Paskelbimo data: 2018-08-31

Pakabų sistemos diagnostika ir taisymas

Šiuo metu gaminamuose automobiliuose inžinieriai ir konstruktoriai lenktyniauja vairavimo patogumą ir saugumą padidinančių novatoriškų sprendimų srityje. Už tai atsako daugelis vairuotojui padedančių elektroninių sistemų. Tačiau nepamirškite, kad ne tik elektroninės pagalbinės sistemos sprendžia dėl transporto priemonės saugumo keliuose. Viena iš sistemų, tiesiogiai atsakingų už važiavimo komfortą ir saugumą, yra pakabos sistema. Labai svarbi yra sisteminė visų elementų kontrolė ir tinkama techninė būklė.

Nuotraukos.jpg

KYB, kaip vienas iš pirmaujančių originaliai įrangai (OE) skirtų amortizatorių, pakabos spyruoklių, viršutinių surinkimo rinkinių ir apsaugos rinkinių gamintojas, savo gaminiuose naudoja naujausius technologinius ir kokybiškus sprendimus. Nepaisant to, dėl transporto priemonės saugumo rekomenduojama sistemingai tikrinti šiuos elementus kas 20 000 km, sezoninių padangų keitimo metu ir prieš ilgą kelionę. Kiekvienas vizitas autoservise gali būti proga detaliai patikrinti transporto priemonės pakabos sistemą. Dažnai vairuotojai sužino apie defektus tik periodiškų patikrinimų metu. Deja, pasirodo, kad mūsų keliuose yra transporto priemonių, kuriose pakabos sistemos techninė būklė nėra tokia, kokia turėtų būti. Neužmirškite, kad defektuota transporto priemonė kelia grėsmę keleivių ir kitų kelių eismo dalyvių sveikatai ir gyvybei.

Pakabos sistemos elementai, ypač amortizatorių ir slopinimo sistemos, į kuriuos įeina amortizatoriai, pakabos spyruoklės, viršutiniai surinkimo rinkiniai ir apsauginiai rinkiniai, yra ypač svarbūs kasdieniame transporto priemonės naudojime. Taip pat daro tiesioginį poveikį jo vairavimui ir elgesiui važiuojant, o tai tiesiogiai veikia eismo saugą.

Nors su pakabos sistemos diagnostika ir remontus susiję darbai dažniausiai atliekami autoservisuose, bet ir taip pasitaiko klaidų, kurios vėliau gali sukelti rimtų pasekmių.

Nors atrodo kitaip, bet defektų diagnozavimas ir vertinimas nėra lengvas. Daugeliu atvejų defekto poveikis pašalinamas, bet jei priežastys nebus diagnozuotos - reikės dar kartą aplankyti autoservisą. Pakabos sistemos diagnostikos atveju būtina laikytis griežtai apibrėžtų procedūrų, kad, radus gedimą, būtų galima jį pašalinti ir papildomai nustatyti jo atsiradimo priežastį. Tik visiškai atlikta diagnostika, išlaikant tinkamą remonto procedūrą ir pašalinant susidėvėjusius ir sugadintus elementus, leis pakabos sistemai tinkamai veikti. Transporto priemonės važiuoklė tai „susisiekiantieji indai“. Neteisingas bet kurio komponento veikimas gali sugadinti arba sukelti sekančio elemento nusidėvėjimą.

Pilnas pakabos sistemos tikrinimas apima:

  • rutulinių kaiščių, metalo ir gumos elementų ir guolių jungčių atpalaidavimo kontrolę
  • elastingų elementų techninės būklės ir standumo kontrolę
  • amortizatorių techninės būklės ir slopinimo laipsnio kontrolę
  • su pakabos judėjimu susietos trinties atsparumo kontrolę

Apsilankius autoservise, KYB rekomenduoja atlikti atitinkamus transporto priemonės pakabos sistemos patikrinimus dėl defektų pašalinimo. 

VIZUALUS VERTINIMAS

Vizualus vertinimas tai įvedimas ir pagrindas sekantiems diagnostiniams veiksmams. Atliekamas kaip pirmasis žingsnis įvertinant transporto priemonės matomų važiuoklės komponentų techninę būklę.

Remiantis tuo mes galime preliminariai patikrinti ir diagnozuoti daugybę pažeidimų ir pastebimų sužalojimų, kurie gali būti paskirti iškeitimui:

  • amortizatoriai - stūmoklio strypo chromo paviršiaus pažeidimas (nutrynimas, pleiskanojimas, atskilimai), aliejaus nuostoliai
  • pakabos spyruoklės - įtrūkimai, atskilimai, korozija, paviršinė taškinė korozija
  • montavimo rinkiniai - metalo ir gumos sujungimu patempimai arba įtrūkimai
  • apsauginiai rinkiniai - apsauginio rinkinio sužalojimai
  • guminiai rutulinių jungčių dangčiai - rutulinių jungčių guminių dangčių / vairo valdymo galų / pavaros svirties / stabilizatoriaus jungčių plyšimas
  • metalinės guminės movos - movos patempimai ar vulkanizavimo savybių netikimas
  • stabilizatorių strypai - įtrūkimai, korozija, paviršinė taškinė korozija
  • sukamieji strypai - įtrūkimai, korozija, tvirtinimo pažeidimai
BANDOMASIS VAŽIAVIMAS

Tai svarbus transporto priemonės važiuoklės kontrolės elementas. Prieš remontą rekomenduojama patikrinti automobilio elgesį važiuojant.  Tai leidžia iš anksto patikrinti pažeidimus, kurie sukelia pernelyg didelį kėbulo pasvyrimą, sukibimo ir komforto praradimą bei visus nerimą keliančius garsus, kurie sklinda iš važiuoklės (stuksenimai, metalų trintis, girgždesys).

Nepamirškite iš anksto patikrinti padangų slėgio ir būklės. Tai gali turėti didelę įtaką važiavimui ir automobilio elgesiui kelyje ir sukelti papildomą triukšmą. Svarbu, kad ji vyktų iš anksto sutikus transporto priemonės savininkui ir būtų vykdoma laikantis galiojančių eismo taisyklių.

PILNA PAKABOS SISTEMOS DIAGNOSTIKA

Būtina ir rekomenduojama siekiant nustatyti ir patikrinti pakeitimui parinktus susidėvėjusius arba sugadintus elementus. Būtina patikrinti visas rutulinių kaiščių ir metalo ir gumos elementų jungtis.

Tokio tipo tyrimą palengvina įrenginiai, skirti transporto priemonės ratų krėtimui. Tai įvairios hidraulinės, pneumatinės arba rankiniu būdu valdomos užvažiavimo platformos. Leidžia paprastai ir lengvai rasti atpalaidavimus ir defektus.

Visi aptikti defektai ir žalos turėtų būti pašalinta. Rekomenduojama pakeisti susidėvėjusius ir sugadintus pakabos sistemos elementus, kad būtų atkurtas tinkamas jos konstrukcijos parametrų veikimas bei saugumas ir vairavimo komfortas.

Neužmirškite, kad visi remonto darbai turi būti atliekami pagal transporto priemonės remonto gamintojo rekomenduojamą technologiją ir naudojant tinkamus įrankius.

RATŲ SUKIBIMO BANDYMAS DIAGNOSTIKOS STENDE

Atlikus ankstesnius diagnostikos veiksmus ir remonto darbus, reikia patikrinti vibracijas slopinančius elementus, t. y. amortizatorius. Tinkama procedūra tai ratų sukibimo bandymo atlikimas diagnostiniame stende. Tai leis įvertinti slopinimo ir amortizavimo sistemos elementų, įskaitant amortizatorius, techninę būklę. Reikėtų pažymėti, kad bandymas diagnostiniame stende nėra „amortizatoriaus efektyvumo“ bandymu. Tai atliekama naudojant EUSAMA metodą, kuris remiasi bandomojo rato vertikalių vibracijų virš rezonanso dažniu vertimu ir nustato rato sukibimo su pagrindu procentinį koeficientą. Remiantis jo rezultatais, galime nustatyti teisingą ar neteisingą slopinimo vertę.

Šis bandymas naudojamas amortizatorių būklei įvertinti atsižvelgiant į:

  • Ankstesnę susidėvėjusių ir sugadintų pakabos sistemos elementų kontrolę
  • Tinkamą padangų slėgį ir būklę
  • Bet kokių pakabos sistemos pakeitimų trūkumą

Matavimo rezultatą taip pat įtakoja papildomi bandomosios transporto priemonės duomenys, susiję su jo svoriu rato slėgį ant žemės nustatymu.

Bet kokie atliekant bandymą atsirandantys neatitikimai gali sugadinti sumontuotos pavaros mechanizmo sudedamąsias dalis ir gali būti signalu, kad reikia jas pakeisti.

Pakeičiant amortizatorius ypatingą dėmesį reikia atkreipti į transporto priemonės gamintojo rekomenduojamą remonto procedūrą, atsižvelgiant į teisingą surinktų sudedamųjų dalių padėtį.

Amortizatoriaus kolonos atveju tinkama spyruoklės padėtis apatinėje atraminėje lėkštėje, tinkamas viršutinio surinkimo komplekto nustatymas ir tinkamas apsaugos rinkinio montavimas turi esminę įtaką tinkamam amortizatoriaus veikimui.


Jus taip pat gali sudominti:

Prevencija ir diagnostika: kaip išvengti akumuliatorių problemų?

Prevencija ir diagnostika: kaip išvengti akumuliatorių problemų?

Autoservisų paieškos sistema MOTOINTEGRATOR Lietuvoje: kuo ji bus naudinga?

Autoservisų paieškos sistema MOTOINTEGRATOR Lietuvoje: kuo ji bus naudinga?

Filialų darbo laikas

Filialų darbo laikas

„Comma TransFlow®“, skirta MAN sunkvežimiams

„Comma TransFlow®“, skirta MAN sunkvežimiams