Paskelbimo data: 2019-08-16

Kas gali nutikti, jei nepatikrinsime alyvos filtro numerio?

Labai daug korpusinių alyvos filtrų su skirtingais katalogo numeriais yra panašių matmenų ir turi tokius pačius sriegius. Vizualus skirtingos paskirties filtrų panašumas dažnai lemia situacijas, kai transporto priemonėje sumontuojamas netinkamas filtras.

filtron alyvos filtrai.jpg

Pradėkime nuo to, kaip tai gali atsitikti. Pasitaiko, kad automobilius remontuojantys mechanikai alyvos filtrą atitinkamai transporto priemonei renkasi tik pagal sriegio atitikimą ir vizualinį filtro dydžio įvertinimą. Profesionalai žino, kad toks elgesys yra neatsakingas, nes akimirkai paradus budrumą suklysti yra labai lengva.

Netinkamai parinkto filtro sumontavimo pasekmės

  • Filtre naudojama filtravimo medžiaga yra parenkama pagal atitinkamo variklio reikalavimus. Jeigu transporto priemonėje bus sumontuotas netinkamai parinktas filtras, gali paaiškėti, kad filtravimo medžiaga neužtikrina tinkamo filtravimo lygio, o tai tiesiogiai didina variklio sugadinimo riziką.
  • Priklausomai nuo variklio konstrukcijos, spin-on tipo alyvos filtruose yra naudojami vožtuvai, užtikrinantys optimalią variklio apsaugą. Jeigu atitinkamoje transporto priemonėje bus sumontuotas netinkamas filtras, gali paaiškėti, kad jame nėra atitinkamų vožtuvų arba jų darbo parametrai yra visiškai kitokie. Reikia atminti, kad alyvos filtrų vožtuvai yra suprojektuoti taip, kad atsidarytų pasiekus tinkamą alyvos slėgį, kuris yra numatomas konkrečiam varikliui.

Išvada

Jei naują filtrą galima be problemų prisukti prie variklio korpuso, o jo išvaizda yra panaši į senojo, dar nereiškia, kad jį reikia iš karto montuoti. Visada svarbu patikrinti atitinkamo filtro paskirtį, nurodytą gamintojo kataloge. Ši taisyklė taikoma ir korpusiniams filtrams, ir filtrų įdėklams.

Tokių pačių išorinių matmenų ir tokio paties sriegio filtrų pavyzdžiais yra FILTRON filtrai OP 577 ir OP 626/4. Abu filtrai, nors vizualiai ir yra panašūs, skiriasi alyvos atbuliniu vožtuvu.

Kokius vožtuvus galima rasti korpusiniuose alyvos filtruose?

Atbulinis vožtuvas (angl. Anti-Drainback Valve)
Dažniausiai tai yra guminė membrana, besiliečianti prie vidinės korpusinio filtro dangtelio pusės. Ši membrana uždengia skyles, pro kurias patenka nešvari alyva. Atbulinis vožtuvas turi apsaugoti nuo alyvos ištekėjimo iš filtro išjungus variklį. Atbulinis vožtuvas naudojamas prie variklio korpuso šono arba viršaus prisukamuose filtruose (jeigu filtras sumontuotas dangteliu aukštyn, vožtuvo funkciją sėkmingai perima gravitacija).

Apsauginis vožtuvas (angl. Bypass Valve)
Naudojamas filtrui užsikimšus dėl keitimo intervalų nesilaikymo arba užvedant transporto priemonę žemoje temperatūroje (kai alyva yra šalta ir tiršta). Apsauginis vožtuvas atsidaro dėl slėgio padidėjimo ir turi pagerinti alyvos tekėjimą variklyje, jei kyla nepakankamo tarpusavyje bendradarbiaujančių dalių tepimo pavojus. Nešvari alyva varikliui yra geriau, nei jokios alyvos, todėl naudojami apsauginiai vožtuvai. Tepimo trūkumas gali sugadinti variklį.

Antisifoninis vožtuvas (angl. Anti-Syphon Valve)
Vožtuvas saugo nuo alyvos ištekėjimo iš filtro po variklio išjungimo, tad vykdo panašią funkciją, kaip ir atbulinis vožtuvas, išskyrus tai, kad šis vožtuvas naudojamas „švarioje“ filtro pusėje. Dėl to filtras