Paskelbimo data: 2018-12-07
, author: MAHLE KNECT informacija

Sprintai gali brangiai kainuoti

Kodėl važiavimas trumpais atstumais yra pavojingas kiekvienam vidaus degimo varikliui bei sukelia variklio pažeidimus ir kaip dirbtuvės tai gali paaiškinti vairuotojams?

Screenshot_1.jpg

VIDAUS DEGIMO VARIKLIO VEIKIMO PRINCIPAS YRA DEGIMAS

Vidaus degimo varikliai – tai šiluminės mašinos: variklyje sudeginami degalai paverčiami kinetine energija. Tik tinkamai veikiančiame variklyje degalų-oro mišinys yra sudeginamas optimaliai. Kartu su išmetamų dujų valymo sistema šiuolaikiškas variklis dirba labai našiai, jei veikia numatytame darbinės temperatūros diapazone.

KAS VYKSTA ŠALTAME VARIKLYJE?

Paleidus šaltą variklį šilimo fazėje nesudegę degalai bei degimo metu susidaręs kondensatas nusėda ant cilindrų sienelių ir praskiedžia tepančios alyvos sluoksnį. Dėl to pablogėja alyvos tepimo savybės, o tai sukelia didesnį konstrukcinių elementų nusidėvėjimą, tarp jų – ir cilindro bei stūmoklio žiedų. Kondensatas taip pat patenka į tepimo sistemą, kurioje dar labiau atskiedžia alyvą. Tokia atskiesta variklio alyva patenka į visus judančius konstrukcinius elementus, maitinamus iš tepimo sistemos, ir ten taip pat sukelia didesnį nusidėvėjimą. Todėl labai svarbu, kad variklis įkaistų iki darbinės temperatūros kuo greičiau. Taip susidaro tik nežymus kondensato kiekis, taip pat kondensatas gali garuoti iš variklio alyvos, o degimo procesas yra gerokai efektyvesnis.

VAŽIAVIMAS TRUMPAIS ATSTUMAIS IR JO POŽYMIAI

Jei variklis dažniausiai eksploatuojamas įveikiant trumpus atstumus, laikui bėgant, variklio alyvoje kaupiasi kondensatas. Tai išduoda šie signalai:

  • baltos putos alyvos įpylimo kamštyje;
  • augantis alyvos kiekis variklyje;
  • vandens lašai ant alyvos lygio matuoklio.

Atsiradus tokiems požymiams, būtina pakeisti alyvą ir alyvos filtrą.

DYZELINIAI VARIKLIAI – YPAČ JAUTRŪS VAŽIAVIMUI TRUMPAIS ATSTUMAIS

Dažnai įveikiant trumpus nuotolius yra sukeliami dyzelinio variklio pažeidimai. Be kondensato, susidarančio variklio alyvoje, šiuolaikiniai dyzeliniai varikliai turi įveikti dar vieną iššūkį: kietųjų dalelių filtro pasipriešinimą. Jo užduotis – suodžių dalelių, esančių išmetamose dujose, sulaikymas ir jų „nukenksminimas“, t. y. sudeginimas pagal galimybę nepaliekant likučių. Daugiausia suodžių dalelių susidaro variklio šilimo fazėje, taip pat automobiliui įgyjant pagreitį ir pilnos variklio apkrovos metu.

Po tam tikros ridos, priklausomai nuo eksploatacijos sąlygų, yra būtinas suodžių dalelių filtro išdeginimas. Siekiant tai atlikti, daugumoje dyzelinių variklių automobilio variklio valdymo blokas retkarčiais įpurškia jo charakteristikoje numatytą degalų dozę, dėl kurios pakyla temperatūra kietųjų dalelių filtre ir tai įgalina jame esančių suodžių dalelių sudeginimą. Ir čia slypi dyzelinių variklių problema, susijusi su važiavimu trumpais atstumais. Jei variklis reguliariai nepasiekia optimalios darbinės temperatūros, filtro regeneracija, bent pakankamo lygio, yra neįmanoma, o jau pradėtas regeneracijos procesas dažnai būna nutraukiamas dėl variklio išjungimo.

Papildomi degalai, įpurkšti regeneracijos proceso vykdymui, dar labiau atskiedžia tepančios alyvos sluoksnį. Tuo pat metu trumpose distancijose variklio alyva nepasiekia temperatūros, reikalingos susikaupusio degalų pertekliaus išgarinimui. Šių procesų pasekmė –  užsikimšęs suodžiais ir alyvos degėsiais kietųjų dalelių filtras. Tas pats likimas laukia ir kitų išmetimo sistemos elementų: turbokompresorių, vožtuvų, žarnų ir išmetamų dujų recirkuliacijos sistemų radiatorių. Geriausiu atveju, tai padidina degalų sąnaudas arba iš karto sukelia ankstyvą automobilio ar atskirų jo dalių pažeidimą

AUŠINIMO SKYSČIO TERMOSTATAS – SVARBUS ŠILIMO PROCESE

Tinkamo ir greito variklio įšilimo procese pagrindinį vaidmenį atlieka aušinimo skysčio termostatas. Pagrindinė greito variklio darbinės temperatūros pasiekimo sąlyga yra tinkamas termostato veikimas ir jo pagrindinės lėkštelės sandarumas. Jei termostatas yra pažeistas, įkaitimo fazė bereikalingai pailgėja – su visomis aukščiau išvardintomis, neigiamomis pasekmėmis varančiajam agregatui.

VAŽIAVIMAS TRUMPAIS ATSTUMAIS APSUNKINA NE TIK VARIKLĮ

Jei vairuotojas skundžiasi degalų sąnaudomis, ženkliai viršijančiomis gamintojo pateikiamus duomenis, jų priežastimi gali būti būtent vartotojo profilis su dažnais važiavimais trumpais atstumais. Siekiant kuo greičiau įkaitinti išmetamų dujų valymo sistemą iki darbinės temperatūros bei sumažinti vidinius trinties pasipriešinimus, įkaitinant variklio alyvą, pirmomis sekundėmis ar minutėmis po šalto variklio paleidimo yra įpurškiamas didesnis degalų kiekis, o tai, be abejo, pastebimai padidina degalų sąnaudas. Negatyvios įtakos degalų sąnaudoms taip pat turi dėl važiavimo trumpais atstumais užsikimšusi išmetamų dujų valymo sistema: priešpriešinio išmetamų dujų slėgio didėjimas reikalauja iš variklio didesnio degalų kiekio atitinkamo sukamojo momento išvystymui. Tai, savo ruožtu, sukelia dar spartesnį išmetimo sistemos užkimšimą. Galų gale, tai veda prie visiško sistemos pažeidimo.

TRUMPAI DRŪTAI: KĄ JŪSŲ KLIENTAI PRIVALO ŽINOTI APIE VAŽIAVIMĄ TRUMPAIS ATSTUMAIS

DYZELINIS VARIKLIS – TAIP AR NE?

  • Jau pasirenkant pavaros rūšį būtina įvertinti galimą dažną važiavimo trumpais nuotoliais faktą. Šiuo atveju benzininio variklio pasirinkimas yra palankesnis sprendimas.

PAVOJAUS SIGNALŲ ATPAŽINIMAS

  • Apnašos ant alyvos įpylimo kamščio, augantis alyvos lygis, kondensatas ant alyvos lygio matuoklio ar kiti nebūdingi požymiai reiškia, kad būtinai turi būti pakeista alyva ir alyvos filtras.
  • Jei variklio šilimo iki darbinės temperatūros procesas vyksta ilgiau nei įprastai (tai pasireiškia ne iš karto, o procesas vyksta lėtai ir palaipsniui), būtina atlikti patikrą ir prireikus suremontuoti aušinimo sistemą.

NEPAMIRŠTI APIE ALYVOS KOKYBĘ

  • Alyvos, kurios sudegusios palieka mažiausiai pelenų, padidina kietųjų dalelių filtro eksploatacijos laikotarpį. Todėl rekomenduojama naudoti tik tas variklių alyvas, kurias numatė šio automobilio variklio gamintojas.

SAVO MARŠRUTO OPTIMIZAVIMAS

  • Bent kartą per savaitę reikia išvažiuoti į ilgesnę kelionę, kurios metu variklis įkaistų iki optimalios darbinės temperatūros. Dyzeliniuose varikliuose tai leis variklio valdymo sistemai efektyviai atlikti kietųjų dalelių filtro regeneracijos procesą (šiam tikslui variklis privalo dirbti vidutinėmis apsukomis ir apkrova).
  • Žiemos metu nepatariama šildyti variklio tuščioje eigoje. Priešingai, geriau yra važiuoti iš karto po variklio įjungimo ir, jei tai įmanoma nerizikuojant važiavimo saugumu, neįjungti automobilio vidaus šildymo. Tokiu būdu variklis įkais iki darbinės temperatūros gerokai greičiau, nes iš aušinimo sistemos nebus imama šiluma.


Pavojaus signalas: geltonos putos ant alyvos įpylimo kamščio – neabejotinas kondensato alyvoje susidarymo ženklas.


Didėja alyvos lygis? Tai – ne stebuklas, o susikondensavęs vanduo alyvos karteryje!


Važiavimas esant žemai temperatūrai sukelia didesnį variklio dalių nusidėvėjimą.


Vanduo variklio alyvoje taip pat matomas ant alyvos lygio matuoklio.


Alyvos atskiedimas dėl per žemos variklio temperatūros. Pasekmė: alkūninio veleno švaistiklių pažeidimas.

Jus taip pat gali sudominti:

Bazinių alyvų rūšys

Bazinių alyvų rūšys

„DuraSpeed“: naujoviškos dalys

„DuraSpeed“: naujoviškos dalys

Tik „Inter Cars“ klientams – išbandymai lenktynių trasoje su „Ferodo“

Tik „Inter Cars“ klientams – išbandymai lenktynių trasoje su „Ferodo“

HVAC (Heating, Ventilation and Air Conditioning) sistemos problemos

HVAC (Heating, Ventilation and Air Conditioning) sistemos problemos