Paskelbimo data: 2019-05-31

Išmetamųjų dujų recirkuliacijos sistemų paklausa

Laikraščių antraštės perpildytos diskusijomis apie lengvųjų automobilių teršalų emisijos mažinimą. Vis didesnis dėmesys skiriamas alternatyvių varymo sistemų naudojimui. Siekiant sumažinti taršą, didelį indėlį gali įnešti jau patikrinta išmetamųjų dujų recirkuliacijos technologija (EGR).

Screenshot_2.png

Vis griežtesni reikalavimai dėl išmetamų teršalų visame pasaulyje gerokai prisidėjo prie EGR technologijos skatinimo. Įvedus EURO IV emisijos standartą, ribinėms teršalų išmetimo vertėms pasiekti tapo būtina aktyviau naudoti sistemas su atvėsintų išmetamųjų dujų recirkuliacija. Nuo EURO V standarto įsigaliojimo beveik visos transporto priemonės yra gaminamos su EGR aušintuvais. Be žymaus EGR aušinimo poreikio, standartas EURO VI įvedė reikalavimą naudoti žemo slėgio EGR sistemas, kad būtų pasiekti privalomi azoto oksidų emisijos parametrai. Teršalų išmetimo ribojimo reikalavimai nuolat auga, todėl didėja ir vis efektyvesnių komponentų paklausa.

Sprendimus šioje srityje pateikia tikras išmetamųjų dujų recirkuliacijos srities pionierius – įmonė „Pierburg“, kuri jau nuo 1970 metų gamina EGR vožtuvus. Šiandien įmonė yra Europos rinkos lyderė kenksmingų medžiagų išmetamosiose dujose ir degalų sąnaudų mažinimo srityje ir pirmajam montavimui gamina platų EGR aušintuvų asortimentą, skirtą įvairioms šiuolaikinėms transporto priemonėms. Atsakinga už atsarginių dalių rinką dukterinė įmonė „Motorservice“ šiuos aukštos kokybės produktus tiekia nepriklausomai rinkai.

Darni komanda
Dabartinė išmetamųjų dujų recirkuliacijos sistemų tendencija – tai kompaktiški, pagaminti iš aliuminio moduliai su integruotu EGR vožtuvu, apėjimo sklende ir kitais elementais, pavyzdžiui, alyvos aušintuvu ir filtru. Didelis vaidmuo tenka tiksliam šių komponentų tarpusavio suderinimui ir jų pritaikymui konkretiems varikliams. Tik tokiu būdu galima užtikrinti visiškai tinkamą veikimą, todėl susidėvėjusius arba sugadintus komponentus rekomenduojama keisti atitinkamos kokybės atsarginėms dalims. Nors išmetamųjų dujų recirkuliacijos sistemos nėra dažnai susidėvintys komponentai, varikliui dirbant gali pasireikšti įvairių jų gedimų. Bet dauguma vartotojų į artimiausią servisą vyksta tik pasireiškus tipiniams EGR sistemos gedimo požymiams – juodiems dūmams, galios netekimui, netolygiam darbui tuščiąja eiga, pagreitėjimo trūkumui. Kiekvienas sistemos gedimas veikia galios praradimą ir remonto poreikį.

Apie išmetamųjų dujų recirkuliaciją
Aušinamos išmetamųjų dujų recirkuliacijos atveju dėl išmetamųjų dujų įmaišymo oro ir degalų mišinyje sumažėja deguonies kiekis, todėl sumažėja degimo temperatūra cilindruose. Kadangi kenksmingi azoto oksidai (NOx) visų pirma susidaro aukštoje temperatūroje ir aukštame slėgyje, prieš dujoms patenkant į aplinką NOx kiekį galima sumažinti net iki 50 %. Be to, dyzeliniuose varikliuose išmetamųjų dujų recirkuliacija maždaug 10 % sumažina suodžių dalelių susidarymą.