Paskelbimo data: 2018-10-08

Variklio alyvos kenkia alyvos sandarikliams

Šiuolaikinių automobilių galia nuolat didinama, tačiau jų gabaritai patogumo ribų neperžengia, antraip jie netiktų naudoti mus supančiame chaotiškame pasaulyje. Iš automobilių reikalaujama vis daugiau, todėl jų varikliai, siekiant efektyvumo, atitinkamai tobulinami. Įgyvendinti minėtus siekius padeda variklių alyva, kurią pilame tam, kad automobilis veiktų tarsi laikrodis. Nors ši alyva daugeliui variklio vidaus dalių yra naudinga, kai kuriems komponentams, pavyzdžiui, alyvos sandarikliams, ji kenkia.

alyva.jpg

Alyvos priedai yra cheminės sudedamosios dalys, gerinančios bazinės alyvos tepamąsias savybes. Be šių priedų būtų neįmanoma užtikrinti šiuolaikinių vidaus degimo variklių tinkamo tepimo ir ilgos variklio alyvos eksploatavimo trukmės. Be jų variklio alyva užsiterštų, suirtų, ištekėtų arba negalėtų tinkamai apsaugoti variklio visame darbinės temperatūros verčių diapazone. Vieni svarbiausių priedų yra tie, kuriais koreguojama klampa ir tepumas, kontroliuojamas užterštumas, stabdomi cheminio irimo procesai ir gerinama sandariklių būklė. Alyvos klampa taip pat priklauso nuo temperatūros. Kol alyva yra šalta, jos klampa būna didesnė, o alyvai įkaitus klampa sumažėja. Taigi, alyvos klampa gali priklausyti nuo oro ir variklio temperatūrų.

Nors alyvos priedai yra labai naudingi daugumai variklio komponentų, į šiuolaikinę alyvą dedami priedai turi neigiamą poveikį alyvos sandarikliams. Jie susidėvi arba nebesulaiko alyvos, todėl problemai pašalinti prireikia ankstyvo remonto. Kai kurie sandarikliai savo pirmines savybes praranda dėl cheminio nesuderinamumo. Ši problema atsiranda, kai pakeičiama cheminė tepalų sudėtis. Kartais bazinė alyva gali būti tokia pati, tačiau sandariklio pirminėms savybėms pakenkia jos priedas. Poveikį numatyti ne visada įmanoma, nes sandariklis gali susidėvėti sparčiau nei numatyta arba jo savybės bus tiesiog kitokios.

Kitas atvejis yra sandariklio medžiagos suirimas nuo sąlyčio su ėsdinančiu skysčiu. Taip nutinka, kai parenkama netinkama, eksploatavimo sąlygų neatitinkanti sandariklio medžiaga. Jei naudojamos medžiagos yra netinkamos, alyvos priedai gali sukelti sandarinimo elementų cheminę reakciją, hidrolizę ir (arba) oksidaciją. Galimos pasekmės – sunykęs sandarinimo briaunos paviršius, suminkštėjęs, išbrinkęs ir (arba) susitraukęs sandariklis. Pakitusi sandariklio spalva yra cheminės erozijos požymis.

Siekiant išvengti ankstyvo sandariklio susidėvėjimo ir užtikrinti numatytą funkcionavimą, reikia atkreipti dėmesį į keletą dalykų. Reikia įvertinti skysčio slėgio verčių diapazoną. Į jį patenka ne tik skysčio sistemos darbinio slėgio vertės, bet ir sistemos slėgio šuolių intensyvumas ir dažnis.

Kitas svarbus veiksnys yra temperatūros diapazonas, nes jis priklausys nuo variklio alyvoje esančių priedų ir gali priklausyti nuo variklio ar net nuo oro temperatūros. Parenkant sandariklį svarbu atsižvelgti į skysčio ir cilindrų bloko neveikos ir darbinės temperatūros diapazoną.

Sandariklių tinkamumas ir efektyvumas priklauso nuo skysčio tipo, t. y. nuo skystosios terpės ir klampos. Jei į visus minėtus dalykus tinkamai atsižvelgiama, alyvos sandariklio eksploatavimo trukmė bus ilga ir ankstyvo remonto neprireiks.

Sandariklio dydis priklauso nuo cilindro dydžio. Į šią sąvoką įeina švaistiklio ir cilindro matmenys, sandarinimo griovelio matmenys, tarpeliai, bendras cilindrų ilgis, paviršiaus apdirbimo reikalavimai ir stūmoklio eigos ilgis. Nuo to, kaip cilindras naudojamas, priklausys jo eksploatavimo trukmė tam tikromis darbinėmis sąlygomis. Įtakos turi cilindrų surinkimo kokybė, aplinkos veiksniai ir nepalankių sąlygų poveikis.

Į variklio alyvą dedama priedų, todėl labai svarbu sandariklį parinkti tinkamai, atsižvelgiant ne tik paskirtį, bet ir eksploatavimo sąlygas bei reakciją į priedus.

„Corteco“ siūlo platų produkcijos asortimentą, kurį sudaro daugiau kaip 7 000 sandarinimo tarpiklių, daugiau kaip 6 500 įvairių velenų sandariklių „Simmering“® ir vožtuvų kotų sandariklių. Visų gaminių kokybė atitinka automobilių gamintojų naudojamų dalių kokybę. Jie gaminami įvairiausioms transporto priemonėms, todėl tikrai rasite jums reikiamą dalį.

Nuotraukos šaltinis: unsplash.com

Jus taip pat gali sudominti:

HVAC (Heating, Ventilation and Air Conditioning) sistemos problemos

HVAC (Heating, Ventilation and Air Conditioning) sistemos problemos

Rutuliniai lankstai – būdas pagerinti lankstų patikimumą

Rutuliniai lankstai – būdas pagerinti lankstų patikimumą

Tik „Inter Cars“ klientams – išbandymai lenktynių trasoje su „Ferodo“

Tik „Inter Cars“ klientams – išbandymai lenktynių trasoje su „Ferodo“

Specializuoti „Sachs“ įrankiai suteikia galimybę patikrinti sumontuotus dviejų masių smagračius.

Specializuoti „Sachs“ įrankiai suteikia galimybę patikrinti sumontuotus dviejų masių smagračius.