Paskelbimo data: 2021-11-18

Jokių rūpesčių dėl „formulės 1“ etapo Meksike su „Brembo“

Po metų pertraukos Meksikos „Grand Prix“ grįžta į „Formulės 1“ pasaulio čempionatą.

Brembo, Meksikos etapas

Pasak „Brembo“ technikų, vertinant pagal penkiabalę skalę, Brolių Rodrigesų autodromas yra priskiriamas vienai stabdžiams reikliausių trasų, pagal sudėtingumą ji vertinama 5 balais kaip ir Jaso salos trasa Abu Dabyje. 
Kitaip nei kiti komponentai, rekordinis trasos aukštis virš jūros lygio neturi įtakos stabdžių sistemai, kuri veikia važiuojant itin dideliu greičiu: trijose trasos dalyse vienviečiai automobiliai prieš staigiai stabdant važiuoja didesniu nei 330 km/h greičiu. ​ ​

„Brembo“ anglies pluoštas netirpsta 3000 °C temperatūroje

​​

„Formulei 1“ anglies pluošto diskai pirmą kartą panaudoti devintajame XX a. dešimtmetyje, o vėliau išplito ir kitose automobilių sporto varžybose. Iš tiesų, joks kitas elementas neužtikrina tokios ypač mažo svorio, didelio šilumos laidumo ir nesiplėtimo esant net 1000 °C temperatūrai dermės, dėl kurios „Brembo“ „Formulei 1“ skirti diskai yra tikrai išskirtiniai. ​

Anglies pluošto tankis yra 1,7 gramo kubiniam centimetrui, plieno – 7,8 gramo kubiniam centimetrui, pilkojo ketaus – 7,3 gramo kubiniam centimetrui. Jo šiluminio plėtimosi koeficientas sudaro vieną penkioliktąją plieno ir vieną vienuoliktąją ketaus šiluminio plėtimosi koeficiento dalies. Anglies pluošto lydymosi temperatūra yra aukštesnė nei 3000 °C (ketaus – 1200 °C, plieno – 1800 °C).

Kelyje svarbūs net ir 3 metrai

Anglies pluošto diskai nėra skirti naudoti keliuose daugiausia dėl to, kad stabdžių sistema nepasiekia minimalios reikiamos darbinės temperatūros, taip pat ir dėl didelių jų naudojimo sąnaudų. Kai kuriuos šių diskų privalumus galima rasti anglies keramikos diskuose, kurių pagrindinė gamintoja pasaulyje yra „Brembo“, veikianti per „Brembo SGL Carbon Ceramic Brakes“ – bendrą įmonę kartu su „SGL Group“.

Anglies keramikos diskai leidžia sutaupyti 5–6 kg svorio, palyginti su tradiciniais ketaus diskais. Be to, jų gyvavimo trukmė gali būti netgi lygi transporto priemonių, kurioje jie įrengti, naudojimo trukmei, atsižvelgiant į tai, kaip vairuojama. Vis dėlto, palyginti su tradiciniais diskais, anglies keramikos diskai visų pirma užtikrina maždaug 3 metrais trumpesnį stabdymo važiuojant nuo 100 iki 0 km/h kelią.