Paskelbimo data: 2022-06-16

Ratlankių dažymo ir aptarnavimo įtaka stabdžių sistemai

Triukšmas ir vibracija atsirandanti automobilyje po stabdžių keitimo gali būti dažna pakartotinio apsilankymo dirbtuvėse priežastimi.

Daugumoje atvejų šių problemų priežastimi yra netinkamas montavimas arba prastos kokybės produktų naudojimas. Tačiau vibracija, jaučiama ant vairo rato stabdymo metu ir vėliau perkeliama į transporto priemonės pakabą, taip pat gali atsirasti dėl netinkamos aliumininių ratlankių renovacijos bei jų netinkamo aptarnavimo.

Remonto metu pasitaiko situacijų, kurios gali nustebinti net labiausiai patyrusį mechaniką. Dėl to tmd friction, pasaulinis lyderis frikcinių medžiagų automobilių pramonei gamybos srityje, analizuoja dirbtuvių atvejus, ieškodamas sprendimų palengvinančių stabdžių aptarnavimą ir remontą.

Triukšmas ir vibracija sklindanti iš stabdžių sistemos po stabdžių diskų ir trinkelių keitimo tai dažna klientų nusiskundimų priežastis. Nors mechanikai atlieka atskirus remonto etapų darbus labai kruopščiai ir naudoja tik aukštos kokybės atsargines dalis tam, kad būtų pašalinti galimi vibracijų šaltinius, problemos gali pasireikšti. Daugumoje atvejų triukšmas ir vibracijos atsiranda dėl netinkamo montavimo arba prastos kokybės produktų naudojimo. Bet tmd friction techniniai ekspertai nustatė, kad ne visuomet.

Tmd friction technikai pastebėjo, kad kai klientas skundžiasi stabdžių triukšmu arba vibracijomis, būna keičiami naujai sumontuoti stabdžių sistemos elementai. Ir dažniausiai tai nepagerina situacijos, o tai yra nemalonu dirbtuvėms – problemos pašalinimas kainuoja daugiau pinigų ir laiko. Atvejai, kuriuose keblumų priežastimi yra skaitomi stabdžių sistemos elementai pasitaiko vis dažniau. Tais atvejais, kai esate tikri, kad stabdžių keitimo procesas buvo atliktas teisingai, tmd friction rekomenduoja, kad dirbtuvės ieškodamos problemos priežasčių kruopščiai tikrintų visus rato elementus – taip pat aliumininius ratlankius.

Kaip dažyti ratlankiai veikia stabdžių sistemą?

Jei nepavyksta rasti problemos su stabdžiais paaiškinimo, dirbtuvės privalo atkreipti dėmesį į ratus su lengvųjų metalų lydinių ratlankiais. Kai kuriais atvejais tai gali sutaupyti nereikalingų rūpesčių ir papildomų išlaidų abiem pusėms. Daugelis automobilių mechanikų net neįtaria, kad šviežiai nudažyti arba nupoliruoti ratlankiai gali kelti nenumatytus ir nepageidaujamus šalutinius reiškinius stabdymo metu – sako wojciech sokołowski, techninis treneris iš tmd friction, textar prekių ženklo savininko.

Dažyti ratlankiai tampa vis populiaresni. Taip pat įprastu dalyku tapo aliumininių ratlankių remontas ir įbrėžimų jų paviršiuje šalinimas. Atliekant ratlankių renovaciją, būtina skirti ypatingą dėmesį tinkamų, profesionalių dirbtuvių pasirinkimui. Netinkamas dažymas gali sukelti netolygų dažų pasiskirstymą ir tuo pačiu netolygų svorio pasiskirstymą ant ratlankio. Esant didelėms greičiams tai gali kelti rato vibraciją. Tai yra ypač svarbu, kai rato tvirtinimo plokštuma vidinėje ratlankio pusėje taip pat yra dažoma arba buvo nudažyta tik dalinai.

Matėme atvejus, kai dažytų aliumininių ratlankių sumontavimas turėjo įtakos tam, kad ankstesnės, nežymios stabdžių disko vibracijos staiga ženkliai padidėjo ir tapo rimta problema. Kaip tai įmanoma? Rato priveržimo momentas tiesiogiai veikia stabdžių diską. Net jei priveržimo momentai yra tinkami, nevienodo storio dažų sluoksniai ant ratlankio ženkliai padidina visus skirtumus. Diskas sukasi netolygiai ir šioje situacijoje stabdžių triukšmas ir vibracijos yra neišvengiamos. Dėl to, stabdžių keitimo metu, visuomet verta tikrinti ašis ir ratus, o visas problemas aptarti su automobilio savininku. Tuomet ne tik klientas bus patenkintas, bet ir dirbtuvės sutaupys pinigus ir laiką nereikalingiems remonto darbams – paaiškina wojciech sokołowski, techninis treneris iš tmd friction, textar prekių ženklo savininko.

Ratlankių aptarnavimas – į ką būtina atkreipti dėmesį

Dažyti aliumininiai ratlankiai ir padengti stabdžių diskai suteikia transporto priemonei patrauklų, stilingą vaizdą. Tačiau, jų netinkama priežiūra gali sukelti stabdžių diskų pažeidimą. Pastebėjus anksčiau laiko surūdijusias arba pažeistas dalis, dauguma automobilių savininkų abejoja gaminio kokybe ir pateikia reklamaciją dirbtuvėms arba gamintojui. O aliumininio ratlankio ir už juo esantiems elementams didelės įtakos turi valymo priemonės su agresyvia rūgštimi naudojimas.

Valymo purškalas su agresyviomis sudedamosiomis dalimis sukelia greitą stabdžių disko paviršiaus koroziją. Blogiausiu atveju tai gali sukelti stabdžių antdėklų koroziją ir frikcinės medžiagos nuplėšimą nuo nešančios plokštelės. Be to, rūgštis pažeidžia gumines dalis (riebokšlius, sandarinimo žiedus, apsaugas, stabdžių žarneles) ir kitus metalinius elementus, pvz. Stabdžių suportus ir ratų varžtus – išvardija wojciech sokołowski. – dėl to, būtina tinkamai naudoti tokias valymo priemones. Jomis reikia padengti tik ratlankius ir vengti jų patekimo ant stabdžių sistemos elementų. Dirbtuvės privalo paaiškinti savo klientams šią problemą aptarnavimo metu ir įspėti, kad aliumininiai ratlankiai, stabdžių diskai, trinkelių antdėklai ir stabdžių suportai gali būti rimtai pažeisti, jei jie bus aptarnaujami netinkamai. Dirbtuvių rūpestis ne tik sustiprins klientų lojalumą, bet taip pat padės išvengti situacijos, kurioje jie sugrįžta su pretenzijomis – priduria techninis treneris iš tmd friction, textar prekių ženklo savininko. Sezoninis padangų keitimas tai gera proga patarti dirbtuvių klientams, kaip rūpintis aliumininiais ratlankiais ir nepažeisti stabdžių sistemos. Lemiamas yra tinkamas aukštos kokybės produktų, neturinčių savo sudėtyje rūgščių naudojimas. Perkant valymo priemones būtina atkreipti dėmesį į jų sudėtį. Jose neturi būti paviršiaus aktyvių medžiagų, vandenilio fluorido rūgšties, ar kitų koroziją greitinančių medžiagų. Nepaisant to, kad šios priemonės pašalina sunkiai įveikiamus teršalus, jos gali kelti koroziją stabdžių sistemoje ir turėti neigiamą poveikį automobilio vairavimo saugumui.