Paskelbimo data: 2019-07-19
, author: SKF

Lanksto ir įvorės keitimas vietoje visos svirties. Ar tai apsimoka?

Pakaba yra vienas svarbiausių kiekvieno automobilio elementų. Jos būna įvairių rūšių, kainuoja mažiau arba daugiau, todėl kai kurie vairuotojai nusprendžia ieškoti būdų, kaip sutaupyti. Vienas iš tokių būdų – keisti tik atskiras svirties rinkinio dalis, pvz., įvorę arba lankstą. Ar ilgalaikėje perspektyvoje toks keitimas apsimokės?

Screenshot_2.jpg

Transporto priemonių gamintojai šiuo metu montuoja dviejų tipų svirtis: plieno ir aliuminio. Daugiausia jos kontaktuoja su minėtais lankstais ir įvorėmis. Pirmieji turi užtikrinti laisvą ratų sukimąsi horizontalioje ašyje. Tuo tarpu įvorės turi slopinti virpesius, pasireiškiančius dirbant pakabai, todėl jos yra sparčiausiai susidėvinčios šios sistemos dalys. Galimybė pasinaudoti remonto rinkiniu, o ne keisti visą svirties rinkinį, priklauso nuo situacijos.

„Ar verta vietoje visos svirties keisti tik įvorę arba lankstą, priklauso nuo daugelio veiksnių. Verta paminėti, kad ne visuose automobiliuose tai įmanoma, kadangi lankstas gali sudaryti neatskiriamą svirties dalį (pvz., aliuminio svirčių atveju). Keičiant lankstą ne visada reikia išmontuoti svirtį, todėl kai kuriuose automobiliuose gali būti verta panaudoti remonto rinkinį. Taip pat yra įvorių, kurios įspaudžiamos į svirtį. Darbo laiko sąnaudos nesiskirs, ar išmontuosime visą svirtį ir ją pakeisime, ar tai padarysime tik tam, kad pakeisti įvores. Todėl reikėtų atsižvelgti į atskirų pakabos elementų būklę ir kainą. Gali paaiškėti, kad keitimas „dalimis“ su darbo sąnaudomis bus brangesnis, nei naujo rinkinio kaina“, – sako Tomasz Ochman iš įmonės SKF.

Reikėtų pažymėti, kad ne visose svirtyse atskirų dalių keitimas yra saugus. Nereikėtų to daryti, jeigu pakaba pagaminta iš aliuminio. Aliuminis yra daug už plieną lankstesnis metalas, todėl įspaudžiant įvorę į tokią svirtį ji gali deformuotis. Jeigu nuspręsime panaudoti remonto rinkinį iš plieno pagamintai svirčiai, reikia atminti, kad tai galima padaryti tik vieną kartą. Didelė rida gali gerokai pabloginti jos struktūrą, o pakabos elementų atveju tai yra itin svarbu saugos požiūriu. Įvorės įspaudimas į seną svirtį sukelia lizdų, į kuriuos dedamos įvorės, nusidėvėjimą. Todėl dar vienas keitimasis gali būti tiesiog fiziškai neįmanomas.

Atskirų elementų defektai įprastai pasireiškia bildesiu ir pablogėjusiomis transporto priemonės vairavimo savybėmis. Jei įvorių susidėvėjimas neturi didelės įtakos važiavimo komfortui ir saugai, tai svirties atsijungimas gali sukelti tragediją. Ratas tada „iššauna“ vertikaliai, o vairuotojas praranda automobilio kontrolę. Todėl viso rinkinio pakeitimas bus patikimesnis sprendimas ateičiai. Ne kiekvienas vairuotojas gali teisingai diagnozuoti tokių elementų gedimus.

„Vien tik įvorės arba lanksto pakeitimas ne visada yra įmanomas, o tokio darbo nauda dažnai priklauso nuo įvairių veiksnių. Kaip visada, labai svarbi yra naudojamų dalių kokybė. Įmonėje SKF tai žinome, todėl gaminame remonto rinkinius ir atskirus pakabos elementus, kurie visiškai atitinka vadinamajam „pirmajam montavimui“ skirtų dalių standartus. Verta naudoti žinomų firmų dalis, kurios užtikrina saugumą ir ilgesnį tarnavimo laiką, palyginti su pigesniais pakaitalais“, – apibendrina Tomasz Ochman.

Jus taip pat gali sudominti:

Pavaros pusašiai – patvarūs, bet ne amžini

Pavaros pusašiai – patvarūs, bet ne amžini

PAG alyvos nemaišykite su universaliosiomis alyvomis

PAG alyvos nemaišykite su universaliosiomis alyvomis

Unikali pasaulyje: nauja „Shell“ „Pureplus“ technologija

Unikali pasaulyje: nauja „Shell“ „Pureplus“ technologija

Kaip veikia amortizatorius, turintis „Rebound Spring“?

Kaip veikia amortizatorius, turintis „Rebound Spring“?