Paskelbimo data: 2021-10-05

Padangos

Padangos yra išorinė rato dalis, užtikrinanti transporto priemonės sukibimą su kelio danga ir apsauganti ratlankį nuo kelio dangos nelygumų keliamų pavojų.

Nors padangos naudojamos ne tik antžeminio transporto priemonėms, bet ir sodo technikai (vejos traktoriukams, karučiams), lėktuvams, sunkiajai technikai, čia apžvelgsime lengvųjų automobilių padangas.
Modernios pneumatinės padangos šiais laikais yra gaminamos iš sudėtingų gumos mišinių, metalo ir medžiagos, o padangų gamintojai investuoja milžiniškas sumas į kiekvieno padangų modelio išleidimą. Kadangi diagonalinių padangų lengviesiems automobiliams jau beveik niekas nenaudoja, čia apžvelgsime radialines padangas.

Vasarinės padangos

Vienas didžiausių padangų gamintojų CONTINENTAL teigia, kad vasarinės padangos yra skirtos sausai kelio dangai, tačiau užtikrina saugų vairavimą ir esant šlapiai kelio dangai, kai temperatūra yra ne žemesnė nei 7 laipsniai šilumos.
Vasarinės padangos neturi žieminėms padangoms būdingų lamelių, tačiau turi išilgai padangos einantį vieną ar daugiau griovelių, skirtų padangai saugiai riedėti šlapia kelio danga.
Taip pat vasarinės padangos turi visai kitokį gumos mišinį, kuris nesidėvi prie aukštų temperatūrų taip stipriai, kaip dėvisi sąlyginai minkštas žieminių padangų mišinys. Beje, toks kietesnis gumos mišinys užtikrina ir didesnį stabilumą posūkiuose, bei važiuojant dideliu greičiu.
Primename, kad mažiausias leidžiamas vasarinių padangų protektoriaus gylis yra 1,6 mm, tačiau mes nerekomenduojame važinėti su tokiomis nudėvėtomis padangomis.

Žieminės padangos

Žieminės padangos Lietuvos klimato sąlygomis turėtų būti naudojamos, kai temperatūra nukrenta žemiau 7 laipsnių šilumos ir mes tikrai nerekomenduojame laukti pirmojo sniego ar pirmųjų šalčių.
Žieminės padangos turi specialiai tokioms oro sąlygoms skirtą gumos mišinį, kuris užtikrina, kad padanga gerai atliks savo darbą tiek esant 2 laipsniams šilumos, tiek esant 30 laipsnių speigui. Taip pat šios padangos būna minkšto ir kieto gumos mišinio. Minkštas gumos mišinys geriau sukimba su šalta kelio danga, tačiau jos dėvisi greičiau nei kieto mišinio, kuris yra ilgaamžiškesnis, tačiau stabdymo kelias bus ilgesnis, palyginus su minkšto gumos mišinio padangomis. Beje, minkšto mišinio padangos ypač greitai dyla esant aukštesnei nei 7º C temperatūrai.
Lietuvoje žiemos sezono metu (nuo lapkričio 1 d. iki balandžio 10 d.) leidžiama naudoti dygliuotas padangas, kurios ypač gerai sukimba su apledėjusia kelio danga, tačiau yra ne tokios komfortiškos.
Primename, kad mažiausias leidžiamas žieminių padangų protektoriaus gylis yra 3 mm, o mes rekomenduojame keisti žiemines padangas, jei jų protektorius nusidėvėjo iki 5 mm gylio.

Universalios padangos

Universalios padangos (arba M+S padangos) Lietuvos klimato sąlygomis galėtų būti naudojamos, jei važinėjama yra tik pagrindiniais keliais ir geromis oro sąlygomis. Universalios padangos yra labiau skirtos sausai ir šlapiai kelio dangai, tačiau jomis galima pasitikėti, kai nestipriai sninga. Tuo tarpu, jei keliai yra stipriai apsnigti, apledėję arba oro temperatūra yra labai žema, geriau yra naudoti žiemines padangas, kadangi universalių padangų gumos mišinys esant žemai temperatūrai sukietėja ir sukibimas su kelio danga bus daug prastesnis, nei su žieminėmis padangomis. Taip pat, dėl lamelių nebuvimo, jos sunkiai tvarkysis su snieguotu ar apledėjusiu keliu, tačiau ant sausos kelio dangos, jos bus mažiau triukšmingos nei žieminės padangos.

Padangų žymėjimas



Paimkime, kaip pavyzdį, padangą DYNAXER HP3 205/55 R16 91V

  • padanga 205: Padangos plotis yra 205 mm.
  • 55:Padangos šonas sudaro 55% padangos pločio.
  • R: Radialinė padangos sandara
  • 16: Vidinis padangos skersmuo sudaro 16 colių. 
  • 91: Apkrovos indeksas rodo, kad maksimali padangos apkrova tai 615 kg. Kiekvienas indeksas nurodo maksimalią apkrovą (žiūrėkite lentelėje), kurią padanga gali atlaikyti esant maksimaliam oro slėgiui.
  • V: Ši padanga gali atlaikyti jos indekso nurodomą apkrovą iki maksimalaus 240 km/h greičio. 

Padangų etiketės 

Šiuo metu padangų etiketės yra suvienodintos visoje Europos Sąjungoje. Mokėjimas nuskaityti informaciją nuo etikečių padės Jums padaryti teisingą pasirinkimą!

Naujos etiketės visoje Europos Sąjungoje buvo įvestos nuo 2012 metų lapkričio 1 dienos pagal nurodymą nr. 1222/2009 dėl kelių transporto.

Dėl padangų etiketėse pateiktos informacijos vartotojai yra geriau informuoti apie rinkoje pasiekiamų padangų savybes. Dabar jie gali priimti pagrįstą pasirinkimą, palygindami padangas pagal trys parametrus nurodytus etiketėse:

Energijos vartojimo efektyvumas – padangos įtaka degalų sąnaudoms, skalėje nuo A iki E.

Stabdymas ant šlapios dangos – padangos sukibimas su tokia danga yra vertinamas skalėje nuo A iki E.

Išorinis riedėjimo triukšmas išreikštas decibelais ir klasifikuojamas skalėje nuo A iki C.

Etiketėje yra 2 piktogramos, kurios vaizduoja padangos tinkamumą naudoti ant sniego ir/arba ledo.

Padangos įtaka degalų sąnaudoms ir CO emisijai

Stabdymas ant šlapios dangos

Išorinis padangos riedėjimo triukšmas

Kiti informacijos vartotojams :

Apatinė etiketės dalis nurodo triukšmą, kurį išorėje (kelyje) skleidžia padangos, besiliečiančios su kelio danga. Paveikslėlis išreiškia triukšmo lygį decibelais ir yra klasifikuojamas skalėje nuo A iki C.Pirmą kartą atsižvelgiama į padangų keliamą triukšmą aplinkai.Pastaba: žymėjimas neapima triukšmo, kurį girdi vairuotojas ir keleiviai kabinoje.

Įspėjimas

Nors padangų etiketėje nurodyti kriterijai yra svarbūs, jie neapima visų padangų eksploatacinių savybių.

Vairuotojai turėtų turėti omenyje, kad mažesnės degalų sąnaudos ir eismo saugumas pirmiausia priklauso nuo jų elgesio kelyje.

Norėdami sumažinti degalų sąnaudas ir maksimaliai padidinti padangų naudą, vairuotojas turėtų:

  • - Reguliariai tikrinkite oro slėgį padangose ​​ir sureguliuokite jas pagal oro sąlygas ir apkrovą.
  • - Pritaikykite savo vairavimo stilių prie oro ir kelio sąlygų.
  • - Laikykitės ekologiško vairavimo taisyklių.

Apkrovos indekso reikšmės

Apkrovos indeksasLeistina apkrova vienai padangai (kg)Apkrovos indeksasLeistina apkrova vienai padangai (kg)
146,251195,0
247,552200,0
348,753206,0
450,054212,0
551,555218,0
653,056224,0
754,557230,0
856,058236,0
958,059243,0
1060,060250,0
1161,561257,0
1263,062265,0
1365,063272,0
1467,064280,0
1569,065290,0
1671,066300,0
1773,067307,0
1875,068315,0
1977,569325,0
2080,070335,0
2182,571345,0
2285,072355,0
2387,573365,0
2490,074375,0
2592,575387,0
2695,076400,0
2797,077412,0
28100,078425,0
29103,079437,0
30106,080450,0
31109,081462,0
32112,082475,0
33115,083487,0
34118,084500,0
35121,085515,0
36125,086530,0
37128,087545,0
38132,088560,0
39136,089580,0
40140,090600,0
41145,091615,0
42150,092630,0
43155,093650,0
44160,094670,0
45165,095690,0
46170,096710,0
47175,097730,0
48180,098750,0
49185,099775,0
50190,0100800,0

HANKOOK informacija

Greičio indekso reikšmės

Greičio indeksasDidžiausias leistinas greitis (km/h)Greičio indeksasDidžiausias leistinas greitis (km/h)
A15L120
A210M130
A315N140
A420P150
A525Q160
A630R170
A735S180
A840T190
B50U200
C60H210
D65V240
E70Zvirš 240
F80W270
G90(W)virš 270
J100Y300
K110(Y)virš 300

HANKOOK informacija

ECE šalių kodai:

E1: Vokietija
E2: Prancūzija
E3: Italija
E4: Nyderlandai
E5: Švedija
E6: Belgija
E7: Vengrija
E8: Čekija
E9: Ispanija
E10: Serbija (anksčiau Jugoslavija)
E11: Didžioji Britanija
E12: Austrija
E13: Liuksemburgas
E14: Šveicarija
E15: nenaudojama (anksčiau Vokietijos Demokratinė respublika)
E16: Norvegija
E17: Suomija
E18: Danija
E19: Rumunija
E20: Lenkija
E21: Portugalija
E22: Rusija
E23: Graikija
E24: Airija
E25: Kroatija
E26: Slovėnija
E27: Slovakija
E28: Baltarusija
E29: Estija
E31: Bosnija ir Hercegovina
E34: Bulgarija
E36: Lietuva
E37: Turkija
E39: Azerbaidžanas
E40: Makedonija
E43: Japonija
E45: Australija
E46: Ukraina
E47: Pietų Afrikos Respublika
E48: Naujoji Zelandija

ES padangų ženklinimas (ES padangų etiketė)

DUNLOP nuotrauka

Padangų gamintojas DUNLOP teigia, kad ES padangų etiketėje nurodomi trys standartizuoti padangų vertinimo kriterijai, kurie padės palyginti skirtingus padangų modelius:

  1. Degalų naudojimo efektyvumas
  2. Sukibimas su šlapia kelio danga
  3. Padangos triukšmingumas
Degalų naudojimo efektyvumas yra svarbi padangos charakteristika, kadangi su G indeksu pažymėtomis padangomis Jūsų automobilis gali suvartoti net 7,5% degalų daugiau, nei su A indeksu pažymėtomis padangomis. Tai reiškia, kad jei Jūsų automobilis vartoja 8 litrus degalų 100 kilometrų kelio, tai nuvažiavę 1000 kilometrų, galite sutaupyti 6 litrus degalų, o per visą padangos gyvavimo laikotarpį sutaupysite apie 200 Eur, jei skaičiuosime, kad degalų litras kainuoja 1 Eur, o padangų gyvavimo laikotarpis yra 35 000 km.

Sukibimo su šlapia kelio danga vertinimas parodo kaip gerai padanga įveikia stabdymo ant šlapios kelio dangos testą. Šis įvertinimas suteikiamas pagal Europos Bendrijos reglamente 1222/2009 numatytus bandymų metodus.
Lengvuoju automobiliu važiuojant 80 km/h greičiu ir staigiai stabdant, F indeksu pažymėtomis padangomis apautas automobilis sustos net 18 metrų toliau, nei automobilis su A indeksu pažymėtomis padangomis.  Ar tikrai verta taupyti saugumo sąskaita?

Padangos triukšmingumo įvertinimas vaizduojamas triukšmo bangos piešinėliu bei skaičiumi, nurodančiu kokį išorinį triukšmą kelia padangos (decibelais).
  • Viena juoda garso banga reiškia, kad padangos yra tylios ir jos bent 3 decibelais yra tylesnės nei ES teisės aktuose numatyta triukšmo riba.
  • Dvi juodos garso bangos reiškia, kad vidutiniškai triukšmingos ir yra iki 3 decibelų tylesnės nei ES teisės aktuose numatyta triukšmo riba.
  • Trys juodos garso bangos reiškia, kad padangos yra triukšmingos ir viršija ES triukšmo ribą.

Turėkite omenyje, kad vos 3 dB didesnis padangos išorinis triukšmas reiškia, kad ji kelia dvigubai didesnį triukšmą.

Kur dėti panaudotas, senas arba nereikalingas padangas?

Gyventojai nenaudojamas padangas gali priduoti į stambiagabaričių atliekų surinkimo aikšteles (čia priimamos 5 padangos iš vieno gyventojo per metus), taip pat nemokamai priimti senas padangas privalo visi padangų platintojai, tarp jų ir prekybos centrai. Šiuo atveju atiduodamos padangos turi būti skirtos tam pačiam transporto priemonės tipui, o atiduodamų padangų vienetų skaičius – atitikti perkamų padangų skaičių. Be papildomo mokesčio senos padangos priimamos jas keičiant autoservisuose. Juose nemokamai priimamos visos transporto priemonių techninės priežiūros ir remonto veiklos metu susidariusios atliekos.
Juridiniams asmenims rekomenduojama kreiptis į padangų atliekas tvarkančią įmonę ir jas atiduoti pagal padangų atliekų perdirbimo ir panaudojimo sutartį. Informaciją apie padangas tvarkančias įmones teikia regionų aplinkos apsaugos departamentai.

Padangos INTER CARS

INTER CARS LIETUVA prekiauja didžiausių ir mažesnių gamintojų padangomis: