Paskelbimo data: 2018-11-12

Stabdžių skystis ir saugumas

Stabdžių skystis – tai itin svarbi stabdžių sistemos dalis. Vienas iš tokių produktų – febi DOT 4 Plus: visiškai sintetinis stabdžių skystis glikolių pagrindu. Skysčio sudėtyje yra oksidaciją ir koroziją stabdančių medžiagų, taip pat produktas pasižymi puikiomis virimo taško (sausojo ir drėgnojo) charakteristikomis – gaminys yra tinkamai apsaugotas nuo garų burbuliukų formavimosi. 

Screenshot_2.jpg

Stabdymo metu veikiant trinčiai išsiskiria šiluma – tam tikra jos dalis pereina ir į stabdžių skystį. Įvairiose standartuose nurodomi šie svarbiausi stabdžių skysčio parametrai:

Sausojo virimo taškas (be vandens) [°C]

  • Drėgnojo virimo taškas (su vandeniu) [°C]
  • Stabdžių skysčio pH vertė

Įvairius parametrus apibrėžia šie standartai: FMVSS nr. 116, SAE J1703, ISO 4925 ir PN-EN ISO 2719: 2016-08. Standartuose yra nurodyti pagrindiniai kriterijai, apibrėžiantys tinkamumą naudojimui. Įvairūs DOT 4 Plus skysčio parametrai (SAE J1703 ir ISO 4925 – sausasis ir drėgnasis virimo taškas, klampumas; taip pat FMVSS nr. 116 – pH vertė) yra išdėstyti žemiau nurodytoje lentelėje. febi DOT 4 Plus stabdžių skysčių parametrus galima rasti ir duomenų lape.

DOT 4 Plus stabžių skysčiai atitinka įvairius temperatūros reikalavimus, apibrėžtus standartuose SAE J1703 ir  ISO 4925, taip pat pH vertes, nurodytas standartuose FMVSS nr. 116 bei kitus reikalavimus.

KODĖL STABDŽIŲ SKYSČIUI BŪTINOS HIGROSKOPINĖS SAVYBĖS?

Stabdžių skysčio virimo temperatūra – tai taškas, kurį viršijus pradeda formuotis dujų burbuliukai. Prasidėjus šiam reiškiniui tampa neįmanoma palaikyti sistemos slėgio – burbuliukuose esantys garai yra  lengvai suspaudžiami.  Viso to pasekmė – staigus stabdymo efektyvumo sumažėjimas, galintis sukelti net ir avariją.

Stabdžių skystis turi pasižymėti higroskopinėmis savybėmis – šiuo atveju vanduo tolygiai pasiskirsto po visą tūrį. Jei vanduo susikauptų vienoje vietoje, skysčio virimo taškas apytiksliai sumažėtų iki 100°C, tačiau vandeniui pasiskirsčius tolygiai ir sudarant, pavyzdžiui, iki 3% viso tūrio, virimo taškas bus žymiai aukščiau už  100°C – tokiu atveju burbuliukų formavimosi rizika ženkliai sumažėja.

Vandens sugėrimą skatina keletas veiksnių, pavyzdžiui, nuolat laikomas atidarytas stabdžių skysčio bakelis, taip pat tinkamai neužsandarinta pakuotė, kiti atvejai, kai nesilaikoma stabdžių skysčio techninio aptarnavimo periodiškumo, taip pat esant pažeistiems stabdžių sistemos komponentams (pvz. esant išoriniams ar lanksčiųjų žarnų įtrūkimams) bei esant pažeistiems tarpikliams.

Higroskopines savybes suteikia skystyje esantis glikolis. Dėl šios priežasties skystis nuolat sugeria vandenį – būtent todėl yra būtinas reguliarus jo keitimas. Automobilių gamintojai rekomenduoja procedūrą atlikti kas 30000 – 50000 km arba kas 2 metus, priklausomai nuo naudojimo sąlygų.

KLAMPUMAS IR KITOS SAVYBĖS

Stabdžių skysčio klampumas – tai vidinis pasipriešinimas laisvam tekėjimui pastovioje temperatūroje.  Esant temperatūrai nuo -40 iki +100°C, stabdžių skysčio klampumas turi būti kiek įmanoma mažesnis. Atliekant skaičiavimus, kinematinis klampumas (v) apskaičiuojamas pagal formulę:



v – kinematinis klampumas [mm2/s]

η – dinamiškas klampumas [Pa/s]

ς – skysčio tankis [kg/m3]

Žemas stabdžių skysčio klampumas leidžia užtikrinti, kad esant skirtingoms vairavimo situacijoms stabdžių sistemos linijose galės vykti staigūs slėgio pokyčiai. Kartu su tinkamais virimo taško rodikliais  skysčiai turi pasižymėti ir šiomis savybėmis:

a) Skysčiai turi apsaugoti vidinius stabdžių sistemos komponentus nuo korozijos – tam naudojami antikoroziniai priedai.

b) Skysčiai turi tinkamai apsaugoti judančius stabdžių sistemos komponentus. Tai itin svarbu esant aukštam slėgiui ir mažam greičiui, taip pat esant itin aukštam slėgiui (nuo 150 bar iki 180 bar). Vieni iš šių komponentų – tai hidraulinis moduliatorius, stabdžių trinkelės, ratų cilindrai ir pagrindinis cilindras.

c) Gaminant skystį turi būti atsižvelgta į didžiausią nustatytą gumos dalių bei elastomerinių tarpiklių susitraukimą ir išsiplėtimą.

d) Turi būti galimybė maišyti produktą su kitais skysčiais, produktas turi būti lengvai suderinamas su įvairiomis stabdžių sistemomis.

SVARBIAUSI PATIKIMOS STABDŽIŲ SISTEMOS ASPEKTAI

Naudojant febi stabdžių skystį būtina  laikytis šių reikalavimų:

a) Atsižvelgti į konkrečiai stabdžių sistemai nustatytas skysčio charakteristikas.

b) Stabdžių sistemoje neturi būti jokių gedimų.

c) Būtina atsižvelgti į techninio aptarnavimo periodiškumą ir techninio aptarnavimo tvarkaraštį.

Šie aspektai užtikrina efektyvų stabdžių sistemos veikimą bei tinkamą vairavimo komfortą ir saugumą.

febi stabdžių skysčiai yra sukurti atsižvelgiant į teisiškai įpareigojančius automobilių bei stabdžių sistemų gamintojų standartus ir reikalavimus. Skysčiai atitinka visus dabartinių stabdžių sistemų reikalavimus, įskaitant ir elektroniškai valdomas stabdžių sistemas, kuriose svarbus staigus veikimas.

febi DOT 4 stabdžių skystis yra tinkamas visoms hidraulinėms stabdžių ir sankabos sistemoms kaip rekomenduojamas pagal atitinkamas specifikacijas arba kaip rekomenduojamas konkretaus automobilių gamintojo.

DOT 4 produktų pavyzdžiai įvairioms markėms:

  • Audi/Volkswagen B 000 750 M1, B000500, B 000 600 02, B 000 600 12, B000600A1, B000600B1, B000700B1, B000700C1, B000750M2, BBR 000 700 A
  • Seat/Škoda B 000 750 M1
  • Mercedes-Benz 000 989 08 07, MB 331.0

Skystį galima maišyti su kitais sintetiniais stabdžių skysčiais.

Jūs visada galite pasitikėti febi originalios įrangos (angl. OE) kokybės produktais! Pilną stabdžių  skysčių asortimentą rasite: partsfinder.bilsteingroup.com

Jus taip pat gali sudominti:

Sprintai gali brangiai kainuoti

Sprintai gali brangiai kainuoti

Rutuliniai lankstai – būdas pagerinti lankstų patikimumą

Rutuliniai lankstai – būdas pagerinti lankstų patikimumą

Aistra aukštos kokybės mechanikai nuo 1952 m.

Aistra aukštos kokybės mechanikai nuo 1952 m.

Akumuliatorių testavimas dirbtuvėse

Akumuliatorių testavimas dirbtuvėse