ir jų protektoriaus patvarumas. Kaip vertintas triukšmas? Už tai „Pilot Sport 4“ gavo prastą įvertinimą.

„Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5“ – 2,2 balo – geras įvertinimas






„Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5“ – tai vienas naujesnių pasiūlymų „Premium“ UHP segmento padangų rinkoje. Modelis pasirodė prekyboje 2019 metais. Jo savybes vokiečių inžinieriai vertino ADAC vasarinių padangų teste. Stipriausia šio modelio savybė – riedėjimas sausu asfaltu. Už šį bandymą „Goodyear gavo“ 1,7 balo įvertinimą. Didžiausia šio modelio silpnybė – garsus riedėjimas. Už tai „Eagle F1“ gavo prastą įvertinimą.

„Maxxis Victra Sport 5“ – 2,2 balo – geras įvertinimas






„Maxxis Victra Sport 5“ – tai viena didžiausių staigmenų ADAC vasarinių padangų teste. 225/40 R18 matmenų padangos gavo bendrą 2,2 balo įvertinimą – tokį pat kaip „Goodyear Eagle F1 Asymetric 5“! Ir nors modelis yra vienas pigiausių visame sąraše, vokiečių automobilių klubas gerai įvertino šių padangų riedėjimą sausu ir šlapiu asfaltu, taip pat riedėjimo pasipriešinimą ir didelį protektoriaus patvarumą. Lygiai taip pat, kaip ir aukštesnės pozicijos, prasčiausią įvertinimą – tik patenkinamą – „Maxxis“ gavo už triukšmo lygį.

„Nexen N’Fera Sport“ – 2,6 balo – patenkinamas įvertinimas






„Nexen N’Fera Sport“ – tai pirmasis vasarinių padangų modelis, gavęs patenkinamą įvertinimą. Tokį vertinimą jam užtikrino 2,6 balo rezultatas – tai 0,5 balo daugiau nei dviejų lyderių. „Nexen“, anot ADAC inžinierių, turi tris stiprias savybes. Šios padangos gerai pasirodė esant sausai kelio dangai, jos leidžia sumažinti degalų sąnaudas ir turi labai patvarų protektorių. Kiek blogiau 225/40 R18 matmenų vasarinės padangos pasirodė esant šlapiam asfaltui ir triukšmo teste. Geros „N`Fera“ savybės gerai atitinka jų kainą. Dėl 98 eurų už vieną padangą kainos šis modelis priskiriamas vidutinės kainos kategorijai.

„Sava Intensa UHP 2“ – 2,7 balo – patenkinamas įvertinimas






Padangos „Sava“ yra projektuojamos Europoje naudojant „Goodyear“ technologiją. Be to, reikia paminėti mažą jų kainą – ji viena iš dviejų mažiausių 2020 metų ADAC vasarinių padangų teste. Bendras įvertinimas? Patenkinamas. Stipriosios pusės? Dėl riedėjimo sausu asfaltu ir degalų taupymo modelis „Sava Intensa UHP 2“ gavo vieną geriausių įvertinimų. Už riedėjimą šlapia kelio danga ir dėl garsaus darbo – tik patenkinamą.

„Vredestein Ultrac Vorti“ – 2,7 balo – patenkinamas įvertinimas






2020 metų ADAC vasarinių padangų testas parodė, kad stiprioji „Vredestein Ultrac Vorti“ modelio pusė – riedėjimas sausu asfaltu ir protektoriaus patvarumas. Padangos buvo įvertintos patenkinamai už riedėjimą šlapia danga ir už važiuojant generuojamą triukšmą.

„Falken Azenis FK510“ – 2,9 balo – patenkinamas įvertinimas






„Falken Azenis FK510“, kurių matmenys 225/40 R18, gavo gerą ADAC instituto inžinierių įvertinimą už riedėjimą šlapiu asfaltu, degalų taupymą ir protektoriaus patvarumą. Patenkinamas įvertinimas buvo skirtas už riedėjimą sausa kelio danga ir už keliamą triukšmą.

„Bridgestone Potenza S001“ – 3,0 balai – patenkinamas įvertinimas






Japoniškų padangų gamintojas pripratino vairuotojus prie „Premium“ segmentui gerai tinkančių padangų savybių. Vis dėlto modelis „Bridgestone Potenza S001“ nepasisekė. 2020 metų ADAC vasarinių padangų teste jis gavo patenkinamą įvertinimą. Stipriosios savybės? Didžiausias pliusas – geros savybės esant sausai kelio dangai (1,7 balo įvertinimas). Už tai gavo vieną geriausių įvertinimų visame sąraše. Bendrą įvertinimą, be abejo, sumažino padangų savybės esant šlapiam asfaltui (3 balų įvertinimas).

„Kumho Ecsta PS71“ – 3,0 balai – patenkinamas įvertinimas






„Kumho Ecsta PS71“ turi tris stipriąsias savybes. Jos gavo gerą įvertinimą už riedėjimą sausu ir šlapiu asfaltu, taip pat už gerą degalų taupymą. Patenkinamai vokiečių automobilio klubo inžinieriai įvertino riedėjimo garsumą ir protektoriaus patvarumą.

„Nokian Powerproof“ – 3,0 balai – patenkinamas įvertinimas






Viena vasarinė padanga „Nokian Powerproof“, kurios matmenys 225/40 R18, ADAC buvo įvertinta 97 eurais. Tai nemaža suma, bet padangos protektoriaus patvarumo įvertinimas vos patenkinamas. Šis vertinimas sudaro net 20 proc. bendro įvertinimo, taigi suomiškas modelis negalėjo tikėtis gero vokiečių automobilio klubo bendro vertinimo rezultato. Stipriosios savybės? Riedėjimas sausu ir šlapiu asfaltu.

„Pirelli P Zero“ – 3,0 balai – patenkinamas įvertinimas






Kita 2020 metų ADAC 225/40 R18 matmenų vasarinių padangų testo staigmena – „Pirelli P Zero“. „Premium“ segmento itališkos padangos netikėtai pasirodė vidutiniškai, nors tai vienos brangiausių padangų (120 eurų už vieną!). Stipriosios savybės? „Pirelli“ labai gerai pasirodė esant sausai kelio dangai. 1,3 balo įvertinimas buvo geriausias visame sąraše ir vienintelis labai geras įvertinimas vienetinėje klasifikacijoje. Modelis taip pat gerai pasirodė esant šlapiam asfaltui – už šį bandymų gavo 1,8 balo. Prie „P Zero“ silpnybių reikia priskirti didelį triukšmą, aukštą riedėjimo pasipriešinimą ir mažą protektoriaus patvarumą.

„Toyo Proxes Sport“ – 3,0 balai – įvertinimas patenkinamas






„Toyo Proxes Sport“ gerus įvertinimus gavo tik už du bandymus, tai yra riedėjimą sausu asfaltu ir riedėjimo pasipriešinimą. Patenkinamas įvertinimas buvo skirtas už riedėjimą esant šlapiam asfaltui, triukšmo lygį ir protektoriaus patvarumą. Dar blogiau, kad viena 225/40 R18 matmenų vasarinė padanga kainuoja 104 eurus, nes tai suma, už kurią vairuotojas galėtų tikėtis daug geresnių padangų savybių.

„Hankook Ventus S1 evo3“ – 3,1 balo – patenkinamas įvertinimas






Kodėl „Hankook Ventus S1 evo3“, kurių matmenys 225/40 R18, užėmė tik trečią vietą skaičiuojant nuo sąrašo apačios? Visų pirma tai lėmė vos patenkinamai įvertintas riedėjimas esant šlapiai kelio dangai. Už šį bandymą jos gavo vos 3,1 balo įvertinimą. Kalbant apie kitus bandymus, korėjietiškos padangos išsiskyrė geru rezultatu važiuojat sausu asfaltu ir protektoriaus patvarumu. Prastas vasarinių padangų „Hankook Ventus S1 evo3“ rezultatas labai stebina, nes jos nėra pigios. ADAC duomenimis, viena padanga kainuoja 105 eurus.

„Cooper Zeon CS-Sport“ – 3,3 balo – patenkinamas įvertinimas





Priešpaskutinė vieta atiteko padangoms „Cooper Zeon CS-Sport“. Amerikietiškas modelis, kaip ir „Hankook“, gerai pasirodė važiuojant sausu asfaltu, be to, patvarus jų protektorius. Kita vertus, jos prastai rieda esant šlapiai kelio dangai. Už šį bandymą padangos gavo 3,3 balo įvertinimą. Svarbu, kad šis bandymas sudaro net 40 proc. bendro ADAC testo vasarinių padangų įvertinimo! Bendrą vertinimą šiek tiek pagerino nedidelė padangų „Cooper“ kaina. Vieną vienetą vokiečiai įvertino 90 eurų.

„Rotalla Setula S-Pace RU01“ – 3,6 balo – patenkinamas įvertinimas





Blogiausiai ADAC vasarinių padangų teste pasirodė kiniškos padangos „Rotalla Setula S-Pace RU01“. Tik už protektoriaus patvarumą ir riedėjimo pasipriešinimą modeliui skirti geri įvertinimai. Riedėjimas sausa kelio danga ir triukšmo lygis buvo įvertinti patenkinamai. Rezultatai esant šlapiai kelio dangai, kuriuos gavo vokiečių automobilių klubo inžinieriai, buvo prasti. Taigi bendras įvertinimas – tik patenkinamas. Padangų savybių įvertinimui nepadėjo ir žema jų kaina. 81 euras už vieną padangą – žemiausia kaina iš visų, esančių sąraše. Verta paminėti, kad šiek tiek brangesnės konkurentės buvo įvertintos kur kas geriau.