Paskelbimo data: 2019-06-26
, autorius: CRC

Kaip tepti stabdžių sistemos elementus?

Nereikia net sakyti, kad nepriekaištingai veikiantys stabdžiai yra svarbus saugaus automobilio elementas. Jei rūpinamasi, kad stabdžiai būtų optimalios būklės, sumažėja avarijų rizika ir vairuotojas bei keleiviai yra saugesni. Didelę įtaką geram stabdžių sistemos veikimui turi tepimas.

stabdzių sistemos elementų tepimas.jpg

Kaip veikia stabdžių sistema?

Važiuojantis automobilis turi daug kinetinės energijos. Kad automobilis sustotų, stabdžiai šią energiją turi nuslopinti. Tai pavyksta naudojant trinties jėgą, kuri kinetinę energiją paverčia į šilumą. Kai spaudžiamas stabdžių pedalas, prie jo prijungta svirtimi stumiamas hidraulinio skysčio pripildyto pagrindinio cilindro stūmoklis. Hidraulinis skystis per vamzdelių sistemą varomas į kitus (didesnio skersmens) cilindrus, esančius šalia kiekvieno rato stabdžių. Kojos jėgą, kuria spaudžiamas stabdžių pedalas, hidraulinė sistema padidina tiek, kad jos pakaktų prie stabdžių disko spaudžiamomis stabdžių trinkelėmis sustabdyti automobilį.

Kaip minėta, stabdžiai kinetinę energiją paverčia į šilumą. Kiek šios šilumos susidaro? Labai daug! Įprastai važiuojant gatvėmis, stabdžiai gali įkaisti iki 200 °C. Kad nesuirtų ir nesideformuotų, stabdžių trinkelės turi būti gaminamos iš specialių karščiui atsparių medžiagų. Be to, cheminės medžiagos, kurios naudojamos atliekant techninės priežiūros darbus, taip pat turi būti atsparios karščiui.

Stabdžių sistemos elementų tepimas

Iš pradžių gali atrodyti keista, kad reikia tepti sistemą, kuriai būtina trintis, tačiau ši sistema veiks tinkamai tik tada, jei ji bus sutepta. Žinoma, tepalu reikia tepti tik tam tikras vietas. Jokiu būdu negalima tepti stabdžių frikcinių paviršių. Jie sukuria stabdymo jėgą, todėl, juos sutepus, stabdžiai tiesiog neveiktų. Stabdžių sistemoje yra daug judamųjų dalių, kurias būtina tinkamai sutepti, kad stabdžiai veiktų sklandžiai.

Stabdžių sistemai tepti reikia specialaus tepalo. Jau išsiaiškinome, kad stabdžiai labai įkaista, net jei naudojami vidutiniu intensyvumu. Įprastinis tepalas tokiomis sąlygomis tiesiog ištirptų arba aptaškytų kitas stabdžių sistemos dalis, įskaitant frikcinius paviršius, todėl stabdymo efektyvumas gali sumažėti.

Būtent todėl CRC siūlo didelį karščiui ypač atsparių produktų, skirtų stabdžių techninei priežiūrai, pasirinkimą. Pavyzdžiui, „CRC Braklube Pro“ yra specialus tepalinis aerozolis, kurio sudėtyje nėra metalo ir kuris atsparus net 240 °C karščiui. Jis nevarva nuo stabdžių apkabų ir būgninių stabdžių sistemų, ypač tinka aliumininėms stabdžių apkaboms. „CRC Braklube Plus Pro“ yra toks pats produktas, tik prie jo dar pridedamas šepetėlis, kad būtų lengviau tepti.

Nuvalykite prieš tepdami

Prieš tepant stabdžių sistemą, labai svarbu ją nuvalyti – pašalinti rūdis ir nešvarumus, kurių gali atsirasti dėl keliuose purškiamų tirpalų ir barstomos druskos. Rūdis nuo dalių, kurias ketinate tepti, nuvalykite šlifuokliu. Šlifuokite, kol pasieksite metalo paviršių (ne daugiau). Tada po stabdžių mechanizmu pakiškite kibirą arba vonelę ir visą mechanizmą nupurkškite stabdžių valikliu. Taip nuvalysite visas stabdžių dulkes, kurios su skysčiu nuvarvės į vonelę ir neužterš oro. „CRC Brakleen Pro“ yra veiksmingas ir sparčiai džiūstantis stabdžių sistemos valiklis, kuris efektyviai šalina stabdžių skystį, tepalą ir alyvą. Jis greitai garuoja ir veiksmingai valo paviršius, todėl darbą atliksite ypač sparčiai.

Jus taip pat gali sudominti:

Ieškote pigiausios prekės? Prastos kokybės uždegimo žvakės gali kelti pavojų varikliui!

Ieškote pigiausios prekės? Prastos kokybės uždegimo žvakės gali kelti pavojų varikliui!

Ar keisti alyvą automatinėje pavarų dėžėje?

Ar keisti alyvą automatinėje pavarų dėžėje?

Sankabos ir dviejų masių smagračiai

Sankabos ir dviejų masių smagračiai

Atsarginių dalių rinkos premjera – „Continental“ stabdžių diskai, skirti „Mercedes-Benz“

Atsarginių dalių rinkos premjera – „Continental“ stabdžių diskai, skirti „Mercedes-Benz“