Paskelbimo data: 2018-11-07

Sužinokite, kaip dėvisi stabdžių trinkelės!

Gebėjimas atskirti įvairius stabdžių trinkelių dėvėjimosi tipus yra svarbus kiekvienam mechanikui įgūdis. Pagal tai galima nustatyti tikėtinas priežastis ir supaprastinti diagnozavimo procesą. Taip taupomas jūsų ir kliento laikas bei pinigai, užtikrinamas tikslesnis remontas. Rinkoje pirmaujanti bendrovė „Delphi Technologies“, gaminanti stabdžių sistemas, pateikia naudingą dėvėjimosi tipų, priežasčių ir pagrindinių remonto veiksmų aprašą.

standziu trinkeles.jpg

Vienodas nusidėvėjimas. Nors jūsų klientai gali nesutikti, tačiau vienodas visų ratų vidinės ir išorinės stabdžių trinkelės nusidėvėjimas yra geras ženklas. Jis reiškia, kad stabdžių sistema veikia tinkamai. Šiuo atveju reikia pakeisti trinkeles bei tvirtinimo dalis ir sutvarkyti kreipiamuosius kaiščius ir slankiklius.

Išorinės trinkelės nusidėvėjimas. Jei išorinė trinkelė nusidėvėjusi daugiau už vidinę, vadinasi, užstrigusios apkabos tvirtinimo dalys. Dėl to apkaba nebegali nuo disko atitraukti trinkelės. Atsiranda trintis ir ji veikia net nestabdant automobilio. Šio tipo nusidėvėjimas paprastai atsiranda, kai užstringa slankikliai, kreipiamieji kaiščiai ir sausieji varžtai. Kad pašalintumėte gedimą, reikia sutvarkyti tvirtinimo dalis, sutepti slankiklius ir pakeisti trinkeles.



Vidinės trinkelės nusidėvėjimas. Jei vidinė trinkelė nusidėvėjusi daugiau už išorinę, tikėtina, kad apkabos stūmoklis įstringa ir negrįžta į neveikos padėtį. Priežastis gali būti apgadinta arba korozijos pažeista apkaba, arba pagrindinio cilindro problema. Gedimui pašalinti reikia sutvarkyti arba pakeisti apkabos tvirtinimo dalis, įsitikinti, ar nepažeista apkabos kreipiamojo kaiščio kiaurymė arba stūmoklio apvalkalas, patikrinti hidraulinių stabdžių sistemą, ar nėra liekamojo slėgio, ir pakeisti trinkeles.



Kūgiškas nusidėvėjimas. Tarsi pleištas horizontaliai arba vertikaliai nusidėvėjusi frikcinė medžiaga yra patikimas įrodymas, kad trinkelė sumontuota netinkamai. Toks nusidėvėjimas taip pat gali atsirasti, jei kreipiamieji kaiščiai nusidėvi ir apkabos slankiklis užstringa vienoje trinkelės pusėje. Kad pašalintumėte problemą, sutvarkykite arba pakeiskite apkabos tvirtinimo dalis, sutepkite slankiklius ir pakeiskite stabdžių trinkeles.  Šis reiškinys taip pat būdingas apkaboms su 4 ir 6 stūmokliais, jei užsikemša vidinės slėgio suvienodinimo kiaurymės.

Nubrozdintos arba suskilinėjusios trinkelės. Nubrozdintos arba suskilinėjusios trinkelės atšokusiais kraštais rodo frikcinės medžiagos fizinį ir (arba) šiluminį pažeidimą. Tai gali reikšti kelias problemas, kurias paprastai sukelia per didelis karštis stabdžių sistemoje. Dažniausios priežastys yra per daug intensyvus stabdžių naudojimas, netinkamas naujų trinkelių įvažinėjimas, užstrigusios apkabos, brokuota trinkelė arba neišjungtas stovėjimo stabdys. Kad pašalintumėte gedimą, tiesiog pakeiskite bei pritaikykite trinkelę ir, jei reikia, sureguliuokite stovėjimo stabdį.

Nusidėvėjimas su užlaida. Taip nutinka, kai trinkelės viršuje, virš disko, susiformuoja užlaida. Dažnos priežastys yra netinkamų trinkelių arba diskų sumontavimas automobilyje arba labai didelis kreipiamųjų kaiščių, apkabos arba apkabos laikiklio nusidėvėjimas. Kad nusidėvėjimo su užlaida neatsirastų, montuokite tinkamas trinkeles ir diskus.



Žinoma, vienas iš geriausių būdų išvengti didelio dėvėjimosi yra naudoti trinkeles, kurios pagamintos laikantis tokių pačių efektyvumo ir patvarumo reikalavimų, kurie keliami automobilių gamintojų naudojamoms dalims. Gaminant „Delphi Technologies“ trinkeles naudojama daugiau nei 130 įvairių frikcinių komponentų ir 20 unikalių sudėties variantų, kad trinkelės kuo geriau atitiktų automobilį. Be to, taikoma automobilių gamintojų naudojamoms dalims būdinga triukšmą slopinančio apatinio sluoksnio technologija, nuožulnos ir tarpikliai.



Jus taip pat gali sudominti:

Informacinė žinutė montuojant MAHLE alyvos filtrus OX 379D ir OX 370D1

Informacinė žinutė montuojant MAHLE alyvos filtrus OX 379D ir OX 370D1

Stabdžių skystis ir saugumas

Stabdžių skystis ir saugumas

Šešios paskirstymo diržo profesionalaus pakeitimo taisyklės

Šešios paskirstymo diržo profesionalaus pakeitimo taisyklės

Visiškai perdegusi – ksenoninės D2R lemputės eksploatavimo laikotarpio pabaiga

Visiškai perdegusi – ksenoninės D2R lemputės eksploatavimo laikotarpio pabaiga