Paskelbimo data: 2018-11-02

Keturios mechaniko klaidos, gadinančios sankabą

Tinkamai sumontuotas sankabos diskas gali tarnauti net iki 200 tūkst. kilometrų, tačiau kartais dėl smulkios serviso specialisto klaidos nepatenkintas klientas gali grįžti jau po kelių savaičių. Sužinokite, kaip išvengti tokių nemalonumų. Mechaniko profesija dažnai yra lyginama su mediko, nes ir gydytojas, ir mechanikas visada turi žinoti savo srities naujienas, o jų įgūdžiai – visada atitikti esamą pažangą tiek medicinos, tiek ir automobilių pramonės srityse. Tačiau paaiškėjo, kad panašumai tarp šių profesijų tuo nesibaigia, švara – dar vienas bendras šių darbų kriterijus.

sankabos keitimas.jpg

Mirtinas lašas

Vos keli naftos kilmės produktų lašai stabdžių skystyje gali sukelti atraminio guolio sandarinimo pažeidimą, sukeliantį jo užstrigimą. Kaip stabdžių skystis gali būti taip užterštas?

„Mechanikui pakanka panaudoti švirkštą arba piltuvą, kurį naudojo, pavyzdžiui, alyvos papildymui. Dėl tokios nedidelės klaidos reikės ne tik pakeisti atraminį guolį, bet ir išplauti visą sistemą, kadangi nešvarumai gali likti sankabos siurblyje. Blogiausiu atveju gali išsipūsti lankstūs stabdžių vamzdeliai, kuriuos taip pat reikės keisti“, – perspėja Roman Wierzbowski, „Powertrain Valeo Service Eastern Europe“ skyriaus vadybininkas.

Klaida gali būti ir tik skysčio užteršimas. Taip pat svarbu naudoti tinkamą skystį, kurio techninės savybės atitinka transporto priemonės gamintojo rekomendacijas.

Senas įprotis yra blogas įprotis

Iš hidraulinės sistemos reikia išleisti orą. Šį darbą atliekant taip pat kaip ir stabdžių sistemos atveju (spaudinėjant ir laikant nuspaustą pedalą), hidraulinėje sankabos sistemoje susidarys per didelis slėgis, todėl išminamasis guolis pradės judėti per daug.

„Reikia lėtai paspausti sankabos pedalą ir atleisti. Atsukti oro išleidimo kamštį, palaukti 15 sekundžių ir pakartoti pedalo paspaudimo ir atleidimo ciklą“, – pataria Roman Wierzbowski.

Einantys trumpiausiu keliu netenka klientų

Pagrindinis įrankis, naudojamas keičiant sankabą, yra keltuvas, ant kurio padedama pavarų dėžė ją atjungus nuo variklio.

„Einant trumpiausiu keliu, t. y. montavimo metu laikant pavarų dėžę rankomis ir per jėgą sukant jungiančius varžtus, yra pažeidžiamas sankabos diskas ir netrukus pasireiškia vibracijos bei trūkčiojimai. K4P rinkinio, t. y. sankabos disko su sukamųjų virpesių slopintuvais ir standžiu smagračiu atveju, pažeidus sankabos diską nustojami slopinti variklio sukeliami virpesiai“, –nurodo Roman Wierzbowski.

Tariamas laiko taupymas nenaudojant keltuvo atsigręš prieš mus, kai klientas sugrįš su pretenzija. Siekiant išvengti tokios problemos, kai kurie „Valeo“ sankabų rinkiniai yra su specialiais centravimo įrankiais, kuriais verta pasinaudoti.

Atkreipkite dėmesį į užrašą

Pabaigai – paprasčiausia iš galimų klaidų. Sankabos diskas turi būti sumontuotas taip, kad atitinkama puse priglustų prie variklio smagračio. Tai nurodo užrašas anglų, vokiečių ir italų kalbomis.

„Pasitaiko, kad mechanikas į tai neatkreipia dėmesio, sumontuoja atvirkščiai, o klientui grįžus į servisą su nusiskundimais, diską servisas grąžina pagal garantiją kaip netinkamą. Deja, daugelis gamintojų netaiko garantijų netinkamai transporto priemonėje sumontuotoms dalims“, – pažymi Roman Wierzbowski.