Paskelbimo data: 2019-09-20
, autorius: SKF

Vairo vibracija. Kas gali būti jos priežastimi?

Tiek naujų, tiek naudotų automobilių vairuotojai susiduria su daugybe įvairių gedimų savo automobiliuose. Vienas labiausiai varginančių automobilio techninio netvarkingumo požymių yra padidėjusi vibracija, kuri gali būti jaučiama ant vairo arba visame kėbule. Šiame straipsnyje panagrinėsime pirmąjį atvejį ir pasistengsime atsakyti į klausimus, kas gali būti šios vibracijos priežastimi ir kaip su ja susitvarkyti.

vairo vibracija.jpg

Viena dažniausių vairo vibracijos priežasčių yra automobilio ratai, tiksliau – jų netinkamas subalansavimas. Gali atsitikti taip, kad nuo ratlankio nukrenta blogai pritvirtintas svarelis arba dirbtuvės, balansuojančios ratą, padaro klaidą, pvz., balansuoja ratą, kurio padangos protektoriuje yra įstrigęs akmuo. Todėl visuomet reikia prisiminti, kad prieš ratų balansavimą būtina kruopščiai išvalyti padangas, pašalinti visus eksploatacijos metu susikaupusius likučius. Kita priežastimi gali būti taškinis padangos pažeidimas, t. y. guzas arba netolygus susidėvėjimas, kuris taip pat gali sukelti vairo vibraciją. Taip pat yra galimas ratlankio pažeidimas, kuris neleidžia tinkamai subalansuoti rato. Jei ratlankio nepavyks išlyginti, teks pirkti naują ratlankį.

„Ieškant vibracijos priežasčių, be ratų, reikia atkreipti dėmesį į automobilio pavaros sistemą. Visų pirma, reikia patikrinti varančiuosius pusašius, vidinius ir išorinius lankstus bei jų apsaugas. Vibraciją kali sukelti vidinio lanksto pažeidimas. Be jaučiamos vairo vibracijos, sukant, pradedant judėti arba važiuojant didesniu greičiu lankstas gali skleisti pašalinius garsus. Lankstų pažeidimai įvyksta dėl prakiurusių guminių apsaugų arba dėl per didelių automobilio apkrovų. Kartais pakanka pakeisti tik apsaugą, tačiau dirbtuvės vis dažniau nutaria keisti visą lankstą, taip siekdamos išvengti pakartotinio gedimo. SKF asortimente turime komplektus, susidedančius iš visų varančiojo pusašio elementų, taip pat turime pavienes dalis. Tai priklauso nuo automobilio konstrukcijos (kai kuriuose prancūziškuose automobiliuose naudojami tik sukomplektuoti varantieji pusašiai) arba nuo atsiradusių pažeidimų apimties“, – paaiškina Tomasz Ochman, įmonės SKF techninės pagalbos specialistas.

Kita vairo vibracijos priežastis – susidėvėjusios variklio arba pavarų dėžės pagalvės. Jų užduotis yra slopinti šių elementų išilginius ir skersinius judesius. Pagalvės pažeidimas labiausiai pasireikš varikliui dirbant tuščiąja eiga, kai automobilis stovi ir neatsiranda kitos vibracijos, susijusios su važiavimu. Pagalvių keitimo kaina priklauso nuo to, kiek sunkus priėjimas prie jų bei nuo pačių pagalvių tipo, nes kai kuriuose aukštesnės klasės automobiliuose važiavimo komfortui pagerinti naudojami hidrauliniai sprendimai su kintama slopinimo charakteristika. Tai reiškia, kad variklio pagalvė turi kanalų sistemą, kurioje alyva paduodama į atskiras kameras. Slopinimas taip pat gali būti reguliuojamas elektromagnetiniu stiprintuvu.

Dar viena vairo vibracijos priežastis – deformuoti stabdžių diskai. Tokie virpesiai bus jaučiami stabdymo metu važiuojant dideliu greičiu. Vairas „šokinės“ rankose, iš ratų pusės sklis triukšmas, o reiškinys išnyks atleidus stabdžių pedalą. Dažniausios stabdžių diskų „mušimo“ priežastys yra tokios: neprofesionalus montavimas (pvz., varžtų priveržimas netinkamu momentu) arba netinkamas stebulės nuvalymas, dėl kurio stebulė netolygiai priveržiama prie disko. Požymius, panašius į diskų deformaciją, gali sukelti pakabos guminių-metalinių sujungimų laisvumai, todėl šis reiškinys turi būti kruopščiai išnagrinėtas. Be paviršių nuvalymo kokybės patikros, rekomenduojama laikrodinio matuoklio pagalba pamatuoti disko ir stebulės mušimą. Leistinas disko storių skirtumas yra nuo 0,01 iki 0,02 mm ribose.

„Dažna įvairių vibracijų atsiradimo priežastis – ne tik neprofesionalus montavimas, bet ir žemos kokybės dalių naudojimas, tokios dalys greitai nusidėvi. Kartais jos neužtikrina virpesių slopinimo jau nuo pat pradžios, todėl vairuotojas gali pamanyti, kad ne dėl šio elemento buvo juntama vairo vibracija. Įmonė SKF tiesiogiai bendradarbiaujanti su automobilių gamintojais užtikrina, kad visi pakabos komponentai bei pavaros sistemos elementai tinkamai atliks savo funkcijas“, – apibendrina Tomasz Ochman.

Jus taip pat gali sudominti:

Akumuliatorius – ne tik baterija

Akumuliatorius – ne tik baterija

Svarbi informacija autoservisams

Svarbi informacija autoservisams

Išmetimo sistemų rebusai

Išmetimo sistemų rebusai

REZAW-PLAST salono ir bagažinės kilimėliai

REZAW-PLAST salono ir bagažinės kilimėliai