Paskelbimo data: 2021-10-06

Dengti stabdžių diskai – optimalus sprendimas mechanikams ir vairuotojams

Stabdžių diskai dažnai būna paveikiami korozijos Šis reiškinys silpnina stabdžių disko struktūrą ir gali pasireikšti dar gamykliškai naujų dalių transportavimo metu.

Stabdžių diskai

Textar“ prekės ženklas, norėdamas apsaugoti nuo oksidacijos savo produktus ir išlaikyti aukščiausią veiksmingumą bei patrauklią disko išvaizdą, naudoja specialų dengimo procesą.

Dengti stabdžių diskai dažnai yra vadinami dažytais. „Textar“ diskus apsauganti danga – tai plonas aliuminio ir cinko dribsnių, sumaišytų su vandeniu, sluoksnis, kuris dengia diską iš abiejų pusių. Ši danga yra skirta produkto apsaugai laikotarpiu nuo pagaminimo iki montavimo. Išoriniai veiksniai dar transportavimo arba sandėliavimo metu gali neigiamai paveikti disko būklę, jis gali pradėti rūdyti. Gamintojai apsaugo šiuos stabdžių sistemos elementus, naudodami ploną alyvos sluoksnį arba, kaip modernių „Textar“ produktų atveju, papildomą išorinį sluoksnį. Nors apsauginės dangos storis neviršija 30 mikrometrų, ji yra labai veiksminga. Danga užtikrina gamyklinę iš pakuotės išimto elemento būklę, o taip pat ilgesnį tarnavimo laiką ir geresnę išvaizdą eksploatacijos metu. Pastarasis aspektas yra susijęs su paviršiumi, montuojamu prie stebulės ir paviršiaus tarp vidinio ir išorinio darbinio žiedo ventiliuojamuose stabdžių diskuose. Prisitrynus diskui ir trinkelėms bei nuo iš ketaus pagaminto žiedo nusitrynus apsauginiam sluoksniui, drėgnoje aplinkoje ketus pradės rūdyti. Tai natūralus šiai medžiagai reiškinys.

Gamyklinė stabdžių disko apsauga

Daugelis mechanikų turi abejonių, kaip traktuoti papildomą dangą ir ieško patarimų, kaip elgtis su dengtais stabdžių diskais montavimo metu. Apsauginis sluoksnis nereikalauja pašalinimo nuo stabdžių disko paviršiaus prieš montavimą, nepriklausomai nuo to ar tai yra ketaus, ar bimetalinis diskas. Neverta naikinti lygios, labai plonos, gamykliškai uždėtos apsauginės dangos. „Textar“ naudojama cinko-aliuminio danga yra frikcinė medžiaga, kuri yra tiesiogiai atsakinga už stabdymą. Sumontavus diską ant nuvalytos rato stebulės pakanka nuvalyti vietas, kuriose yra matomas užteršimas, pvz., tepalu, prilietus pirštinėmis arba pirštais. „Tokių stabdžių montavimas yra greitesnis. Be to, mažėja klaidos rizika. Pavyzdžiui, alyva padengto disko montavimas jo nenuvalius, daugelį kartų priversdavo mechanikus pirkti naują stabdžių trinkelių komplektą. Pirmas komplektas, sumontuotas kartu su tepaluotais diskais, tapdavo nebenaudotinu, nes tepalas pateko ant trinkelių frikcinės medžiagos“, – paaiškina Wojciech Sokołowski, technikos ir prekybos patarėjas iš „TMD Friction“.

Dengtų stabdžių diskų eksploatacinės rekomendacijos

Kaip pabrėžia Wojciech Sokołowski, naujos disko-trinkelių poros pritrynimo laikotarpiu, t. y. per pirmuosius 200-300 kilometrų, reikia vengti staigaus stabdymo. Taip yra dėl žemos apsauginio sluoksnio tirpimo temperatūros, kuri siekia apie 200 °C. Pritrynimo proceso pradžioje rekomenduojama neviršyti 50 km/h greičio ir vengti staigaus stabdymo. Važinėjimas miesto režimu, laikantis saugaus atstumo nuo priekyje važiuojančio automobilio, stabdymo metu tolygiai nutrins apsauginį sluoksnį. Kai ant darbinio žiedo jau nesimatys apsauginio sluoksnio, pakaks išvažiuoti į greitkelį arba važiuojant iš vieno miesto į kitą, keliais tolygiais, švelniais stabdymais iš didesnio greičio užbaigti naujos diskų-trinkelių poros pritrynimo procesą. „Atminkite, kad reikia, kaip tik įmanoma, vengti staigaus, ilgo stabdymo, kurio metu temperatūra smarkiai pakyla. Danga gali atsiklijuoti nuo disko ir prilipti prie stabdžių trinkelių trinties paviršiaus. Dėl to gali būti girdimi nemalonūs aukšto dažnio garsai. Pats cypimas nėra baisus, bet pritrynimo fazės metu perkaitusi stabdžių sistema turės mažesnį veikimo efektyvumą. Netinkamai pritrynus disko-trinkelių porą, tolimesnės eksploatacijos metu galima tikėtis vairo mušimo ir stabdžių pedalo pulsavimo. Be abejo, avarinėje situacijoje, būtina maksimaliai nuspausti stabdžių pedalą, tuo pat metu nuspaudžiant sankabos pedalą – tai pagerins ABS sistemos veikimą“, – priduria Wojciech Sokołowski.

Dengti stabdžių diskai - geresnė apsauga nuo korozijos ir greitesnis montavimas

Textar“ asortimente rasite dvi dengtų stabdžių diskų serijas – PRO ir PRO+. Šios dangos ne tik apsaugo nuo korozijos transportavimo, sandėliavimo ir eksploatacijos metu, bet ir suteikia daugiau privalumų tiek mechanikams, tiek transporto priemonių savininkams. Nereikia nuvalyti apsauginio tepalo sluoksnio – tai sutrumpina diskų montavimo trukmę. Efektyvus medžiagų parinkimas užtikrina maksimalų stabdymo patogumą. Naudojama danga užtikrina gražesnę stabdžių diskų išvaizdą, o tai itin svarbu, kai diskai yra naudojami kartu su aliuminiais ratlankiais.


„Inter Cars Lietuva“ siūlo paskaityti kitus, su stabdžių diskais susijusius straipsnius:

„Brembo“ stabdžių diskai naujausiems automobiliams

„Formulės 1“ stabdžių diskai ir stabdymo ypatumai Prancūzijos trasoje ​​​​​​​​​​

Patarimai autoservisui: kaip prižiūrėti ir remontuoti diskinius stabdžius?

„Bosch“ kompoziciniai stabdžių diskai: kaip su jais dirbti?

Stabdžių suportai iš „Ferodo“

Stabdžių diskai ir trinkelės – vieno gamintojo pranašumas

Viskas, ką reikia žinoti apie stabdžių sistemos vibraciją

Stabdžių disko šoninio mušimo priežastys, problemos ir prevencija