Paskelbimo data: 2021-08-13

Kuro filtrai – viskas ką turite apie juos žinoti

Kuro filtras tai vienas labiausiai ignoruojamų eksploatacinių elementų automobilyje. Kaip veikia kuro filtras? Kam yra naudojamas kuro filtras?

kuro filtrai.jpg
Kuro filtras.png
filtrai.png
Kuro filtras

Kaip nustatyti kuro filtro susidėvėjimą? Kaip dažnai jį reikia keisti ir kuo gręsią važinėjimas su užterštu kuro filtru?

Kaip veikia kuro filtras?

Kuro filtro užduotis yra šiek tiek lengvesnė nei oro filtro. Šiuolaikiškos degalinės visokeriopai stengiasi pateikti kuo švaresnius degalus, atitinkančius nustatytas Europos Sąjungos normas. tačiau tai nereiškia, kad degalai yra visiškai švarūs ir juose nėra teršalų. Į baką pilamuose degaluose gali būti, pvz. metalų dalelės, rūdžių trupinėliai, smėlis, organinės nuosėdos, dumblas ar kitos varikliui žalingos dalelės. Kai kurios gali būti nepastebimos plika akimi. kuro filtrai naudojami benzininiuose varikliuose privalo sulaikyti teršalus didesnius nei 10 μm, o dyzelinių variklių atveju tikslumas yra dar didesnis – 3 μm. PURRO produktai vykdo visus šių griežtų normų reikalavimus.
kuro filtro veikimo principas yra labai paprastas. Šis filtras dažniausiai yra nedidelės, hermetiškos skardinės formos, kurioje yra celiuliozės arba sintetinio pluoštos armonikinis įdėklas. Prie filtro jungių yra prijungti kuro sistemos žarnelės. Filtrų korpusai gali būti pagaminti iš plastiko (pvz. skaidraus) arba iš metalo. Automobiliuose su dyzeliniais varikliais dažniau būna metaliniai. Kuro siurblys rūpinasi kuro tiekimu iš bako į įpurškimo sistemą.
Kiekvienas filtras turi numatytą benzino arba dyzelino srauto kryptį, todėl būtina atkreipti į tai dėmesį montuojant filtrą automobilyje. Modeliai naudojami dyzeliniuose varikliuose papildomai turi vandens nusodintuvą. Kai kuriuose jų vandenį galima išpilti atsukus vožtuvą su tarpine. Taip pat yra naudojamos kitos sistemos, pvz. magnetai sulaikantys metalines daleles, grįžtamieji vožtuvai apsaugantys nuo kuro grįžimo, kuro filtrų šildytuvai arba vandens kiekio degaluose davikliai. PURRO siūlo visų rūšių filtrus, o mechanikai gamintojo asortimente be problemų suras modelį tinkantį konkrečiam variklio modeliui.

Kam yra naudojamas kuro filtras?

Dar ne per seniausiai galima buvo sutikti lengvuosius automobilius be kuro filtro. Jo vaidmenį atlikdavo karbiuratorius, kuriame buvo įmontuotas filtruojantis įdėklas. Tiesa jis nebuvo labai veiksmingas, bet tai neturėjo didelės reikšmės, nes karbiuratorinis maitinimas pasižymėjo pakankamu tolerantiškumu žemos kokybės degalams. Galimi teršalai neturėjo didelės įtakos variklio darbui, o į išmetamų dujų švarumą ar kuro dozavimo tikslumą niekas nekreipė dėmesio. O užsikimšus karbiuratoriui jį galima buvo išvalyti.
Viskas pasikeitė pasirodžius šiuolaikiškiems benzininiams ir dyzeliniams varikliams. Tikslios dyzelinių variklių įpurškimo sistemos bei variklių su tiesioginiu benzino įpurškimu reikalauja ypatingai tikslaus kuro dozavimo. Visi nukrypimai nuo normos ženkliai įtakoja variklio darbo kultūrą, jo galią arba išmetamų dujų švarą. Išskirtiniai atvejais gali būti pažeista įpuškimo sistema, o jos remontas yra labai brangus.

Kuo gręsią važinėjimas su užterštu kuro filtru?

Susidėvėjęs kuro filtras ilgą laiką gali jokių netinkamo veikimo požymių. Variklis veikia tinkamai arba jo veikimo pasikeitimas yra nežymus ir nepastebimas. Problema atsiranda tik tuomet, kuomet teršalų prisirenka daug arba į įpurškimo sistemą patenka didesnė purvo dalelė.
Jei teršalai pateks į aukšto slėgio siurblį arba į purkštuvus, jie gali juos pažeist. Taip pat gali būti pažeisti stūmokliai, vožtuvai bei kiti variklio elementai ant kurių nusėda sudegusios teršalų liekanos. Kuro kokybei yra labai jautrūs varikliai su išmetamų dujų recirkuliacijos vožtuvais, DPF filtrais arba deguonies davikliais. Netinkama išmetamų dujų sudėtis sukelia nuosėdų kaupimąsi ir dar blogesnį variklio darbą. Taip pat verta pažymėti, kad pažeistas kuro filtras nesugeba išvalyti kuro nuo vandens dalelių, o tai sukelia variklio komponentų koroziją.

Kur yra sumontuotas kuro filtras?

Norint pasiekti kuro filtrą daugumoje automobilių reikia atidaryti variklio gaubtą. Jis randasi variklio kameroje, prie pat priekinės pertvaros arba šalia mcpherson kolonos taurės. Dažniausiai jis yra pritvirtintas vertikalioje padėtyje ir prie ateina dvi kuro žarnelės. Dėl tokios padėties filtre susikaupiantys vandens garai gali nubėgti į nusodintuvą. Benzininiuose varikliuose kuro filtrą galima rasti po grindimis. Jis yra įsegtas tiesiogiai į kuro vamzdelius. Tai srautinis modelis paguldytas horizontaliai, todėl jame nėra bakelio nubėgančiam vandeniui. Verta atsiminti, kad šiuolaikiškuose automobiliuose gali būti sumontuoti papildomi kuro filtrai. Dažnai yra naudojamas pirminis filtras esantys kuro bake. Be to, papildomu filtru gali būti paprasčiausias srautinis filtras, kuris sulaiko didesnius teršalus.

Kaip dažnai reikia keisti kuro filtrą?

Automobilių gamintojų rekomendacijos yra labai skirtingos. Vieni rekomenduoja keisti kuro filtrą jau po 30 tūkstančių kilometrų, kiti nurodo žymiai ilgesnį intervalą, net iki 120 tūkstančių kilometrų. Tokius ilgus intervalus tarp keitimų dažniausiai nurodo japonų markės. Taigi, kaip dažnai reikia keisti kuro filtrą? Protinga rida yra apie 50-70 tūkstančių kilometrų. Geros kokybės kuro filtras, t. Y. Kiekvienas pagamintas PURRO, turi be problemų atlaikyti tokią ridą. Atsižvelgus į tai, kad kuro filtro keitimo kaina nėra labai aukšta, keitimo termino sutrumpinimas per daug nepaveiks transporto priemonės savininko kišenės.
Kada keisti kuro filtrą? Geriausiai tai padaryti prieš rudens-žiemos sezoną. Žema temperatūra yra ypač kenksminga dyzelinui, kuriame susidaro sunkios frakcijos užkemšančios filtrą. Šaltyje iš dyzelino išsiskiria parafinas dribsnių arba kristalų pavidalu ir jie patenka į kuro filtrą. Papildomai, dėl žemos temperatūros poveikio, degalai tampa drumsti ir bako apačioje susidaro nuosėdos, primenančios pervirusią košę. Dėl šios priežasties iš žieminių kuro yra pašalinama dalis  parafino angliavandenilių ir yra pridedami priedai mažinantys šalto filtro blokavimo temperatūrą (CFPP).

Susidėvėjusio kuro filtro požymiai

Vienas pirmųjų kuro filtro susidėvėjimo požymių tai sunkus variklio užvedimas. Tai ypač liečia dyzelinius variklius, kurių užvedimas žiemą gali sukelti nemažai problemų. Daugelyje atveju taip pat pasirodo juodi dūmai iš išmetimo vamzdžio, kuris sako apie netinkamą degalų-oro mišinio sudėtį. Tačiau kur kas pavojingesni yra požymiai susiję su netinkamu variklio darbu. Užsikimšęs kuro filtras gali pabloginti akseleratoriaus pedalo darbą, sumažinti variklio galią bei įtakoti netolygų variklio darbą. Variklio trūkčiojimas yra pastebimas didelės apkrovos metu, pvz. Kylant į kalną arba lenkimo manevro metu. Kai kuriose situacijose variklis gali gesti tuščioje eigoje, pvz. Privažiuojant prie sankryžos, o tai gręsią stabdžių ir vairo stiprintuvo veikimo praradimu. Kitu požymiu, kuris turėtų paskatinti patikrinti kuro filtro būklę, tai degančios variklio alyvos smarvė. Tuomet neverta rizikuoti ir kuo skubiau kreiptis į dirbtuves. Jei mechanikas rekomenduos pakeisti kuro filtrą, verta atkreipti dėmesį į geriausius kokybės atžvilgiu PURRO siūlomus produktus.

Kaip rūpintis kuro filtru?

Ką daryti, kad kuro filtras tarnautų ilgai ir nekeltų problemų? Visų pirma nepamiršti apie geros kokybės kuro pylimą. Didžiausią pasitikėjimą suteikia dideli degalinių tinklai. Maža to, kad jie dažniausiai turi geriausią infrastruktūrą, tai jie dar turi greičiausią kuro apyvartą, todėl degalai yra nuolat švieži ir turi tinkamus priedus. Tai yra svarbu ypač žiemą, kai į degalus yra dedami priedai mažinantys parafino ir vandens išsiskyrimą. Pildami degalus iš patikimo šaltinio taip pat busite užtikrintas, kad degalai turi tinkamą oktaninį skaičių, kuris apsaugo nuo smūginio degimo.
Kitas būdas kuro filtro tarnavimo termino pratęsimui yra važinėjimas su apipilniu baku. Nuolatinis važinėjimas ant rezervo gręsią nešvarumų nusėdusių bako dugne įsiurbimu į kuro siurblį. Be to, žemas kuro lygis bake skatina bako koroziją bei vandens kondensato kaupimąsi ant bako sienelių. Todėl geru sumanymu yra benzino arba dyzelino pildymas, kai bakas yra dar iki pusės pripildytas.