Paskelbimo data: 2019-06-07
, autorius: „Delphi Technologies“

Veiksmingas galingų automobilių stabdymas

Didelio galingumo kategorijos automobilių savininkai tikisi ne tik pagreitėjimo, bet ir įspūdingai efektyvaus stabdymo. Tačiau didėjant galiai ir sukimo momentui, o kartu ir didesnio greičio potencialui, auga ir stabdžių sistemoms keliami reikalavimai. Neseniai „Delphi Technologies“ palygino savo stabdžių trinkeles su originalia įranga (OE) ir keturių kitų atsarginių dalių rinkoje pirmaujančių prekės ženklų produktais. Bandymams buvo naudojamas VW „Touareg“ II V6 TDI – aukštos klasės automobilis, pagamintas naudojant tokią pačią modulinę platformą, kaip ir „Porsche Cayenne“ bei „Audi“ Q7. Koks rezultatas? Rezultatai kalba patys už save! „Delphi Technologies“ produktai pasirodė puikiai, kadangi užtikrino išskirtinę stabdymo jėgą, išsaugodami kontrolę ir stabilumą bei neviršydami triukšmo ir nusidėvėjimo reikalavimų.

delphi.jpg

Stabdant dideliu greičiu judantį automobilį, pasireiškia didesnės stabdžių sistemos apkrovos, kurios generuoja daug daugiau šilumos. Kai sistema nėra tam tinkamai pritaikyta, šiluma gali kauptis, mažinti stabdymo efektyvumą ir sukelti stabdymo jėgos sumažėjimą (ang. brake fade). Bandymų metu buvo atliktas avarinis stabdymas važiuojant dideliu 170 km/val. greičiu, temperatūrai siekiant iki 400 °C – atkartotos sudėtingos sąlygos, kokios vyrauja ir keliuose.

Automobilis su „Delphi Technologies“ stabdžių trinkelėmis ne tik sustojo greičiau už kitus keturis su konkurentų dalimis, bet ir išlaikė kontrolę stabdant bei pasižymėjo mažiausiu stabdymo jėgos sumažėjimu. Tai patvirtina, kad šios įmonės stabdžių trinkelės gali atlaikyti papildomo karščio, susidarančio stabdant dideliu greičiu, poveikį. Be to, dviejų konkuruojančių prekės ženklų trinkelių modeliams bandymų metu reikėjo daug daugiau laiko, kad sustabdytų automobilį esant 50 °C temperatūrai, o jai didėjant, stabdymo kelias dar labiau ilgėjo!

Pavyzdžiui, esant 400 °C temperatūrai, automobilio su „Delphi Technologies“ stabdžių trinkelėmis stabdymo kelias buvo trimis metrais trumpesnis už antrąją vietą šiame teste užėmusio automobilio su konkuruojančio prekės ženklo trinkelėmis. Trečioji vieta – tai 17 metrų ilgesnis stabdymo kelias, o likusieji rezultatai tiesiog pavojingai atsiliko nuo lyderio – siekė 52 ir 56 metrus. Be to, sustabdyti automobilį esant 400 °C temperatūrai reikėjo 37 papildomų metrų, palyginti su stabdymu 50 °C temperatūroje. Tokie rezultatai liudija didelį stabdymo jėgos sumažėjimą arba, kitaip tariant, reiškia, kad tokios trinkelės nėra tinkamos naudoti sudėtingomis darbo sąlygomis, pasireiškiančiomis vairuojant didelio galingumo automobilius.

Dar blogiau yra tai, kad automobiliui su „Delphi Technologies“ trinkelėmis sustojus, automobiliai su kitų dviejų prekės ženklų stabdžių trinkelėmis vis dar važiuotų beveik 90 km/val. greičiu. Tai ne klaida – skirtumas yra net 80 kilometrų per valandą! Verta atminti, kad pėsčiasis neturėtų jokios galimybės išgyventi po susidūrimo su tokiu greičiu judančiu automobiliu.

Kitas svarbus veiksnys, į kurį reikia atsižvelgti renkantis atsargines dalis, yra triukšmo emisija. Juk vairuotojas nori girdėti galingo variklio gausmą, o ne cypiančius stabdžius. Atliekant šiuos matavimus dinamometru mūsų trinkelių rezultatas buvo 9,0,  o tai reiškia beveik begarsį darbą (7,0 arba mažiau reiškia girdimą, o 10,0 – tylų darbą). Abiejų bandymų metu girdimas triukšmo lygis virš 70 dB pasireiškė tik 2,3 % atvejų, tai yra gerokai mažiau už OE dalių pasiekiamą rezultatą. Tai įrodo, kad „Delphi Technologies“ naudojami triukšmo slopinimo patobulinimai, pvz., OE tarpikliai, šlifavimas ir pagrindo sluoksnis, tikrai veikia.

Paskutinis, bet ne mažiau svarbus atsarginių dalių pasirinkimo aspektas yra jų susidėvėjimo greitis – ši savybė taip pat buvo ištirta. Po 2140 stabdymų esant skirtingiems greičiams ir slėgiui, priekinės ašies (kurioje stabdymo procesas vyksta intensyviausiai) „Delphi Technologies“ stabdžių trinkelės buvo susidėvėjusios 0,1 mm mažiau nei antrąją vietą užėmusio prekės ženklo trinkelės, o nuo blogiausio rezultato jas skyrė net 1 mm, taip pat pastebėtas ir gerokai mažesnis disko susidėvėjimas. Galinių ratų rezultatai taip pat buvo geri, netgi geresni, nei originalių dalių. Popieriuje šie skirtumai gal ir atrodo nedideli, bet įvertinus dalių kainas ir darbo sąnaudas visu automobilio eksploatacijos laikotarpiu, jie gali „virsti“ didelėmis sumomis.

Kitą kartą keičiant didelio galingumo automobilio stabdžių trinkeles reikėtų nepamiršti pasirinkti dalis, kurios yra tinkamai pritaikytos automobiliui. Tai yra išbandyto stabdymo efektyvumo, žemo triukšmo lygio, mažai susidėvinčias ir, be abejo, riboto stabdymo jėgos sumažėjimo dalis. Būtent tai užtikrina „Delphi Technologies“ stabdžių trinkelės. Sužinokite daugiau svetainėje delphiautoparts.com.

„Delphi Technologies“ stabdžių trinkelės:

Puikūs stabdymo jėgos rezultatai

Stabdymo kelias