Paskelbimo data: 2021-08-13

Per Vengrijos „Grand Prix“ – daug darbo stabdžiams.

Kaip ir 2010 m., Vengrijos „Grand Prix“ šiemet vėl vyko rugpjūčio 1 d. Palyginti su dabartiniais F-1 automobiliais, skirtumus galime nesunkiai pastebėti.

f1_sorpasso traguardo_alphatauri su astonmartin.jpg

Tada, kaip ir dabar, stabdžių sistemos turėjo užtikrinti geriausią stabdymą tiek kvalifikaciniuose važiavimuose, kai transporto priemonės bakas nepilnas, tiek prie starto linijos važiuojant pilnu baku. Pasak „Brembo“ inžinierių, „Hungaroring“ – viena iš tų trasų, kuriomis važiuojant reikia vidutinio sudėtingumo stabdžių. Pagal sudėtingumą penkiabale skale ji vertinama 3, kaip ir trasa „Zandvoort“. ​

Miniatiūrinė „Brembo“ pagaminta sistema BBW

Nuo 2014 m., kai „Formulėje-1“ buvo pristatyta elektroninė stabdžių valdymo sistema „Brake-by-Wire“ (BBW), „Brembo“ perkonstravo galinę stabdžių sistemų dalį, kad sukurtų sprendimus, leidžiančius kuo geriau derėti stabdžiams ir energijos atkūrimo sistemoms. 
„Brembo“ gamina įvairius BBW komponentus 4 komandoms: vieniems pavarą, kitiems vožtuvus ir standumo simuliatorių. Nuolat atliekami maksimalių BBW elementų miniatiūrizavimo tyrimai. ​

BBW – ir gatvės automobiliams

BBW naudojimas viešajame eisme važinėjantiems automobiliams bus puikus stabdžių sistemų raidos žingsnis. Tai revoliucija, kuriai „Brembo“ ruošėsi dvidešimt metų, vis daugiau investuodama į energijos atkūrimą ir svorio bei išmetamųjų teršalų mažinimą. 

Naudojant „Brembo“ BBW, tradicinę architektūrą keičia elektroninė valdymo sistema. Sistema sukurta bet kuriai transporto priemonei ir suteikia vairuotojams galimybę, atsižvelgiant į vairavimo stilių, nustatyti skirtingas stabdymo parinktis. „Brembo“ sprendimo unikalumas kyla iš vieno stabdžio pavaros kiekviename rate, užtikrinančios sklandų ir nenutrūkstamą stabdymą. ​

Norėdami sužinoti, kaip veikia „Brake-by-Wire“, žiūrėkite čia.

Kaip ir Monake, bet daug daugiau nei „Silverstone“

Vengrijos trasoje yra 11 stabdymo taškų, kurių bendras laikas naudojant stabdžius viename rate yra beveik 18 sek. Nors trasa „Silverstone“ yra pusantro kilometro ilgio, stabdžius viename rate reikia naudoti mažiau nei 13 sek. Vengrijos „Grand Prix“ stabdžiai naudojami nuo pradžios iki pabaigos – beveik 21 min. 


11 stabdymo atkarpų yra skirtingo ilgio, bet nė viena iš jų nėra ilgesnė kaip 140 m. Be to, tik trys iš jų ilgesnės kaip 100 m ir jiems reikia daugiau nei 90 kg pedalo apkrovos. Nuo to laiko, kai užgęsta šviesos, iki pat finišo linijos kiekvienas vairuotojas taiko 56 t bendrą stabdžių pedalo apkrovą, kuri kartu su Monako „Grand Prix“ yra viena didžiausių sezone. ​

Sustoti važiuojant 346 km/h – dvi su puse sekundės

Iš 11 Vengrijos „Grand Prix“ stabdymo atkarpų 3 yra klasifikuojamos kaip labai reiklios stabdžiams, viena – vidutinio sunkumo, o likusios 7 – lengvos. 

Labiausiai baiminamasi pirmojo posūkio po finišo linijos. Vienviečiai automobiliai pasiekia 346 km/h greitį, kuris vos už 137 m sumažėja iki 109 km/h. Vairuotojai 2,58 sek. stabdžių pedalui taiko 182 kg apkrovą ir lėtėja 5,5 G.

Jus taip pat gali sudominti: