Paskelbimo data: 2018-10-16

Šešios paskirstymo diržo profesionalaus pakeitimo taisyklės

Variklio paskirstymo valdymo sistema – viena iš keleto konstrukcijos dalių, kurią reikia tinkamai prižiūrėti, kad vairuotojui niekada netektų ieškoti mechaniko pagalbos įvykus gedimui. Štai šešios taisyklės, kurių laikantis niekada nepasitaikys nemalonių staigmenų, susijusių su paskirstymo sistema.

paskirstymo diržo pakeitimas.jpg

Paskirstymo diržui peršokus nors per vieną skriemulio dantį, stūmokliai gali sugadinti vožtuvus, todėl reikės atlikti brangų variklio galvutės remontą. Keliuose vis mažiau automobilių su „negendančiais“ varikliais, t. y. tokiais, kuriuose netgi visiškas diržo nutraukimas galėjo sukelti tik variklio sustojimą. Klientas, kurio automobilyje įvyks toks rimtas gedimas, turės pagrįstų pretenzijų servisui, kuris nuolat prižiūri jo automobilį. Taigi, kaip užtikrinti paskirstymo sistemos darbą be sutrikimų?

1. Reguliarus keitimas

Patyręs mechanikas populiarių automobilių modelių paskirstymo diržo keitimo intervalus galėtų išvardinti net pažadintas naktį. Tačiau diržą reikia keisti ne tik nuvažiavus tam tikrą skaičių kilometrų, bet taip pat ir praėjus tam tikram laikui.

„Automobilis, naudojamas kelionėms mieste iš namų į darbą ir atgal, gali nuvažiuoti visiškai nedidelį atstumą, tačiau jo variklio paskirstymo sistemos diržas jau bus susidėvėjęs labiau, nei identiškame automobilyje, kuriuo važinėjama užmiestyje.Trumpi atstumai, įveikiami esant neigiamai aplinkos temperatūrai, dažni užvedimo ciklai arba ilgi stovėjimai varikliui veikiant tuščiąja eiga – visi šie veiksniai lemia spartesnį paskirstymo diržo pluošto susidėvėjimą“, – aiškina Tomasz Ochman iš įmonės SKF.

Informacija apie diržo keitimo intervalą visada yra nurodyta transporto priemonės aptarnavimo instrukcijoje ir servisams skirtose programose. Periodinės automobilio apžiūros – tai puiki proga patikrinti ridą ir laikotarpį nuo paskutinio paskirstymo diržo keitimo – jeigu netrukus tai reikės daryti vėl, galima iš karto susitarti su klientu dėl kito vizito laiko.

2. Sistemos švara

Paskirstymo sistemos elementų pakeitimo procedūra atrodo paprasta – tereikia nuimti atitinkamas dalis ir uždėti naujas. Tuo tarpu išmontavus susidėvėjusius velenėlius ir įtempiklį, galima nesunkiai patikrinti, ar neprateka alyva arba aušinimo skystis. Tokie teršalai gali sutrumpinti paskirstymo sistemos tarnavimo trukmę, todėl nepakanka tik nuvalyti ištekėjusius skysčius, bet reikia pašalinti ir gedimo priežastį.

3. Tinkamos dalys

Netgi to paties modelio automobiliuose su vienodais varikliais gali būti naudojamos skirtingos paskirstymo sistemos dalys. Todėl saugumo sumetimais geriausia rinktis paruoštus rinkinius arba komplektuoti užsakymą pagal automobilio VIN numerį – vis daugiau atsarginių dalių pardavėjų suteikia tokią galimybę nepriklausomiems servisams, kurią anksčiau turėjo tik autorizuoti aptarnavimo centrai.

„Užsisakydami rinkinius arba atskiras dalis iš SKF komercinio pasiūlymo, galite būti tikri, kad jos ne tik bus tinkamos konkrečiam automobiliui, bet, tam tikrais atvejais, dalys gali būti ir technologiškai patobulintos remiantis sukaupta eksploatacijos patirtimi.SKF rinkiniuose taip pat rasite smulkias dalis, reikalingas montavimui, pavyzdžiui, varžtus, veržles, poveržles, kurias taip pat verta pakeisti, siekiant užtikrinti ilgesnį variklio tarnavimo laiką.Tokio dėmesio smulkmenoms nerasite net autorizuotuose servisuose“, – sako Tomasz Ochman.

4. Vandens siurblys – visada keičiamas

Nėra jokios priežasties, dėl kurios keičiant paskirstymo diržą nevertėtų pakeisti ir vandens siurblio (jeigu jis varomas diržu) – yra du svarbūs argumentai, padėsiantys įtikinti tuo klientą. Pirma, išrinkus paskirstymo sistemos elementus, susidaro galimybė laisvai pasiekti siurblį, kurio pakeitimo išlaidas sudaro tik pakankamai nedidelė pačios dalies pirkimo kaina. Kitu atveju, prireikus keisti vandens siurblį, taip pat bus būtina pakeisti ir paskirstymo diržą, kadangi kartą jį nuėmus, pakartotinai naudoti nebegalima. Antra, tinkamai veikiantis vandens siurblys gerokai sumažina variklio perkaitimo, galinčio reikšti daug brangesnį remontą nei diržo pakeitimas, galimybę. Taigi dėl kliento saugumo, vandens siurblį visada keičiame kartu su paskirstymo diržu, kadangi abu šie elementai sudaro vieną visumą.

5. Tinkamas sumontavimas

Paskirstymo valdymo sistemą galima palyginti su mechaniniu laikrodžiu – klaidų tolerancija yra labai maža, o smulkmenos – ypač svarbios.

„Diržas yra labai patvarus, tačiau tik tada, jeigu naudojamas tinkamai.Jeigu montavimo metu jis bus per daug sulenktas arba, dar blogiau, perlenktas, jo struktūra bus pavojingai pažeista, diržas gali nutrūkti nepasiekus numatytos eksploatacijos trukmės iki kito keitimo“, – perspėja Tomasz Ochman.

Taip pat ir atskiri elementai turi būti sumontuoti pagal dalių gamintojo nurodymus bei priveržti nurodytu sukimo momentu, naudojant dinamometrinį raktą. Taip pat būtina naudoti specialias blokadas, kurios apsaugo nuo paskirstymo veleno ir alkūninio veleno tarpusavio padėties pasikeitimo.

6. Atminkite apie apsaugą

Palyginti su sudėtinga paskirstymo sistema, jos apsauga gali atrodyti paprasta. Tačiau tikslus jos sumontavimas, užtikrinantis sandarumą, yra labai svarbus. Ji neleidžia į paskirstymo sistemą patekti svetimkūniams, kurie galėtų sukelti pažeidimus. Tai, pavyzdžiui, gali būti smulkūs akmenukai (ypač jeigu atitinkamame automobilio modelyje nėra apatinės variklio skyriaus uždangos) arba pagalbinių įtaisų diržo atplaišos, dėl kurių „trukdantis“ gedimas gali virsti „rimtu“. Jeigu apsauga yra pažeista, ją reikia pakeisti nauja.

Nepriklausomų servisų klientai vertina saugumo jausmą, kurį suteikia žinojimas, kad servisas kompleksiškai prižiūri jų automobilį. Pirmiau nurodytų šešių taisyklių laikymasis praktikoje reiškia rūpestį kliento automobiliu. Tai investicija į įsipareigojimą, kuri visada atsiperka.

Jus taip pat gali sudominti:

Tik „Inter Cars“ klientams – išbandymai lenktynių trasoje su „Ferodo“

Tik „Inter Cars“ klientams – išbandymai lenktynių trasoje su „Ferodo“

Sprintai gali brangiai kainuoti

Sprintai gali brangiai kainuoti

Aistra aukštos kokybės mechanikai nuo 1952 m.

Aistra aukštos kokybės mechanikai nuo 1952 m.

Specializuoti „Sachs“ įrankiai suteikia galimybę patikrinti sumontuotus dviejų masių smagračius.

Specializuoti „Sachs“ įrankiai suteikia galimybę patikrinti sumontuotus dviejų masių smagračius.