Paskelbimo data: 2020-11-12

185/65 R15 žieminės padangos: kokie padangų testo rezultatai?

Žiema – tai laikas, kai eismo sąlygos Europos keliuose būna tikrai sunkios. Ir tai dar ne viskas. Šių sąlygų kaita taip pat yra didžiulė kliūtis. Vieną dieną sausa, kitą dieną jau sninga, dar po dienos sniegas pradeda tirpti. Kaip esant tokioms sąlygoms elgtis kelyje? Labai svarbią funkciją atlieka padangos. Kaip prieš perkant patikrinti žiemines padangas? Verta peržvelgti naujausią ADAC žieminių padangų testą. 2019 metais vokiečiai patikrino automobilių padangas, kurių matmenys 185/65 R15.

ziemines padangos 185.65 r15.jpg

Gerai atlikto žieminių padangų testo pagrindą sudaro tinkamas jų matmenų parinkimas. Kokius matmenis pastaraisiais metais pasirinko ADAC inžinieriai? Tyrimo centras atrinko 16 modelių, kurių matmenys 185/65 R15. Padangos tinka mažo skersmens ratlankiams, be to, jos gana aukštos ir siauros. Visos šios ypatybės idealiai tinka XXI amžiaus B segmento automobiliams. Toks ADAC instituto krypties pasirinkimas, ko gero, buvo teisingas sprendimas. Galų gale, jau nuo 9-ojo XX amžiaus dešimtmečio maži miesto automobiliai gali pasigirti nemažėjančiu populiarumu Europos rinkoje: jų pardavimai kasmet skaičiuojami milijonais vienetų.

Vokiečiams, kaip ir visada, rūpėjo, kad testų rezultatai būtų patikimi, todėl buvo pasirinktos dvi kryptys. Visų pirma, testuoti ne tik „Premium“ klasės modeliai, bet ir ekonominės bei biudžetinės klasės padangos. Tai suteikia vairuotojui plačias galimybes rinktis iš rinkos pasiūlos. Be to, sėkmės raktas buvo bandymai, atliekami įvairiausiomis sąlygomis. Jie buvo sudaromi taip, kad atspindėtų visas padangų savybes esant sausai, šlapiai, apsnigtai ir apledėjusiai kelio dangai. Inžinieriai tikrino ir papildomus atskirų modelių rodiklius: išorinio triukšmo lygį, patvarumą ir pasipriešinimą riedėjimui.

Kaip atrodė 185/65 R15 žieminių padangų testas?


Po kiekvieno bandymo padangos įvertinamos. Paskui testo rezultatai skaičiuojami ir lyginami su bendruoju vidurkiu, kuriame tokie rodikliams, kaip manevringumas esant šlapiai kelio dangai, skirta daugiausia reikšmės. Nugalėtojas? Laimi tas padangų modelis, kuris gauna... žemiausią įvertinimą. Ir reikia pripažinti, kad AVAC žieminių padangų testo vertinimo kriterijai buvo ypač griežti, nes kitaip nepavyktų paaiškinti, kodėl tik 3 185/65 R15 matmenų žieminės padangos iš 16 tirtų gavo teigiamus vertinimus. Dešimt modelių gavo patenkinamą rezultatą, vienas vos peržengė šį slenkstį, o dviejų įvertinimas buvo nepatenkinamas.

Ar ADAC atliktų 185/65 R15 matmenų žieminių padangų bandymų rezultatai gali nustebinti? Be abejo, taip, ir dėl kelių priežasčių. Visų pirma vokiečių automobilių klubas gana keistai parinko testo modelius. Pavyzdžiui, neįvertino keleto įmonės „Bridgestone“ naujienų, kaip antai „Blizzak LM 005“. Be to, sąrašo lyderiu tapo „Premium“ klasės padangų gamintojas „Dunlop“, bet antroji vieta atiteko žieminėms padangoms su „Kleber“ logotipu. O tai jau vidutinės klasės padangos, kurios sugebėjo nurungti tokius prestižinius gamintojus, kaip „Pirelli“, „Continental“, „Michelin“ ar „Vredestein“.

Kokie 185/65 R15 matmenų žieminių padangų testo rezultatai?

  • „Dunlop SP Winter Response 2“ – geras įvertinimas – 2,1 taško
  • „Kleber Krisalp HP3“ – geras įvertinimas – 2,3 taško
  • „Pirelli Cinturato Winter“ – geras įvertinimas – 2,3  taško
  • „Continental WinterContact TS860“ – patenkinamas įvertinimas – 2,6  taško
  • „Hankook Winter i*cept RS2“ – patenkinamas įvertinimas – 2,6  taško
  • „Michelin Alpin A4“ – patenkinamas įvertinimas – 2,8  taško
  • „Falken Eurowinter HS01“ – patenkinamas įvertinimas – 2,9  taško
  • „Vredestein Snowtrac 5“ – patenkinamas įvertinimas – 3,0  taškai
  • „Goodyear UltraGrip 9“ – patenkinamas įvertinimas – 3,1  taško
  • „Nokian WR D4“ – patenkinamas įvertinimas – 3,1  taško
  • „Gislaved Euro*Frost 6“ – patenkinamas įvertinimas – 3,2  taško
  • „Kumho WP51 Wintercraft“ – patenkinamas įvertinimas – 3,2  taško
  • „Viking WinTech“ – patenkinamas įvertinimas – 3,2  taško
  • „Sava Eskimo S3+“ – patenkinamas įvertinimas – 3,6  taško
  • „Toyo Snowprox S943“ – nepatenkinamas įvertinimas – 5,1  taško
  • „Davanti Wintoura“ – nepatenkinamas įvertinimas – 5,5  taško




„Dunlop SP Winter Response 2“ – geras įvertinimas – 2,1 taško


Nuotr. Dunlop


„Dunlop SP Winter Response 2“ 2019 metų ADAC žieminių padangų teste buvo ypač gerai įvertintos trijose kategorijose. Pirmoji –  tai riedėjimas šlapia danga. Skersinio slydimo vandens paviršiumi (aquaplaning) kategorijoje jos gavo geriausią įvertinimą – 1,5 taško. Antroji kategorija buvo važiavimas per sniegą – įvertinimas siekė 1,9 taško. Trečioji užduotis, kuri  modeliui „Winter Response 2“ atnešė sėkmę, buvo degalų efektyvumo klasė – įvertinimas siekė vos 1,6 taško. Deja, „Dunlop“ žieminės padangos blogiausiai pasirodė važiavimo komforto kategorijoje. Už važiuojant generuojamą išorinį triukšmą testuojamas modelis gavo gana gerą – 2,7 taško – įvertinimą.


„Kleber Krisalp HP3“ – geras įvertinimas – 2,3 taško


Nuotr. Kleber


Žieminės padangos „Kleber Krisalp HP3“ turi dvi ypatingas savybes. Pirmoji, anot ADAC instituto, yra kaina – vienetas kainavo 71 eurą, t. y. modelis pateko į suvestinės vidurkį. Antroji – labai artimi visų kategorijų bandymų rezultatai. Išskyrus komfortą ir garsų padangos riedėjimą, jos galėjo pretenduoti į gerą įvertinimą už važiavimą sausa, šlapia, apsnigta ir apledėjusia kelio danga, be to, už  energinį efektyvumą ir dėvėjimąsi. Kodėl įvertinimas už vairavimo komfortą buvo patenkinamas? Didžiąja dalimi tai lėmė gana aukštas triukšmo lygis, kurį žieminės padangos sukelia automobilio išorėje. Svarbu tai, kad „Kleber“ – tai vidutinės klasės modelis, suvestinėje gavęs tikrai aukštą vietą.


„Pirelli Cinturato Winter“ – geras įvertinimas – 2,3  taško



Nuotr. Pirelli


Trečioji vieta 2019 metų ADAC 185/65 R15 matmenų žieminių padangų teste teko padangoms „Pirelli Cinturato Winter“. Tai trečiasis modelis, gavęs gerą įvertinimą, be to, tai modelis, kuris gavo tiek pat taškų, kaip ir „Kleber“ – 2,3. Itališkas modelis kur kas geriau pasirodė pasipriešinimo slydimui vandens paviršiumi (aquaplaning) bandyme. Šioje kategorijoje žieminės padangos gavo labai gerą 1,5 taško įvertinimą. „Pirelli“ kiek silpniau įvertinta už važiavimą apsnigta danga ir už vairavimo komfortą. Vokiečių instituto inžinieriai nuogąstavo dėl generuojamo aukšto triukšmo lygio automobilio išorėje.

„Continental WinterContact TS860“ – patenkinamas įvertinimas – 2,6  taško


Nuotr. Continental

„Continental WinterContact TS860“ 2019 metų ADAC žieminių padangų teste gavo 2,6 taško įvertinimą. Vadinasi, modelis nusipelnė patenkinamo įvertinimo. Rezultatas galėjo būti geresnis, jei ne dvi bandymų kategorijos. Pirmoji – didelis generuojamas triukšmas padangai riedant paviršiumi. Antroji – riedėjimas apledėjusia kelio danga: vokiečių inžinieriai vidutiniškai įvertino manevringumą posūkiuose. Visa laimė, kad žieminės padangos „Continental“ gavo gerus vertinimus kitose bandymų kategorijose: už riedėjimą sausu, šlapiu ir apsnigtu asfaltu, taip pat už energinį efektyvumą ir žemą dėvėjimosi lygį.



„Hankook Winter i*cept RS2“ – patenkinamas įvertinimas – 2,6  taško


Nuotr. Hankook


Kartu su žieminėmis padangomis „Continental“ 2019 metų ADAC žieminių padangų teste ketvirtą vietą iškovojo „Hankook Winter i*cept RS2“. Aukštą vietą suvestinėje korėjietiškos padangos didžiąja dalimi pelnė dėl manevringumo esant šlapiai dangai. ADAC inžinieriai skyrė „Honkook“ padangoms gerą 1,5 taško įvertinimą už atsparumą skersiniam ir išilginiam slydimui vandens paviršiumi (aquaplaning). Blogiausius vertinimus modelis „Winter i*cept RS2“ gavo už vairavimo komfortą (didelis triukšmas tiek automobilio viduje, tiek išorėje) ir už važiavimą apledėjusia danga. Posūkiuose padanga gan greitai pradėdavo slysti.




„Toyo Snowprox S943“ – nepatenkinamas įvertinimas – 5,1  taško



Du suvestinės modeliai gavo nepatenkinamą įvertinimą. Pirmasis – tai „Toyo Snowprox S943“. ADAC vokiečių inžinieriai įvertino šio modelio savybes 5,1 taško. Tai tikrai prastas rezultatas – net 3 taškais blogesnis nei suvestinės lyderių! Kodėl jis toks blogas? Didžiąja dalimi jį lėmė prasti vertinimai už važiavimą sausa, šlapia ir apsnigta kelio danga. Įdomu tai, kad japoniškos žieminės padangos nėra pigios. ADAC inžinierių nuomone, vienos padangos kaina – 71 euras. Palyginimui – tai 2 eurais didesnė kaina nei suvestinės lyderio modelio „Dunlop Winter Response 2“.



„Davanti Wintoura“ – nepatenkinamas įvertinimas – 5,5  taško



Atliekant ADAC 185/65 R15 matmenų žieminių padangų testą, blogiau nei „Toyo“ įmonės modelis pasirodė tik „Davanti Wintoura“. Jo vertinimas siekė 5,5 taško. Tai vienas blogiausių įvertinimų pastaraisiais metais vokiečių automobilių klubo atliktuose testuose. Teoriškai rezultatas neturėjo būti toks prastas. Ypač dėl to, kad modelis suprojektuotas britų inžinierių ir pagal gamintojo deklaraciją yra gaminamas vienoje pažangiausių padangų gamyklų pasaulyje. Kas gi atsitiko? Šis inžinierių sukurtas produktas blogai pasirodė dviejuose esminiuose bandymuose: sukibimo su šlapia danga ir sukibimo su apsnigtu asfaltu. Padangos labai blogai išlaikydavo važiavimo trajektoriją ir posūkiuose esant šlapiai dangai.

2019 metų ADAC 185/65 R15 matmenų žieminių padangų teste buvo dvi staigmenos. Pirmoji – tai aukštą vietą užėmęs vidutinės klasės modelis „Kleber Krisalp HP3“. Šios žieminės padangos įrodo, kad produkto klasė ar kaina ne visada lemia jo manevringumo savybes. Antroji – tai, kad suvestinėje trūko kelių rinkos naujienų. Gaila, kad vokiečių inžinieriai nepasiryžo įtraukti į testą neseniai pristatytų „Bridgestone“ ar „Michelin“ modelių – klientams tai galėjo būti naudinga pirkimo nuoroda.