Paskelbimo data: 2017-11-04
Dyzelinio variklio be jų nepavyks paleisti
Baigiasi vasara ir jos karščiai, netruks ateiti rudens vėsa ir žiemos šalčiai. Tūkstančiai automobilių su dyzeliniais varikliais savininkų susimąsto, ar jų automobilių kaitinimo žvakės ir šį kartą veiks tinkamai, ar jas reikės keisti.
Galima išskirti keletą kaitinimo žvakių rūšių. Pirmoji – kaitinimo žvakės su išorine vielos kaitinimo spirale, naudojamos senesnėse transporto priemonėse, taip pat traktoriuose, statybos mašinose ir stacionariuose varikliuose. Antroji rūšis – pliūpsnio žvakės, skirtos didelio tūrio varikliams, pavyzdžiui, krovininių transporto priemonių.
Kitos rūšys– tai vienos arba dviejų spiralių kaitinimo žvakės (naudojamos senesnėse transporto priemonėse), keraminės kaitinimo žvakės (naudojamos mažos kompresijos varikliuose), pieštukinės, elektroniniu būdu valdomos dviejų spiralių kaitinimo žvakės (naudojamos naujausiuose varikliuose, greito paleidimo sistemose), kaitinimo žvakės su slėgio jutikliu (naudojamos naujausiuose varikliuose, atitinkančiuose esamas ir būsimas teršalų emisijos ribines vertes).
Variklio paleidimas
Kaitinimo žvakės, neatsižvelgiant į jų konstrukciją, montuojamos variklio įsiurbimo sistemoje. Jų paskirtis – sušildyti orą ir sudaryti sąlygas užsidegti oro-degalų mišiniui. Tačiau naujausiuose dyzeliniuose varikliuose to nepakanka. Todėl reikėjo sukurti tokias žvakes, kurios jau paleidus variklį sušildytų orą ir tokiu būdu užtikrintų tolygų šalto variklio darbą bei apribotų kenksmingų teršalų emisiją, kol variklis pasieks optimalią darbinę temperatūrą. Tokios žvakės turi įkaisti iki labai aukštos temperatūros (iki 1300 °C) per kuo trumpesnį laiką (vos per 2 sekundes).
Senesnės konstrukcijos žvakėse būdavo naudojama vienguba kaitinimo spiralė, pagaminta iš vielos, turinčios didelę varžą, vėliau – dviguba (žvakės, turinčios kaitinimo po to, kai variklis paleistas, funkciją). Naujesnės konstrukcijos žvakėse naudojami keraminiai apvalkalai, pasižymintys labai aukšta lydymosi temperatūra. Tarpas tarp kaitinimo elemento ir tokio apvalkalo yra užpildytas silicio nitridu – taip pat aukštai temperatūrai atsparia medžiaga. Kitas keraminių žvakių privalumas yra aukštos temperatūros pasiekimas per trumpą laiką. Keraminių žvakių konstrukcija ir naudojamos medžiagos suteikia galimybę jas gaminti plonesnes už tradicines, tai labai svarbu šiuolaikinių variklių konstrukcijose, nes jose daugėja papildomos įrangos, įvairių jutiklių, todėl konstruktoriams lieka vis mažiau vietos.
Aušinimo sistema
Kaitinimo žvakės naudojamos ne tik variklio paleidimo sistemoje, jos taip pat sušildo aušinimo sistemos skystį. Esant žemai temperatūrai, žvakės sušildo skystį, todėl greičiau pasiekiama optimali variklio darbinė temperatūra, be to, išjungus oro tiekimą iš lauko, greičiau sušildomas automobilio salonas.
Neabejotinas kaitinimo žvakių trūkumas yra tai, kad nėra universalių kaitinimo žvakių, skirtingai nuo uždegimo žvakių. Kaitinimo žvakės yra skirtos tam tikro tipo varikliams ir veikia su atitinkama elektros sistema, todėl jas keičiant reikia patikrinti, kokia yra konkretaus automobilio darbinė įtampa.
Kaitinimo žvakių gedimų priežastys, be kitų, yra per ankstyva kuro įpurškimo pradžia, susidėvėję purkštukai, sugadinta kaitinimo žvakių tvarkyklė (tiekiama per didelė elektros srovė arba ji tiekiama per ilgai).
„Inter Cars“ asortimente rasite visų rūšių kaitinimo ir pliūpsnio žvakių, kurias gamina pirmaujantys gamintojai, tokie kaip „Beru“, „Bosch“, „Denso“, „Hidria“, „Iskra“, NGK.
IC kodų pavyzdžiai: GN 003, 0100226379, 0 250 202 141, DG-117, 11 721 739, D-POWER NR11 6346, GF 982, 0101072408, 11 720 430, H1 121, H1 705.
Autorius: Marek Zdunowski