Paskelbimo data: 2018-10-26

Visiškai perdegusi – ksenoninės D2R lemputės eksploatavimo laikotarpio pabaiga

Ksenoniniai automobilių žibintai – ne naujiena. Nors šviesos diodų technologija visų klasių automobiliuose vis dažniau įtraukiama į bazinės įrangos sąrašą, o tolimosioms šviesoms taikoma lazerių technologija, daugelyje automobilių visame pasaulyje naktį kelias saugiai apšviečiamas halogeninėmis lemputėmis. Įdomu, ar egzistuoja esminė baimė naudoti ksenoninius žibintus? O gal daugelis vairuotojų kratosi jų dėl sveikuoliško požiūrio į technologijas ir aukštosios įtampos? Galbūt juos atbaido sąnaudos? Nusprendžiau panagrinėti lemputę, kuri dar vadinama lankine lempute, pradėdamas nuo ankstyvosios ksenoninių šviesos šaltinių rūšies. W 210 E klasės D2R lankinės lemputės (senovinis modelis) yra labai senos ir dabar šviečia tik vos šviesiau už geltoną žiburėlį.

osram lemputės.jpg

Lėtas gesimas

D2R lankinės lemputės yra antrosios kartos dujų išlydžio lemputės („D“ reiškia išlydį, angl. discharge), naudojamos reflektoriniuose priekiniuose žibintuose (todėl žymima „R“). Skirtingai nuo halogeninių lempučių, ksenoninėse išlydžio lemputėse siūlo nėra. Vietoj jo prie dviejų elektrodų prijungiama aukštoji įtampa, uždeganti lanką. Uždegimo įtampa yra apie 20 000 voltų. Esant normaliam veikimo režimui, dauguma lempučių suvartoja vos 35 W galios, tačiau jos pakanka, kad susidaręs šviesos srautas būtų daug didesnis už H7 lemputės srautą (apie 3 200 lm, palyginti su daugiausia 1 500 lm). 2 000 valandų ksenoninės lemputės eksploatavimo trukmė yra vidutiniškai keturis kartus ilgesnė už halogeninės lemputės. Vis dėlto ksenoninės lankinės lemputės nėra amžinos. Anksčiau ar vėliau joms taip pat ateina laikas. Tačiau ir vėl skirtingai nuo jų halogeninių konkurenčių, kurių gyvavimas baigiasi akimirksniu užtemstant, lankinėms lemputėms būdingas laipsniškas skaisčio mažėjimas ir spalvos kitimas. Jei vieną dieną stovėdami priešais automobilį pastebėsite, kad vienas iš dviejų priekinių žibintų apsiblausęs ir šviečia geltona šviesa, tai – ženklas, kad metas keisti lemputę.

Jūs galite, tačiau nederėtų

Ar keisite patys, priklauso nuo priekinio žibinto tipo ir jūsų įgūdžių darbuotis atsuktuvu. Jei halogeninę lemputę beveik kiekviename automobilyje per kelias minutes gali pakeisti net visiškas naujokas, tai tik mėgėjo įgūdžių turinčiam mechanikui prie ksenoninių lankinių lempučių geriau nelįsti. Aukštoji uždegiklio įtampa kelia pavojų ne tik jums, bet ir komponentams, paženklintiems juodo žaibo simboliu geltoname trikampyje. Be to, gana sudėtingos jungtys gali lengvai nulūžti, o paspaudus per silpnai, naujoji lankinė lemputė, atsižvelgiant į reflektorių, gali įsitvirtinti kreivai. Sename „Mercedes“ automobilyje viską pasiekti ir išmontuoti pakankamai lengva. Štai kodėl galėjau išimti sudegusią lemputę ir jums parodyti, kuo ji iš išorės skiriasi nuo naujosios „Osram“ lemputės.

Skiriasi kaip diena ir naktis

Senosios lankinės lemputės dienos akivaizdžiai suskaičiuotos. Mano bendradarbis Fritz šį skaisčio sumažėjimą aprašė viename iš savo straipsnių. Mūsų akys labai gerai prisitaiko prie prasto apšviestumo, todėl blankios priekinio žibinto šviesos nesuvokiame tol, kol nepamatome ryškaus naujos lankinės lemputės šviesos srauto. Staiga viskas vėl nušvinta tarsi dieną! Jei nenorite, kad šviesa būtų skirtingų spalvų, geriausia (ir rekomenduojama) abi lankines lemputes keisti kartu. Juolab ksenoninių lankinių lempučių kaina nebėra labai aukšta. Vėl galėsite ramiai važiuoti 2 000 valandų. Gerai nusiteikę nuvažiuokite į savo mėgstamą servisą, kad profesionalai tinkamai sureguliuotų priekinius žibintus. Kita vertus, jei lankinių lempučių keisti patys nedrįstate, galite paprašyti, kad jas jums ir pakeistų. Taigi, už gražų ir šviesų rudenį!

Jens Tanz

Jus taip pat gali sudominti:

Sužinokite, kaip dėvisi stabdžių trinkelės!

Sužinokite, kaip dėvisi stabdžių trinkelės!

Keturios mechaniko klaidos, gadinančios sankabą

Keturios mechaniko klaidos, gadinančios sankabą

Serviso pagalbininkai

Serviso pagalbininkai

Nedideli įrankiai gali veiksmingai palengvinti stabdžių sistemos aptarnavimą

Nedideli įrankiai gali veiksmingai palengvinti stabdžių sistemos aptarnavimą