Paskelbimo data: 2018-01-05

Užtikrintas dyzelinio variklio paleidimas

Automobilių su senesnės kartos dyzeliniais varikliais savininkai, ko gero, ne vieną kartą pavydėjo automobilių su benzininiais varikliais vairuotojams šių automobilių paleidimo patikimumo ir greičio. Laimei, automobilių technikos plėtra leido išpildyti jų svajones. Naudojant tokias technologijas kaip BERU „Instant Start System“, dyzeliniai varikliai paleidžiami taip pat greitai kaip benzininiai, net ir esant labai žemoms temperatūroms. Taip pat nemažą reikšmę automobilių pramonei turėjo keraminių žvakių bei žvakių su PSG slėgio davikliais, kurios mažina teršalų emisiją, plėtra.

Elektroninė greitojo paleidimo sistema ISS 

ISS technologija leidžia pasiekti stabilų ir saugų degimo procesą, pašalina netolygaus variklio veikimo problemas ir per dideles vibracijas. Tai tapo įmanoma optimizavus žvakės kaitinamojo elemento antgalio kaitinimą bei panaudojus elektroninį valdymo bloką, reguliuojantį žėrėjimo trukmę ir kaitinimo žvakės įtampą. BERU žvakės, kuriose naudojama ISS technologija, pasižymi ekstremaliai trumpu įkaitimo laiku – vos per 2 sekundes žvakės temperatūra pasiekia iki 1100 °C. Tokie parametrai užtikrina patikimą variklio paleidimą net esant -25 °C temperatūrai. ISS sistemos, visų pirma, yra skirtos dyzeliniams varikliams, turintiems tiesioginio įpurškimo sistemą, ir leidžia atlikti diagnostiką naudojant OBD sistemas. Nauja technologija taip pat sumažino degalų sąnaudas variklio kaitinimo fazėje, o tai padėjo transporto priemonių gamintojams įvykdyti vis griežtesnius teršalų emisijos normų reikalavimus. Degalų taupymas padidėjo ir teršalų emisijos buvo sumažintos sukūrus antros kartos greitojo paleidimo sistemą ISS – su nauju valdymo bloku ir papildoma šildomąja rankove ant oro tiekimo į variklį vamzdžio.

Kaitinimo žvakė su slėgio davikliu PSG

Šiuo metu Jungtinėse Valstijose ir Europos Sąjungoje galiojančios teršalų emisijos normos tampa vis griežtesnės. Artimiausiais metais dar kartą bus sumažinti leistini lengvųjų automobilių dyzelinių variklių išmetamų azoto oksidų ir kietųjų dalelių kiekiai. Todėl automobilių pramonė privalo ieškoti naujų sprendimų, kurie leis gaminti naujos kartos transporto priemones, atitinkančias galiojančių teisės aktų reikalavimus.

Reaguodami į didėjančius rinkos reikalavimus, prekės ženklo BERU specialistai sukūrė inovacinę kaitinimo žvakę su integruotu pjezovaržiniu davikliu. Dėl labai aukštų temperatūrų ir slėgio bei vibracijų degimo kameroje ypač svarbi yra pati kaitinimo žvakės konstrukcija. Kaitinamasis strypas neįtvirtintas į žvakės korpusą, kaip tai buvo daroma anksčiau, o veikia kaip judanti kaitinamoji adata, kuri perduoda slėgį į membraną, esančią galinėje kaitinimo žvakės dalyje. Slėgio daviklis sumontuotas ten, kur darbo sąlygos yra kur kas palankesnės, t. y. atokiau nuo degimo kameros. Sandarinamojo elemento tarp kaitinamosios adatos ir korpuso terminė apkrova yra kontroliuojama naudojant kaitinamąjį BERU ISS elektroninės greitojo paleidimo sistemos strypą. Tokia sistema įkaitina tik žvakės kaitinamojo strypo viršūnę. PSG daviklis matuoja slėgį degimo kameroje ir perduoda informaciją į variklio valdymo bloką. Ši inovacinė idėja atlieka svarbų vaidmenį mažinant išmetamų dyzelinių variklių teršalų kiekį ir buvo apdovanota daugybe šios srities apdovanojimų.

Keraminės kaitinimo žvakės CGP

Pagrindinis keraminių žvakių privalumas – trumpesnis jų įkaitimo laikas. Keraminė kaitinimo žvakė BERU CGP dėl savo sandaros įkaista kur kas greičiau nei tradicinės kaitinimo žvakės. Paprastose žvakėse kaitinamasis elementas yra kaitinimo kaiščio, kuris turi įkaisti, viduje. CGP žvakėse kaitinamoji spiralė yra padengta keramikos sluoksniu, sudarytu iš silicio nitrido ir molibdeno disilicio. Tokia keraminė medžiaga pasižymi labai aukštu šilumos laidumu bei lydymosi temperatūra. Tai leidžia pasiekti žėrėjimo temperatūrą (1300 °C) mažiau nei per 3 sekundes. Papildomas CGP žvakių privalumas – siauresnė konstrukcija, lyginant su tradicinėmis kaitinimo žvakėmis, todėl jos puikiai tinka šiuolaikiniams varikliams, kuriuose naudojamos  „Common Rail“ arba siurblių-purkštuvų sistemos ir keturių vožtuvų technologijos.

Dyzeliniai varikliai yra priskiriami prie mažiau ekologiškų, o senesni varikliai sudarydavo vairuotojams daugybę problemų. Laimei, įvairiausi inovaciniai techniniai sprendimai labai prisidėjo prie dyzelinių variklių veikimo gerėjimo. Šioje srityje didelis indėlis priklauso prekės ženklo BERU specialistams – BERU kaitinimo žvakės yra naudojamos automobilių gamintojų naujų automobilių gamybai, taip pat parduodamos antrinėje atsarginių dalių rinkoje kaip OE kokybę atitinkantys produktai.  

Nuotraukos autorė: Justė Pečiulienė
Šaltinis: BERU - FEDERAL MOGUL

Jus taip pat gali sudominti: