Paskelbimo data: 2021-12-23

Kaip paruošti automobilį žiemai?

Štai jau atėjo ruduo ir tuoj vėl turėsime daug lietaus, rūko, prieblandos, šalčio ir, žinoma, sniego. Visi vairuotojai puikiai žino, kad žiemines padangas privalu sumontuoti iki lapkričio 10 dienos, ir dažniausiai jie jau mano, kad yra pasiruošę žiemos sezonui. Bet tai yra labai klaidingas mąstymas. Padangos jiems tik suteikia galimybę legaliai išvažiuoti į bendrojo naudojimo kelius ir nebūti nubaustiems (žinoma, jei padangos protektoriaus gylis atitinka KET, t. y. ne mažesnis kaip 3 mm).

Į automobilio paruošimą žiemos sezonui reikia žiūrėti labai atsakingai, nes nuo to priklauso JŪSŲ ir KITŲ saugumas, taip pat komfortas ir, žinoma, piniginės storis. Taigi pateikiame keletą patarimų, kaip paruošti automobilį žiemos sezonui:

Padangos

Apie jas turbūt neverta daug kalbėti. Tai yra pirmas dalykas, kurį keičiate prieš žiemą. Padangų montavimą atlieka praktiškai visi autoservisai. Taip pat reikėtų atkreipti dėmesį ne tik į padangų protektorių, bet ir reguliariai tikrinti padangose esantį slėgį, nes jis tiesiogiai susijęs su aplinkos temperatūra: jei esant 15 laipsnių šilumos pakeistų padangų slėgis buvo ~2,2 bar, atvėsus orams, jose gali likti 1,8 bar.

Akumuliatorius

Dažniausiai vairuotojai akumuliatorių keičia tik tuomet, kai nepavyksta paleisti variklio, tačiau vien akumuliatoriaus dėl to kaltinti nederėtų yra dar du prietaisai starteris ir generatorius, kurie ne ką mažiau reikšmingi. Žiemą esant žemai temperatūrai, akumuliatoriaus talpa sumažėja. Akumuliatorių prieš žiemą rekomenduojama papildomai įkrauti, ypač jei važinėjama mažais atstumais. Jeigu papildomai įkrautas akumuliatorius vis tiek sunkiai užveda variklį arba jo neužveda visiškai, tada prieš keičiant akumuliatorių nauju, rekomenduojama nuvykti į automobilių dirbtuves ir patikrinti automobilio elektros sistemą. Dažnai akumuliatoriaus išsikrovimą lemia kiti, ne taisyklingai veikiantys, automobilio komponentai.

Aušinimo skystis

Skystis turi būti keičiamas kas 3 metus. Reikėtų specialiu prietaisu patikrinti, ar aušinimo skystis nėra per daug atskiestas vandeniu ir ar jam negresia kristalizavimasis / užšalimas.

Alyva

Dažniausiai variklio alyvą automobilininkai įpratę keisti pagal automobilio ridos periodiškumą, taip kaip reikalauja automobilio gamintojas. Tačiau, jeigu alyvos keitimo terminas išpuola žiemos viduryje, rekomenduotume variklio alyvą pakeisti šiek tiek anksčiau, net jeigu iki numatyto keitimo intervalo dar trūksta poros tūkstančių kilometrų. Senoje alyvoje esantys teršalai padidina jos klampumą, todėl esant minusinei temperatūrai tokios alyvos stingimo temperatūra bus aukštesnė ir bus sunkiau paleisti variklį.

Kaitinimo žvakės

Kaitinimo žvakes turi tik dyzeliniai automobiliai. Kaitinimo žvakėms senstant jų techninės savybės blogėja, todėl automobilio variklį sunkiau užkurti arba jis gali visai neužsikurti. Jei žinote kad jau daugiau nei tris metus kaitinimo žvakės nebuvo keistos rekomenduojame artėjant pirmiems šalčiams atkreipti dėmėsi į tai kaip variklis kuriasi. Įjungus degimą reikėtų padaryti poros sekundžių pauzę atkreipiant dėmesį į kontrolinę oranžinę lemputę, spiralės formos. Varikli veskite tik tada, kai jis užges. Jei variklis suksis lengvai bet užsikurs sunkiai, reiktų nuvykti į automobilių dirbtuves ir patikrinti automobilio elektros sistemą.

Degalai


Šaltojo sezono metu rekomenduojama, kad kuro bake būtų kuo daugiau degalų – tam, kad bako viduje būtų kuo mažiau oro, kuris besikeičiant temperatūroms kondensuojasi ir virsta vandens lašeliais.

Filtrai


Ypač svarbūs dyzeliniams automobiliams. Pakeitus filtrą, palengvėja automobilio užvedimas. Kuro filtrą rekomenduojame keisti šalčiams dar neprasidėjus – jame susikaupęs parafinas gali užšalti. Nepamirškite ir kitų filtrų – alyvos ir variklio oro filtrus, savaime aišku, pakeisite kartu su alyva, bet taip pat reikėtų pakeisti ir salono filtrą, kurį pakeitę lengviau susidorosite su rasojančiais langais.

Valytuvai


Žiemos metu valytuvai dirba kaip niekad daug, tad prieš sezoną rekomenduotina juos atsinaujinti. Taip pat kruopščiai gramdykite apledėjusius langus, nes ant stiklo esantys ledo gabaliukai kenkia valytuvams. Ir, žinoma, reikėtų patikrinti langų plovimo purkštukus bei pakeisti į žieminį langų plovimo skystį.

Durų sandarinimo gumos ir spynelės


Dažna bėda žiemos metu – prišalusios automobilio durelės ar užšalusi spynelė. Tam, kad taip neatsitiktų, įsigykite specialaus silikono tepalo gumoms ir spynelėms, kuris neleidžia užšalti net esant -40 0C temperatūrai.

Važiuoklė

Prieš žiemą reikėtų nuodugniai patikrinti visus automobilio lankstus ir važiuoklės gumas – ar nėra atsiradusių laisvumų, kurie darytų įtaką automobilio vairavimui esant slidžiai kelio dangai. Patekus į avarinę situaciją, transporto priemonę paprasčiau suvaldyti ir prognozuoti esant tvarkingai važiuoklei.

Stabdžių sistema

Ne mažiau svarbi ir stabdžių sistema – reikėtų patikrinti, ar tinkamai veikia stabdžių apkabos, ar nėra smarkiai susidėvėjusios trinkelės, nes visa tai užtikrina tolygų visų ratų stabdymą.

Variklio pašildymas

Dauguma vairuotojų žiemą esant dideliam šalčiui, šildo automobilio variklius, leidžiant jam dirbti laisva eiga keletą minučių. Tam kad variklis greičiau sušiltų nereikia jo ilgai šildyti laisva eiga, geriau kelionės pradžioje važiuokite lėčiau, aukštesnėmis pavaromis, kol variklis pasieks darbinę temperatūrą. Variklį verta šiek tiek pašildyti tik tol kol grandote apledėjusius langus, tam kad guminės tarpinės kurios yra tarp variklio ir jo sudedamųjų mazgų nesuskilinėtų dėl didelių temperatūrų permainų.