Paskelbimo data: 2021-01-11

Kodėl reikia tikrinti važiuoklės gumines ir metalines dalis?

Sugedusių vairo ir pakabos komponentų poveikis transporto priemonės vairavimui ir jos keleivių saugumui yra milžiniškas. Naudojant šiuolaikines važiuoklės konstrukcijas, ypač svarbu užtikrinti tobulą visų susijusių komponentų sąveiką. Be pagrindinių pakabos dalių, taip pat reikėtų reguliariai tikrinti ir keisti mažesnius elementus, pvz., gumines ir metalines dalis.

važiuoklės patikra.jpg

Važiuoklės sistemoje guminės ir metalinės dalys (angl. RTM) absorbuoja nepageidaujamą vibraciją ir triukšmą. Jos veikia kaip elastinga jungtis tarp atskirų važiuoklės dalių. Be to, šios dalys turi įtakos triukšmo generavimui ir transmisijai, vairavimo elgsenai bei važiavimo stabilumui. Tai ypač pasakytina apie kelio nelygumus, stabdymą ir vengimo manevrus. Konkretūs RTM matmenys ir formos turi įtakos važiuoklės derinimui: pagerina vairavimo savybes ir važiavimo stabilumą, kurį palaiko pakabos statramsčio atraminiai guoliai, atraminiai rėmo guoliai, valdymo svirties guoliai, stabilizatoriaus svirties guoliai arba ašių sijos guoliai. Priklausomai nuo markės ir modelio, važiuoklės sistemoje gali būti sumontuota iki dvylikos skirtingų RTM.

Kitos svarbiausios dalys, be įprastų guminių guolių, yra hidrauliškai amortizuoti guoliai: ašies korpuso, sijos ir valdymo svirties guoliai. Dėl skysčio slopinimo savybių, be guminės šerdies, vandens laikikliai pasiekia optimalų vibracijos sumažėjimą didesniais dažnių diapazonais.

Nors RTM nėra tarp įprastai susidėvinčių dalių sąraše, jų sudėtinga užduotis reiškia, kad joms tenka didelė dinaminė apkrova ir jos yra veikiamos kenksmingų aplinkos veiksnių, pavyzdžiui, šilumos ar kelio druskos. Šie veiksniai gali paspartinti susidėvėjimą. Pažeista važiuoklės RTM ne tik pablogina saugumą ir komfortą, bet ir gali neigiamai paveikti šalia esančias važiuoklės dalis. Aptikus defektą, reikia nedelsiant pakeisti paveiktas dalis - rekomenduojama jas keisti poromis, kad būtų užtikrintas maksimalus saugumas.

Kaip montuoti ir pašalinti gumines ir metalines dalis?


Norint sumontuoti ir pašalinti šias dalis, reikia tinkamų, o kartais net ir specialių įrankių. Prieš išmontuojant būtina atkreipti dėmesį į guolio padėtį, kad būtų galima nustatyti montavimo vietas. Tai svarbi informacija, kuri bus panaudota vėliau montuojant. „ZF Aftermarket“ specialistai paprastai rekomenduoja iš anksto pažymėti montavimo vietą. Kai kuriais atvejais padėties žymės ant pačių dalių ir (arba) montavimo vietų leidžia tiksliai sumontuoti naują guolį. Alyvos, kaip surinkimo pagalbinės priemonės, nereikėtų naudoti RTM dalims, nes ji sukelia gumos koroziją ir taip ją pažeidžia. Muilo tirpalas šiuo atveju yra tinkamesnis pasirinkimas. Vairo ir statramsčio atraminių guolių tvirtinimo varžtus reikia priveržti iki tinkamo sukimo momento tik tada, kai transporto priemonė vėl yra pradinėje padėtyje. Taip bus išvengta guolio iškraipymo, dėl kurio naujos dalys gali per greitai susidėvėti.

Kodėl reikia patikrinti gumines dumples ir vairo mechanizmų dėklus?


Mechanikams taip pat rekomenduojama patikrinti, ar važiuoklės jungčių guminės dumplės nėra susidėvėjusios, pažeistos ar nesandarios. Jei į jungtį pateko purvo dalelių, jos gali visiškai ištirpdyti vidinį plastikinį rutulio apvalkalą ir sugadinti rutulį bei jungties korpusą. Tokiu atveju, jungties tarpas nebeatitiks reikalavimų. Taip yra ir tada, kai taškinė korozija tampa matoma prie guminių dumplių spyruoklinių prispaudimo žiedų. Vairavimo metu vairo trauklėms reikėtų skirti ypatingą dėmesį: reikia patikrinti ne tik gumines dumpes, bet ir ar nepažeistas vairo mechanizmo dėklas. „ZF Aftermarket“ rekomenduoja naudoti išstūmimo įrankius jungtims išmontuoti.

Norėdami suteikti klientams didesnį vairavimo patogumą, autoservisai turėtų naudoti originalias atsargines dalis. Tai užtikrina optimalią įvairių dalių sąveiką. Kartu su „Lemförder“ prekės ženklu „ZF Aftermarket“ siūlo didelį originalios įrangos (OE) kokybės vairavimo ir važiuoklės komponentų pasirinkimą, pasižymintį ilgu tarnavimo laiku ir maksimaliu vairavimo patogumu.

Jus taip pat gali sudominti:

2020 metai: autoverslo praradimai ir atradimai

2020 metai: autoverslo praradimai ir atradimai

Tinkamas autoserviso apšvietimas – LED apšvietimo prietaisai

Tinkamas autoserviso apšvietimas – LED apšvietimo prietaisai

Naujausias, šventinis „IC Aktualijos“ žurnalo numeris!

Naujausias, šventinis „IC Aktualijos“ žurnalo numeris!

Tepti ar netepti stabdžių sistemos elementus?

Tepti ar netepti stabdžių sistemos elementus?