Paskelbimo data: 2019-09-06

Kaip paruošti automobilį apsauginei dangai?

Kiekvienos dangos ilgaamžiškumas priklauso nuo tinkamo ir kruopštaus apsaugomo paviršiaus paruošimo (angl. auto detailing). Egzistuoja įvairūs plovimo būdai, o šiame straipsnyje pristatome vieną iš jų.

automobilio plovimas, paruosimas apsauginei dangai.jpg

Pirminis plovimas

Atkreipkite dėmesį, kad vykdant bet kuriuos detalaus valymo veiksmus arba net tiesiog plaunant automobilį, būtina vengti tiesioginių saulės spindulių poveikio. Saulės spindulių poveikis pagreitina priemonių sudedamųjų dalių garavimą ir ant dažų gali likti sunkiai pašalinamų dėmių. Pradėkime nuo pirminio plovimo: šiam tikslui naudojame aktyvią putą (galima padaryti putą iš APC (2), jei automobilis yra labai purvinas). Putas paskirstome iš apačios į viršų! Palaukiame, kol priemonė suminkština didžiausius nešvarumus, o po to nuplauname vandeniu, naudodami aukštą slėgį. Taip pašalinsime didžiausius teršalus, kurie mechaninio plovimo metu gali subraižyti dažus.

Prieš taikant kitas priemones, automobilį verta nusausinti – taip naudojamos priemonės nenubėgs su vandens plėvele. Šiam tikslui geriausiai tinka suslėgtas oras arba, pvz., lapų pūstuvas. Tai leidžia išvengti fizinio kontakto su nenuplautu paviršiumi. Priklausomai nuo nešvarumų tipo, naudojame įvairių rūšių produktus: priemonės nuo vabzdžių (3) naudojamos, visų pirma, transporto priemonės priekyje, ant veidrodžių ir stogo sujungimo su stiklu; priemonės nuo dervų – ant sparnų, ratų ir durų apatinių dalių. Taip pat, kaip ir putų atveju, palaukiame keletą minučių, kol įvyks reakcija, kuri ištirpins teršalus, kuriems priemonė yra skirta. Jei susiduriame su storesniu teršalų sluoksniu, veiksmus būtina pakartoti, nes teršalai yra tirpdomi, o ne atklijuojami nuo dažų.

Kita taikoma priemonė – tai „Deironizer“ (5), kuri reaguoja su metaliniais teršalais. Deja, prieš jos taikymą vėl privalome nuplauti automobilio kėbulą su slėgiu ir nusausinti automobilį. Priemone padengiame automobilio ratus ir šonus iki langų linijos. Vykstanti reakcija pasireiškia būdingu „kraujavimu“. Geriausiai šis efektas yra matomas ant šviesių dažų. Po to visą automobilį nuplauname vandeniu, naudodami aukštą slėgį. Šiuo atveju taip pat galime pasinaudoti aktyviąja puta (ypač, jei prieš tai vietoj jos naudojome APC), taip galima pašalinti naudotų cheminių medžiagų likučius. Idealiai švaraus automobilio efekto išgavimui prieš paskutinį plovimą verta panaudoti APC, o po to, pasinaudojus teptuku, išvalyti sunkiai prieinamas vietas, pvz., prie emblemų, nišą po degalų įpylimo dangteliu, angas priekinėse grotelėse. Jei turime laiko ir galimybes, tuomet galima nuimti ratus ir nuplauti posparnius bei vidinius ratlankių paviršius.

Pagrindinis plovimas

Užbaigus pirminį plovimo procesą, atėjo laikas pagrindiniam plovimui. Jį galime pradėti nuo padangų, šiam tikslui naudojant kempinę arba teptuką ir priemonę iš serijos „Tire&Rubber“ (6). Likusiai automobilio daliai verta naudoti vilnonę pirštinę vietoj tradicinės kempinės, nes iš jos lengviau pašalinami teršalų trupinėliai. Rekomenduojame plačiai paplitusį dviejų kibirų plovimą. Viename reikia turėti švaraus vandens pirštinės plovimui, o kitame – šampūno. Geriausia iš pradžių įpilti reikiamą šampūno kiekį į kibirą ir pripildyti vandeniu iš slėginės plovyklos. Taip gaunama vientisa emulsija. Automobilį plauname standartiniu būdu, pradėdami nuo stogo nuplauname vandeniu neleisdami šampūnui išdžiūti ant dažų.

Taip nuplautam automobiliui galime pradėti taikyti moliavimo procesą. Tam, žinoma, naudojame molį (8) ir priemonę, suteikiančią slydimą. Tai gali būti specialus „Clay spray“ (9) arba purškiamas šampūno tirpalas. Molį būtina sušildyti (šiltame vandenyje) ir minkyti rankoje. Taip paruošta mase valome dažus. Teršalus pastebėsime ant jos paviršiaus. Yra naudojami du šio proceso variantai. Vienas jų  - tai molio minkymas laikas nuo laiko, kad susilietimo paviršius būtų švarus. Kitas – tai nedidelių molio gabaliukų atpjovimas ir blynelio formavimas po pirštais. Kai molio paviršius užsiteršia, išmetame jį ir imame kitą gabaliuką. Šio proceso metu pastebime, kad prieš moliavimą dažų paviršius po pirštais atrodo šiurkštus, o po moliavimo tampa labai lygus. Po moliavimo automobilį nuplauname ir nusausiname.

Šiam tikslui būtina pasirūpinti mikropluošto šluostėmis, kad automobilis būtų idealiai sausas. Paskutinis etapas – tai kėbulo valymas izopropilo alkoholiu (1) ir mikropluošto šluoste.

Apsauga

Taip paruoštą kėbulą galima padengti vašku. Jei neturime tam laiko, verta padengti neapsaugotą dažų sluoksnį bent „Qquickdetailer“(11). Tai suteiks apsaugą apie 3 savaičių laikotarpiui. Kietą vašką – ypač „Fusso“ iš „Soft9912“ – dedame plonu sluoksniu, naudodami mentelę. Vaškas yra labai efektyvus, jis dedamas kryžminiais judesiais taip, kad jo sluoksnis būtų tolygus ir nenutrūkstamas. Po kelių minučių vaško perteklių nubraukiame mikropluošto šluoste ir švaria šluoste pritriname. Tokiu būdu paruoštas automobilis įgaus gilią spalvą bei hidrofobinį efektą, kuris ne tik džiugina akį, bet ir palengvina automobilio plovimą.

Jei  norite padengti automobilį keramine danga (13), rekomenduojama pakoreguoti dažus. Šį procesą verta patikėti patyrusiam asmeniui, nes tai gana sudėtingas darbas. Be to, dėl neprofesionalaus poliravimo atsiradę dažų pažeidimai gali būti labai sunkiai pašalinami. Koregavimas yra būtinas, kadangi danga, skirtingai nuo vaško, nepaslepia dažų netobulumo.

Paskutinis elementas, kuriuo būtina pasirūpinti – tai langai. Jų apsauga yra vienintelė, kuri turi įtakos saugumui, todėl verta į tai atkreipti dėmesį. Galime naudoti keraminę dangą (15) arba vadinamąjį nematomą valytuvą (16). Prieš stiklo padengimą šia danga, paviršių verta paruošti specialia medžiaga (17). Jei ant stiklo yra kalkių nuosėdų, pasinaudokite „Water Spot Remover“ (18) gelio pavidalu ir padenkite stiklą kempine. Šį veiksmą galite atlikti pirminio plovimo proceso pabaigoje. Švarus stiklas užtikrina ilgesnį nematomo valytuvo veikimą bei apsaugo nuo atspindžių. Priklausomai nuo naudojamos priemonės (taip pat kryžminiais judesiais),  ją būtina pritrinti sausa arba šlapia mikropluošto šluoste. Dabar galėsite džiaugtis puikiu efektu vairuodami per lietų.

Veidrodžiams skirtą produktą sunku pavadinti apsauga, nes danga, kurią jis palieka yra labai gležna: pakanka stiprios vandens srovės iš plovyklos arba piršto prisilietimo ir efektas bus sugadintas. Tai danga veidrodžiams ir atbulinio vaizdo kameroms (19) iš „Soft99“. Ji yra tokia hidrofobinė, kad veidrodis išlieka nuolat švarus. Net smulkiausi vandens lašeliai, užpurkšti ant šio paviršiaus, nuo jo atšoka.

Šiltesnės dienos ragina pasirūpinti savo automobilio išvaizda. Norint, kad mūsų pastangų efektas išliktų ilgesnį laiką ir automobilio dažai būtų apsaugoti, galime jį padengti vašku arba specialia danga.

Taip pat verta apsaugoti padangas, tam naudokite priemonę „Dressing“ (14). Tai pagerins jų išvaizdą, apsaugos nuo UV spindulių ir trūkinėjimo, suteiks hidrofobinį efektą. Dėl šio poveikio padangos ilgiau atrodys geriau ir mažiau užsiterš.

Tiek dangas, tiek vaškus verta sustiprinti „Detailer“ arba „Reloader“ priemone. Tai pailgins jų funkcionalumą.

Atkreipkite dėmesį į naudojamas plovimo priemones – gerai suderintos jos nereaguos su apsaugine danga arba vašku ir nesusilpnins jų poveikio.

Naudodami koncentratus VISUOMET laikykitės etiketėje nurodytų skiedimo proporcijų. Daugiau nereiškia geriau. Gamintojai skiria daug laiko testavimui ir nustato šį optimalų santykį, todėl jų rekomendacija verta pasitikėti.

Nuotraukos šaltinis: https://pixabay.com

Jus taip pat gali sudominti: