Paskelbimo data: 2021-11-15

Skriemulių gedimai ir jų diagnostika

Sugedus vienai ar kitai daliai, užuot paieškojus tikrosios gedimo priežasties, dažniausiai tiesiog apkaltinama sugedusioji dalis.

alkūninio veleno skriemuliai

Jei dėl gedimo kaltas ne pakeistasis komponentas, labai tikėtina, kad automobilį į servisą teks pristatyti keletą kartų ir vis tiek teks ieškoti tikrosios priežasties. Šiame straipsnyje pateiksime informacijos apie priežastis ir patarsime, kaip ateityje išvengti pirmalaikių gedimų.

Vibracija dažnai atsiranda senstant komponentams arba dėl nekokybiškų vibracijos slopintuvų. Minėta vibracija kenkia ne tik važiavimo komfortui - nepageidaujami virpesiai gali sklisti visame automobilyje ir padaryti žalos varikliui bei kitiems komponentams.

Žala montavimo metu

Montavimo metu atsirandančios gedimo priežastys yra vienos dažniausių, todėl toliau paaiškiname, kaip atpažinti montavimo metu padarytą žalą ir kas ją sukelia.

Jei skriemulys sumontuotas nesilaikant sukimo momento reikalavimų, bus matomi šie defekto požymiai: pakitusi tvirtinimo įvorės spalva arba įvorės apdegimas, metalo nuotrynos montavimo vietoje arba deformuota gręžtinė kiaurymė. Visiems komponentams taikomos tam tikros sukimo momento vertės, kurių reikia laikytis veržiant tvirtinimo dalis.

Skriemulys panašiai suges ir per daug įtempus diržą arba sugedus automobilio pagalbinei įrangai. Priežastis – jungiamosios movos sąlytis su smagračio briauna. Nuimdami skriemulį matysite akivaizdžias daugiapleištinio paviršiaus nuotrynas ir grioveliuose susikaupusias diržo liekanas.

Jei nuimdami skriemulį matysite akivaizdžiai sulūžusią įvorę, priežastimi gali būti netinkamo montavimo įrankio naudojimas arba guolio paviršiaus sąlytis su guoliavietės atrama. Jei nuo pradžių iki pabaigos tikrinsite visus montavimo aspektus, galėsite užtikrinti, kad įvorė nenukentės ir bus apsaugota nuo sugadinimo.

Jei nusidėvi centravimo ašis, gedimas atsiranda dėl jungiamosios movos ir skriemulio laisvumo, sukeliančio klibėjimą. Priežastis taip pat gali būti nesumontuotas arba netinkamas deimantinis diskas.

Kita skriemulio gedimo priežastis – montavimo metu pertrauktas presavimo procesas arba neteisingai įpresuotas frikcinis guolis. Tai gali nutikti dalį gaminant arba ją montuojant automobilyje. Gautą skriemulį prieš montavimą apžiūrėkite ir įsitikinkite, kad jis yra tinkamas.

Jei paviršius užteršiamas alyva, skriemulys, kaip ir kiti komponentai tokiais atvejais, negalės veikti tinkamai, diržas ant jo ims slysti ir į variklį bei gretimus komponentus pasklis papildoma vibracija.

Jei skriemulio grioveliuose yra diržo liekanų, kaip jau minėta, tai reiškia, kad gedimo priežastis yra diržo pertempimas. Jei prieš grąžindami automobilį šį dalyką patikrinsite, galbūt pavyks išvengti pakartotinio remonto.

Jei iš neseniai remontuoto automobilio išmontuotas skriemulys yra pažeistas ar pakitusi jo spalva, būtina dirbti su tinkamais įrankiais ir kartu su skriemuliu pakeisti visus varžtus.

Jei nuėmus skriemulį aptinkama atplaišų ir pažaidų, tikėtina, kad jos atsirado montavimo metu. Su skriemuliu reikia elgtis labai atsargiai, vengiant pažaidų ir atplaišų atsiradimo ant jo briaunų. Prieš montavimą būtina įsitikinti, ar jų nėra.

Šiame straipsnyje pateikiamų nurodymų laikymasis leis visiems sutaupyti laiko ir pinigų. „Corteco“, išnaudodama didelę transporto priemonių gamintojų naudojamų dalių gamybos patirtį, kurią turi sukaupusi „Freudenberg“ grupė, siūlo transporto priemonių gamintojų reikalavimus atitinkančios kokybės vibracijos slopinimo komponentus ir remonto rinkinius, tinkamus montuoti 27 500 skirtingų tipų transporto priemonėse. Visi gaminiai atitinka aukščiausius kokybės standartus ir gaminami taikant naujausią gamybos metodiką. Šioms dalims „Corteco“ siūlo visos eksploatavimo trukmės garantiją, nes bendrovė yra tikra, kad dalys nesuges, nebent gaminiai bus neteisingai montuojami ar su jais bus neatsargiai elgiamasi.