Paskelbimo data: 2022-09-29

Padangų slėgio davikliai TPMS

TPMS sistema (Tire Pressure Monitoring System) – tai padangų slėgio stebėjimo sistema, kuri realiu laiku perduoda informaciją vairuotojui apie netinkamą padangų slėgį. Ši sistema yra privaloma visuose naujuosiuose lengvuosiuose automobiliuose, Europos Sąjungos rinkoje nuo 2014 metų, o JAV – nuo 2007 metų.

TPMS nauda

  • Visada tiksli informacija apie padangų būklę – oro slėgį ir temperatūrą.
  • Mažesnės degalų sąnaudos.
  • Mažesnis padangų nusidėvėjimas.
  • Pagerėjęs transporto priemonės valdymas, saugumas.
  • Sumažėjęs stabdymo kelias ir slydimo rizika.

Į automobilius diegiamos dviejų tipų sistemos:

Netiesioginė TPMS sistema (Indirect TPMS):

Netiesioginė TPMS sistema išskaičiuoja padangų slėgį pagal rato sukimosi greitį, naudojant ABS/ESP sistemą. Padangoje kurioje slėgis krenta – automobilio ratas sukasi greičiau, per tą patį atstumą padaro daugiau apsisukimų nei ratas su normaliu oro slėgiu. Tai apskaičiuoja kompiuteris ir informuoja vairuotoją prietaisų skydelyje apie pasikeitusį padangos slėgį.


HAM-ATE-D001

Netiesioginės TPMS sistemos privalumai:

  • Naudojamos automobilyje esančios sistemos ABS/ESP, bei nereikia papildomų investicijų slėgio jutikliams, paprastesnis aptarnavimas (nereikia spec. įrangos).

Netiesioginės TPMS sistemos trūkumai:

  • Padangų slėgis nematuojamas stovint. Pradedama matuoti tik automobiliui pasiekus 30km/h.
  • Sistema nematuoja faktinio kiekvienos padangos slėgio.
  • Jei visų padangų slėgio skirtumas bus apytiksliai vienodas, automobilio kompiuteris įspėjimo vairuotojui nepraneš.
  • Sumontavus naujas padangas yra būtinas kalibravimas.

Tiesioginė TPMS sistema (Direct TPMS):

Automobiliuose su tiesiogine TPMS sistema padangų slėgio jutikliai yra sumontuoti atskirai kiekvienoje padangoje (ventiliuose). Padangos oro slėgiui nukritus daugiau nei 25% nuo rekomenduojamos ribos, apie tai vairuotojas informuojamas prietaisų skydelyje. Ši sistema dažniau montuojama į aukštesnės klasės ar prabangesnius automobilius.

Tiesioginės TPMS sistemos privalumai:

  • Šios sistemos pagrindinis privalumas yra tas, jog kiekvienas jutiklis matuoja atskiroje padangoje esantį slėgį ir temperatūrą, todėl nepavyks „apgauti“ ir automobilio kompiuterio jei visų padangų slėgis bus per žemas.
  • Slėgis matuojamas visada – net ir automobiliui stovint.


Tiesioginės TPMS sistemos trūkumai:

  • Įsigyjant naują ratlankių komplektą, reikalingos papildomos išlaidos naujiems TPMS slėgio jutikliams.
  • Jutiklio baterijos tarnavimo laikas – apie 5–10 metų. (esant žemai oro temperatūrai tarnavimo laikas trumpėja greičiau). Dažniausiai baterijos būna nekeičiamos, todėl išsikrovus tenka pirkti visą naują daviklį.
  • Papildoma įranga ir sudėtingesnis aptarnavimas (reikia spec. įrangos).

Automobilių, turinčių tiesioginę TPMS sistemą, kasmet daugėja, todėl profesionaliam padangų servisui, norint aptarnauti klientus ir užtikrinti paslaugų kokybę, reikalinga ir slėgio jutiklių diagnos­tikos įranga.

Padangų slėgio daviklių TPMS remonto įrankiai

Kokybiškam TPMS jutiklių remontui yra reikalingi: įrankiai, populiariausių jutiklių ir ventilių asortimentas bei kvalifikuoti meistrai.

Darbo vietos įrankių ir detalių sąrašas galėtų būti toks:

  1. TPMS diagnostinis testeris ir geriausia rinktis prietaisą su OBD II jungtimi. Jei tai specializuotos ratų remonto dirbtuvės kuriose nėra kitų diagnostikos testerių galinčių jungtis prie transporto priemonės ECU, tuomet OBD jungtis yra būtina kadangi pakeitus ar suprogramavus jutiklį reikia jį adaptuoti prie automobilio t.y. jutiklių ID išsaugoti automobilio ECU atmintyje. Rekomenduojama pvz.: HAM-D065/MKT ar aušktesnės klasės.
  2. Turėkite bent minimalų universalių jutiklių asortimentą:
    1. EU-Pro Hybrid 3.5 433MHz “Snap-In pvz.: HAM-HTS-A68BA ir Clamp-In pvz.: SCHR2200B, HAM-HTS-A68BP” jutiklius, tinkančius daugeliui Europietiškų automobilių markių;
    2. U-Pro Hybrid 2.0 jutiklius, skirtus US automobiliams pvz HAM-HTS-A66DH;
    3. Hybrid BLE (Bluetooth Low Energy) jutiklius skirtus Tesla pvz.: HAM-HTS-B10BN
  3. Turėkite TPMS Tool Kit jutiklių montavimo įrankių rinkinį HAM-6-313
  4. TPMS “Clamp-in; Snap-in” jutiklių atsarginių dalių rinkinį apimantį 99% Europos transporto priemonių HAM-6-348
  5. Turėkite bent po 1 komplektą guminių (VL-TPMS-04), aliuminių pilkų (VL-TPMS-20), juodų (HAM-6-266B) ir grafito (HAM-6-266B-BK) spalvos vožtuvų.

TPMS programavimo įranga

Įmontuoti TPMS jutikliai tarnauja iki 10 metų. Dėl atsiradusių pažeidimų, korozijos ar išsikrovusios baterijos tenka juos keisti naujais. Tam reikalinga TPMS diagnostinė įranga. Naują jutiklį būtina „pririšti“ – suprogramuoti prie automobilio.

Renkantis TPMS diagnostinę įrangą būtina atkeipti dėmesį į atliekamas funkcijas. Naujausios kartos bazinių funkcijų TPMS programavimo įranga gali:

  • aktyvuoti visus TPMS jutiklius;
  • patikrinti TPMS jutiklių ir visos sistemos būklę;
  • programuoti tam tikrus jutiklius;
  • atlikti TPMS jutiklių klonavimą.

Aukštesnio lygio TPMS diagnostika leidžia atlikti dar daugiau funkcijų: nuskaityti ir kopijuoti ID numerį į jutiklį, skenuoti QR kodus, turi mokymo funkcija, įskaitant visų universalių jutiklių programavimą, o ne tik vienos rūšies kaip baziniuose modeliuose.

Taip pat reikia atkreipti dėmesį į tai, kad Europoje TPMS jutiklių leidžiamas radijo bangų dažnis yra 433MHz, o Amerikoje leidžiamas tiek 433 MHz, tiek 315 MHz dažnis. Dėl to rekomenduojama rinktis TPMS įrangą, kuri palaiko abiejų dažnių jutiklius. TPMS diagnostiniai prietaisai jungiami per OBD II sąsają. Jutiklio diagnostika paprastai atliekama prietaisą laikant netoliau nei 10 cm nuo jutiklio.

TPMS programavimas

Po jutiklio keitimo paprastai yra būtinas priprogramavimas prie automobilio. Kai kuriems modeliams reikia nuskaityti serijinius VIN kodus įmontavus daviklį arba rankiniu būdu suvesti jutiklio ID numerį į automobilio sistemą.

Prabangūs automobiliai, kaip BMW ar Mercedes-Benz, turi automatinę padangų priprogramavimo sistemą. Naudojant specialią įrangą nustatomas neveikiantis jutiklis, jis pakeičiamas ir tuomet važiuojama automobiliu, kol sistema aptiks jutiklio skleidžiamas bangas ir prisiprogramuos.

Rinkoje yra gausus pasirinkimas diagnostikos prietaisų universalių TPMS jutiklių aptarnavimui ir programavimui. Lentelėje rasite populiarios TPMS diagnostikos įrangos funkcijų palyginimą:




HAM-ATE-D001HAM-D065/PROMOTEX D13340CUB TESTERHAM-ATE-D063HAM-D030
Funkcijos
Jutiklių aktyvacijaTaipTaipTaip  (CAR+TRUCK+BIKE)TaipTaipTaip
(TRUCK)
TPMS visų jutiklių diagnostika (ID, slėgis, temperatūra, baterija)TaipTaipTaipTaipTaipTaip
TPMS jutiklių klonavimas / TaiprogramavimasHAMATON EU-PRO / TPro Hybrid HAMATON EU-pro/T-Pro Hybrid 3,5Aligator sens.it; EU-PRO / T Pro HYBRID; EZ-Sensor 2.0; HUF InteliSens;CUB Uni-sensorNėraEU-PRO / T Pro HYBRID, EZ-Sensor 2.0; HUF InteliSens;  Aligator sens.it; ALCAR
Duomenų bazėTaipTaip/ HAMATON Tyresure, OETaipNėraNėraTaip/ HAMATON Tyresure, OE
MokymasTaipTaipNėraNėraNėraTaip
Jutiklio klonavimas pagal jutiklio ID numerįTaipTaipTaipTaipNėraTaip
Jutiklio klonavimas pagal ID numerį iš ECUTaipTaipTaipTaipNėraNėra
Mokymo procedūrų duomenų bazėTaipTaipNėraNėraNėraNėra
Priėmimo dažnis 315/433 MHz315 / 433 MHz315 / 433 MHz315 / 433 MHz315 / 433 MHz315 / 433 MHz315 / 433 MHz
Ekranas4,3“ spalvotas2,8“ spalvotas3,5“ spalvotasvienspalvis2,8“ vienspalvis2,8“ vienspalvis
Sinchronizacija su komp.USB, Wi-FiUSBWi-FiUSBUSBUSB
QR kodo skaitytuvasTaipNėraTaip (5 Mpx)NėraNėraNėra
OBD modulisTaipNėraNėraGalima užsakyti IC.: CUB OBDNėraNėra
Įkrovos stotelėGalima užsakytiNėraNėraNėraNėraNėra
SpausdintuvasGalima užsakytiNėraGalima užsakytiNėraNėraNėra
Protektoriaus gylio matuoklisGalima užsakytiNėraNėraNėraNėraNėra
Duomenų bazės atnaujinimas1 metai5 metaiMokama IC kodas: TEX ABO TPSNemokamaNėra5 metai
Galimybė išplėsti visų universalių jutiklių programavimąTaipNėraNėraNėraNėraNėra

Padangos slegio daviklio TPMS jutiklių montavimo įrankiai


TPMS jutikliai yra jautri įranga, todėl jutiklių montavimui reikalingi specialūs įrankiai. Montuojant naujus ju­tiklius, būtina užveržti reikiamu sukimo momentu. Priklausomai nuo jutiklio modelio - užveržimo momentas paprastai būna ribose nuo 1,5 iki 8 Nm. Svarbu ir tinkama jutiklio korpuso padėtis ratlankio atžvilgiu. Klonuotus jutiklius būtina sumontuoti tose pačiose vietose, kur buvo originalūs jų atitikmenys, kitu atveju bus fiksuojama klaida.



Kaip kopijuoti TPMS jutiklio ID:

Kaip atlikti OBDII mokymą naudojant HAMATON H47:

Kaip programuoti naują jutiklį ATEQ VT56 TPMS diagnostine įranga:

Jus taip pat gali sudominti:

Hankook Winter i*cept evo3

Hankook Winter i*cept evo3

Kaip parinkti geriausią pavarų dėžių ir transmisijų alyvą

Kaip parinkti geriausią pavarų dėžių ir transmisijų alyvą

Šonaslydis 231,66 km/h greičiu! Bartosz Ostałowski pasiekė Gineso pasaulio rekordą

Šonaslydis 231,66 km/h greičiu! Bartosz Ostałowski pasiekė Gineso pasaulio rekordą

„Elring – Das Original“ ir mūsų prekių asortimentas azijietiškiems automobiliams

„Elring – Das Original“ ir mūsų prekių asortimentas azijietiškiems automobiliams