Paskelbimo data: 2022-07-27

EGR sistemų išmetamų dujų radiatorių remontiniai komplektai

EGR vožtuvas yra sudarytas iš dviejų dalių: mechaninio vožtuvo ir valdymo dalies. Mechaninė dalis – tai dažniausiai grybo formos vožtuvas, kuris uždaro išėjimą iš išmetimo kolektoriaus ir įleidžia išmetamas dujas į specialų sujungimą su įsiurbimo kolektoriumi.

Įmonė AVA siūlo platų asortimentą išmetamų dujų recirkuliacijos sistemų remontinių komplektų populiarių markių MAN ir SCANIA automobilių varikliams, o taip pat šių markių autobusams. Asortimentas apima elementus ir komponentus, kuriuos galima suremontuoti be žalos varikliui ir degimo procesui. Ypač patrauklūs yra EGR sistemų išmetamų dujų radiatorių remontiniai komplektai. Tokį komplektą sudaro nauja radiatoriaus šerdis ir visi reikalingi sandarinimo bei tvirtinimo elementai.

Vietoje išmetamų dujų radiatoriaus remontinio komplekto galima pasirinkti regeneruotą radiatorių. Kitas palengvinimas, remontuojant EGR sistemas, yra regeneruotų išmetamų dujų radiatorių su pridedamu nauju arba regeneruotu EGR vožtuvu asortimentas. Išmetamų dujų radiatorius profesionalios regeneracijos metu gauna naują šerdį, o vožtuvo komponentas yra sutvarkomas, pvz., pakeičiamas vožtuvo korpusas arba judantis vožtuvo elementas.

EGR sistemų remontas naudojant dalis iš AVA asortimento leidžia gerokai sumažinti remonto išlaidas, sumažina remonto trukmę, o taip pat – kas šiuo metu yra labai svarbu – mažina CO₂ emisiją į atmosferą. Procese yra naudojamos jau paruoštos dalys, todėl nereikia eikvoti energijos naujų gamybai.

Teršalų emisijos normos

Ekologijos normos, taikomos automobilių pramonei, reikalauja iš variklių gamintojų nuolatinio kenksmingų medžiagų išmetamose dujose mažinimo. Prie pagrindinių toksiškų medžiagų šiuo metu yra priskiriamos CO₂, NOx ir suodžių dalelės. Šios medžiagos susidaro degant angliavandenilio degalams vidaus degimo varikliuose. Degimo proceso pritaikymas prie veikiančių emisijos normų reikalauja įvairių sprendimų taikymo. Iš vienos pusės, jie pagerina varikliui tiekiamo degalų mišinio paruošimą, o iš kitos pusės, apima veiksmus, susijusius su degimo kamerose susidariusiomis dujomis. Dėl šių veiksmų varikliai atitinka emisijos normų reikalavimus ir išskiria mažiau CO₂, kuris turi didžiulės įtakos šiltnamio efektui.

Išmetamų dujų recirkuliacija

Vienas tokių plačiai naudojamų būdų toksiškų medžiagų išmetamose dujose mažinimui yra išmetamų dujų recirkuliacija. Šis procesas yra pagrįstas tuo, kad į įsiurbimo kolektorių yra įvedamas tam tikras kiekis išmetamų dujų iš išmetimo kolektoriaus. Išmetamos dujos, įvestos į įsiurbimo kolektorių, mažina temperatūrą degimo kameroje, dėl to sumažėja NOx (azoto oksidų) susidarymas. Be to, pakartotinis išmetamų dujų įvedimas į degimo kamerą sukelia papildomą ilgųjų angliavandenilių grandinių deginimą, o tai sumažina suodžių dalelių susidarymą. Tai labiausiai yra taikytina dyzeliniams varikliams, kuriuose yra deginamas dyzelinas, kurio pagrindas sudarytas iš ilgųjų angliavandenilių grandinių. Pakartotinis išmetamų dujų įvedimas į degimo kameras, ypač dideliuose dyzeliniuose varikliuose, sumažina vadinamąjį kietojo veikimo efektą, o tai sumažina variklio generuojamą triukšmą ir pagerina darbo patogumą vairuotojui. Benzininiuose varikliuose recirkuliacija taip pat sumažina suodžių dalelių susidarymą, bet šis efektas dėl degalų sudėties yra mažiau reikšmingas. Abiejų rūšių varikliuose išmetamų dujų recirkuliacija gerokai sumažina CO₂ emisiją.

Išmetamų dujų recirkuliacija iš variklio darbo perspektyvos atrodo tarsi naujo degalų mišinio dozės „nuodijimas“, kuris mažina degalų energijos panaudojimo efektyvumą. Siekiant, kad būtų išlaikyti variklio parametrai ir tuo pat metu įvykdyti ekologijos reikalavimai, į įsiurbimo kolektorių nukreipiamas išmetamų dujų kiekis turi būti tiksliai kontroliuojamas. Šią funkciją atlieka variklio valdymo blokas, kuris apskaičiuoja, koks išmetamų dujų kiekis konkrečiu momentu turi būti įleidžiamas į degimo kameras. Vykdantysis elementas, kuris dozuoja išmetamų dujų kiekį, patenkantį į įsiurbimo kolektorių, yra EGR vožtuvas.

EGR vožtuvai

EGR vožtuvas yra sudarytas iš dviejų dalių: mechaninio vožtuvo ir valdymo dalies. Mechaninė dalis – tai dažniausiai grybo formos vožtuvas, kuris uždaro išėjimą iš išmetimo kolektoriaus ir įleidžia išmetamas dujas į specialų sujungimą su įsiurbimo kolektoriumi. Daugeliu atvejų, o ypač komercinio transporto varikliuose, išmetamos dujos, nukreiptos į įsiurbimo kolektorių, yra aušinamos išmetamų dujų radiatoriuje. Aušinimui yra naudojami šilumokaičiai: išmetamos dujos – oras arba išmetamos dujos – aušinimo skystis. Sprendimas priklauso nuo variklio dydžio, parametrų ir paskirties. Į įsiurbimo kolektorių išmetamos dujos pro vožtuvą patenka nuosavu slėgiu.

Kita vožtuvo dalis – tai valdymo sistema, kuri reguliuoja mechaninių elementų darbą. Vožtuvo valdymo sistema yra reguliuojama variklio valdymo bloko. Čia yra naudojamos dvi EGR vožtuvų valdymo sistemos: vakuuminis stiprintuvas arba sistema su žingsniniu varikliu. Vakuuminis stiprintuvas yra sujungtas su variklio įsiurbimo sistema – jis naudoja įsiurbimo kolektoriaus vakuumą vožtuvo valdymui. Stiprintuvo įėjime yra elektrinis vožtuvas, reguliuojamas variklio valdymo bloko. Jei vožtuvas yra atidarytas, tai vakuumas patraukia stiprintuvo membraną, o ši atidaro išmetamas dujas praleidžiantį vožtuvą. Vožtuvo atidarymo trukmė lemia išmetamų dujų kiekį, kuris dalyvauja recirkuliacijos procedūroje. Kitas valdymo sprendimas – tai sistema su žingsniniu varikliu. Variklis per pavarą yra sujungtas su vožtuvu ir įgalina tolygų jo atidarymą ir uždarymą. Signalas iš variklio valdymo bloko reguliuoja žingsninio variklio darbą ir nustato EGR vožtuvo padėtį.

EGR vožtuvai gali būti pažeidžiami dėl degėsių apnašų ant vožtuvo judančių arba sandarinančių dalių. Degėsiai susidaro naudojant prastos kokybės degalus arba kai variklis yra stipriai susidėvėjęs ir nemažas variklio alyvos kiekis patenka į degimo kameras. Judantys elementai taip pat gali užsikirsti dėl aukštos temperatūros poveikio, susijusio su, pvz., su netinkama sudėtimi, į degimo kameras paduodamu mišiniu, EGR sistemos išmetamų dujų radiatorių pažeidimu arba našumo praradimu.

Mechaninė dalis turi būti labai atspari aukštai išmetamų dujų temperatūrai, o medžiagos, iš kurių yra gaminami vožtuvo elementai, turi juos apsaugoti nuo užsikirtimo ir matmenų pokyčių dėl temperatūros poveikio.

Mažuose varikliuose, dažniausiai benzininiuose, naudojamų EGR vožtuvų konstrukcija nenumato jų remonto. Pažeidimo atveju būtina pakeisti visą vožtuvą. O štai komercinio transporto varikliuose, pvz., balniniuose vilkikuose, statybinėje technikoje ir pan., yra naudojamos EGR sistemos, kurioms yra gaminami ir tiekiami remontiniai komplektai. Tokie komplektai suteikia vartotojams galimybę sutaupyti perkant atsargines dalis, o taip pat leidžia sudaryti tam tikras „atsargas“, kurios ateityje gerokai sutrumpina remonto laiką.

Jus taip pat gali sudominti:

Nauja „ZF [pro]Service“ koncepcija, skirta komercines transporto priemones aptarnaujančioms dirbtuvėms

Nauja „ZF [pro]Service“ koncepcija, skirta komercines transporto priemones aptarnaujančioms dirbtuvėms

„TotalEnergies Traxium“ – pavarų dėžių alyva

„TotalEnergies Traxium“ – pavarų dėžių alyva

Kaip tinkamai paruošti sunkvežimį šaltajam sezonui?

Kaip tinkamai paruošti sunkvežimį šaltajam sezonui?

„Q-Service Truck“ tinklas keičiasi: naujas prekės ženklas ir nauji partneriai

„Q-Service Truck“ tinklas keičiasi: naujas prekės ženklas ir nauji partneriai