Paskelbimo data: 2021-06-29

„Formulės 1“ stabdžių diskai ir stabdymo ypatumai Prancūzijos trasoje ​​​​​​​​​​

Ar žinojote, kokia  yra „Formulės 1“ stabdžių diskų konstrukcija? BREMBO technikai atskleidžia  stabdymo ypatumus „Formulės 1“ Polio Rikardo trasoje ir aptaria lenktynėse naudojamus stabdžių diskus.

Brembo_F1_stabdžių diskai0062.jpg

Praėjus mėnesiui nuo Monako „Grand Prix“, „Formulė 1“ grįžo į Viduržemio jūros regioną, kur „Grand Prix“ įvyko Prancūzijoje, Provanso–Alpių–Žydrojo Kranto regione, Le Kasteljė. Pasak „Brembo“ technikų, Polio Rikardo trasa – viena iš trasų, kurioje stabdžių prireikia ne taip dažnai.

Pagal penkių balų skalę Polio Rikardo trasos sudėtingumas vertinamas dviem balais – kartu su „Silverstone“ ir „Suzuka“ trasomis tai žemiausias sezono rezultatas. Tai labai techniška trasa, kuriai būdinga vidutinė prispaudžiamoji jėga ir greiti posūkiai, tokie kaip „Signes“ (10 posūkis), kuriame vairuotojai važiuoja visu greičiu, o kiti, pavyzdžiui, penkioliktas posūkis, yra atliekami labai lėtai. ​

​ ​

BREMBO „Formula 1“ diskuose – iki 1480 ventiliavimo skylučių

Vairuotojai, atsižvelgdami į vykstant „Grand Prix“ lenktynėms vyraujančią temperatūrą ir konkrečią lenktynių strategiją, gali pasirinkti iš šešių skirtingų „Brembo“ priekinių diskų variantų. Siūlomas vidutinės galios aušinimo variantas su 800 skylučių, didelės galios aušinimo variantas su 1250 skylučių ir itin didelės galios aušinimo variantas su 1480 skylučių. Kiekvienas iš šių variantų turi papildomą parinktį su išorinio skersmens, vadinamojo griovelio, atliekama funkcija.

Diskų, kurių aušinimo galia yra itin didelė, skylutės išdėstytos septyniomis eilėmis, vidutinės aušinimo galios diskų – šešiomis, likusių – keturiomis. Preciziškai atskirai apdirbamos skylutės skersmuo yra 2,5 mm. Visų vieno disko skylučių perforavimas trunka 12–14 valandų. Mechaninio komponento leidžiamasis nuokrypis yra tik keturios šimtosios.

„Ne“ temperatūros šokui net ir keliams skirtuose automobiliuose

Nors keliams skirti automobiliai nepasiekia „Formulės 1“ automobilių 1200 °C temperatūros, bet jų stabdžių sistemos taip pat gali perkaisti. Norėdami to išvengti, „Brembo“ daugiau nei ketvirtį amžiaus tyrinėjo ventiliacijos kameros formą. Ilgainiui tradicines sekcijas pakeitė kaištinė ventiliacija.

Siekiant užtikrinti optimalų skysčio dinaminį veikimą, kaiščiai, išdėstyti ant trijų apskritimų išilgai stabdžių juostos (skirtinga geometrija), iki 30 procentų padidina atsparumą įtrūkimams dėl besikeičiančios temperatūros – dėl to pailgėja disko tarnavimo laikas.

Savo automobiliui skirtus stabdžius galite rasti e. parduotuvėje https://eprekyba-lt.intercars.eu/dalys/manufacturers=BREMBO

Tik vienas virš šimto

„Formulės 1“ vairuotojai visame rate vidutiniškai naudoja stabdžius daugiau nei 15,7 sekundės, panašiai kaip ir Bahreino „Grand Prix“ lenktynėse, kur trasa yra 400 metrų trumpesnė. Polio Rikardo trasoje stabdžių sistemos naudojamos 17 proc., o „Sakhir“ – 18 proc. visų lenktynių laiko.

Visose trijose trasose stabdymo laikas, viršijantis dvi sekundes, yra sutelktas centrinėje trasos dalyje, tačiau skiriasi lėtėjimas ir stabdžio pedalo apkrova. Yra tik viena atkarpa, kurioje apkrova viršija 100 kg, o tai yra neįprasta, nes ši riba pasiekiama dar bent dviejose stabdymo atkarpose visose kitose pasaulio čempionato trasose. ​


Posūkyje 140 km per valandą greičiu

Penkiolika Polio Rikardo trasos posūkių turi aštuonias stabdymo atkarpas, kurių tik viena vertinama kaip labai sudėtinga, dvi yra vidutinio sudėtingumo, o likusios penkios laikomos nesudėtingomis atkarpomis.

Sudėtingiausias stabdymas atliekamas 8 posūkyje, kuris dalija 1,8 km „Mistral“ tiesiąją į dvi lygias dalis. Automobiliai atvažiuoja 349 km/h greičiu ir stabdo 2,09 sekundės, per kurias įveikia 126 metrus, kad į posūkį įvažiuotų 140 km/h greičiu. Automobiliai patiria 143 kg apkrovą, kuri sumažėja 5,3 g. ​​



Savo automobiliui skirtus stabdžius galite įsigyti e. parduotuvėje
https://eprekyba-lt.intercars.eu/dalys/manufacturers=BREMBO