Paskelbimo data: 2020-10-12
, autorius: VARTA

Išsikrovęs akumuliatorius: elektrinių prietaisų įtaka

Šiuolaikinių automobilių vairuotojai naudojasi daugybe komforto ir saugos funkcijų. Įvairūs prietaisai ir pagalbos vairuotojui funkcijos naudoja energiją ir apkrauna akumuliatorių. Pasitelkiant tokius elektrinius prietaisus, vairavimas tampa daug ekonomiškesnis. 100 vatų sąnaudos atitinka 0,1 l degalų sąnaudas 100 km. Norėdami taupyti akumuliatoriaus įkrovą, vairuotojai turėtų išsiversti be komforto funkcijų. Saugos ir pagalbos funkcijos, pavyzdžiui, „Lane Assist“ (važiavimo toje pačioje eismo juostoje pagalbos sistema), turėtų veikti ir esant žemam akumuliatoriaus įkrovos lygiui. Akumuliatoriaus apkrovos sumažinimas negali būti proporcingas žalai, atsiradusiai dėl nelaimingo atsitikimo, kurį sukėlė negalėjimas pasinaudoti saugos funkcijomis.

akumuliatoriaus įkrova.jpg

Kodėl taupant akumuliatoriaus energiją negalima pamiršti saugumo?


Šildomi priekiniai ir užpakaliniai langai teikia aiškų matomumą žiemą. Tam sunaudojama apie 120 vatų energijos. Priekinio lango valytuvai užtikrina puikų eismo matomumą. Atsižvelgiant į nustatytą valytuvų greitį, priekinio lango valytuvai sunaudoja nuo 80 iki 150 vatų energijos. Transporto priemonės žibintai yra būtini saugumui užtikrinti tamsiuoju paros metu ir žiemos mėnesiais. Šiuolaikinių automobilių žibintams su šviesos diodais užtenka vos 50 vatų energijos.

Kokia apkrova tenka akumuliatoriui įjungus kondicionierių ir šildomas sėdines?


Šildytuvas energiją gauna iš variklio per šilumokaitį. Šiluma keleiviams tiekiama vėdinant saloną, vidutiniškai tam sunaudojama 170 vatų energijos. Žiemą puikų komfortą teikia sėdynių šildytuvai. Jiems reikia 100–200 vatų elektros energijos. Išmaniosios sistemos ekonomiškai valdo sėdynių šildytuvus ir, kad būtų taupoma energija, retkarčiais juos išjungia. Oro kondicionierių dabar galima rasti visuose šiuolaikiniuose automobiliuose. Vasarą jis naudojamas vėsinimui, o žiemą neleidžia langams rasoti daug efektyviau nei salono ventiliatorius. Oro kondicionieriaus sistema energiją daugiausia gauna iš variklio, bet akumuliatoriui papildomai tenka 500 vatų apkrova. 

Reikalavimai akumuliatoriui naudojant stoglangį ir kištukinį lizdą


Elektrinis stoglangis yra svarbi funkcija gryno oro mėgėjams. Stoglangiui atidaryti ir uždaryti variklis sunaudoja 200 vatų. Elektriniai langai ir centrinio užrakto sistemos yra valdomi servovarikliais, kuriems reikia 150 vatų energijos, bet jie naudojami vos kelias sekundes. Kitas dalykas – cigarečių žiebtuvėlis, dažnai naudojamas kaip kištukinis lizdas išmaniesiems telefonams įkrauti ar kitiems įrenginiams. Sunaudojant 50 vatų energijos, reikalavimai akumuliatoriui nėra dideli.

Elektriniai prietaisai ir valdymo įtaisai


Starterio variklis yra daugiausiai energijos naudojantis automobilio prietaisas ir be jo niekas neveiks. Keli bandymai paleisti akumuliatorių jį iškrauna, ypač jei jis senas ir blogai prižiūrėtas. Radiatoriaus ventiliatorius įsijungia varikliui per daug įkaitus, pavyzdžiui, vasarą stovint spūstyje, kai nėra oro srauto. Ventiliatoriui iš akumuliatoriaus reikia 800 vatų energijos. Šiuolaikinėse transporto priemonėse variklio valdiklis reguliuoja ir stebi svarbias variklio funkcijas. Variklio valdymas pagerina visos pavarų sistemos efektyvumą ir suderinamumą su aplinka – tam reikia iki 200 vatų energijos. Kai kuriuose automobiliuose įdiegtos priekinių žibintų valymo sistemos. Naudojant įprastus H7 žibintus, visos transporto priemonės apšvietimui reikia daugiau nei 100 vatų energijos.

AGM akumuliatorius – šiuolaikinių automobilių elektros jėgainė


Elektrinių prietaisų automobiliuose nuolat daugėja, todėl, atvykę atlikti techninės priežiūros ar keisti padangų, vairuotojai automobilių servise turėtų prašyti patikrinti ir akumuliatorių. Didelio našumo akumuliatorius ir vasarą, ir žiemą tiekia pakankamai energijos, kad būtų galima paleisti variklį ir aprūpinti elektra visus reikiamus prietaisus. Šiuolaikinis AGM akumuliatorius patenkina didžiausią energijos poreikį ir apsaugo nuo netikėtų gedimų. Jis gali patenkinti didelius reikalavimus ir atlaikyti tris kartus daugiau įkrovos ciklų nei įprastas akumuliatorius.