Paskelbimo data: 2018-11-23

Rutuliniai lankstai – būdas pagerinti lankstų patikimumą

Rutuliniai lankstai yra jautrūs pakabos sistemos elementai, kadangi jie jungia svirtį su sukamąja atrama.Laipsniško lankstų susidėvėjimo išvengti neįmanoma, tačiau, panaudojus patvaresnes medžiagas ir pritaikius techninius patobulinimus, galima ilgiau mėgautis patogiu važiavimu. Kartu su MOOG prekės ženklo specialistais norime Jums priminti pagrindinius rutulinių lankstų tvirtinimo būdus ir pristatyti įdomų patobulinimą, pagerinantį sandarumą ir pailginantį šio pakabos elemento tarnavimo laiką.

Screenshot_1.jpg

Dėl lanksto gedimo pasireiškiantys garsai yra skirtingi. Vieni vairuotojai pasakos apie cypimą, kiti – apie gergždimą, triukšmą arba bildesį iš priekinės transporto priemonės ašies. Tikslesnei diagnostikai atlikti reikia patikrinti rato laisvumą vertikalios ašies kryptimi, taip pat apžiūrėti guminę lanksto apsaugą ir įvertinti ašies su rutuliu judėjimą – ji turi sklandžiai suktis korpuse. Įvairūs garsai ir per didelis laisvumas reiškia, kad elementą reikia keisti. Tam verta turėti specialius įrankius, pavyzdžiui, lankstų ir kaiščių nuėmiklį.

Paprastas būdas padidinti atsparumą dėvėjimuisi

Prastesnės kokybės nerūdijantis plienas arba netinkamas kai kurių gamintojų šiluminis apdorojimas gali sumažinti produkto kainą, tačiau net iki 30 % sumažėjusio dalių patvarumo sąskaita. Todėl MOOG rutuliniai guoliai yra pagaminti iš vientiso smulkiagrūdžio legiruotojo plieno 5140/41CR4. Apčiuopiamą naudą taip pat suteikia dėmesys, skiriamas projektavimo darbams. Vienas pavyzdžių yra MOOG rutuliniai lankstai, skirti „Renault“ modeliams.

Rato sukamoji atrama yra su skyle, kurioje montuojama lanksto ašis. Šios skylės kraštai gali pažeisti viršutinę lanksto apsaugos dalį ir sukelti vandens bei nešvarumų patekimą į rutulinio lanksto vidų. Bėgant laikui tai sukelia koroziją ir lanksto sugadinimą, todėl MOOG prideda specialią plastikinę apsaugą, skirta „Renault“ markės automobilių lankstams.

Apsauginė plokštelė turi patvarų ir lygų paviršių, saugantį uždangą nuo pažeidimų, todėl užtikrinamas geresnis sandarumas ir ilgesnis lanksto tarnavimo laikas.

Presavimas arba prisukimas

Yra keturi rutulinių lankstų montavimo būdai. Lanksto ašis gali būti integruota su svirtimi – tokiu atveju jos pažeidimas reikš, kad reikia keisti abu elementus. Antrojo tipo konstrukcija yra presuojami lakstai.

„Verta atminti, kad presuojami lankstai neturėtų būti montuojami ant svirties daugiau nei du kartus, kadangi jų suspaudimo jėga mažėja su kiekvienu bandymu įtvirtinti. Todėl, aptarnaujant senesnius arba didelę ridą pasiekusius automobilius, reikėtų pagalvoti apie lanksto keitimą kartu su svirtimi“, – sako Adam Gołąbek, įmonės „Federal-Mogul Motorparts“, kuriai priklauso MOOG prekės ženklas, Techninės pagalbos, mokymų ir garantijų skyriaus vadybininkas.

Kitas montavimo būdas yra lanksto įsukimas į svirties laikiklį, pavyzdžiui, kaip „Citroën“ automobiliuose, o ketvirtasis – lanksto įsukimas į svirtį.

Kai kuriuose lankstų rinkiniuose, pavyzdžiui, „VW Golf Mk4“, yra speciali tvirtinimo plokštelė. Keičiant rutulinį lankstą kartais susiduriama su įvairiais iššūkiais, pavyzdžiui, prikepusiomis ir surūdijusiomis veržlėmis ir varžtas. Greičiausias, bet ir labiausiai invazinis būdas spręsti šią problemą yra kaitinimas, smūgis arba elemento nupjovimas. Alternatyva, kuri neužtikrina greito efekto, yra sutepimas antikorozine alyva. Baigus keitimą būtina atlikti suderinimo patikrinimą. Daugiau informacijos rasite svetainėje www.moogparts.pl.

MOOG rutulinis lankstas „Renault“ markės automobiliams. Speciali plastikinė apsauga užtikrina geresnį sandarumą ir pailgina lanksto tarnavimo laiką.

Ar žinote, kad šių metų sezono Europos „NACSCAR“ serijos lenktynėse visuose automobiliuose yra naudojamos „MOOG“ vairo mechanizmo ir pakabos dalys?